Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
« ‹ 1 2 3 4 5 »
Šimon19. Jún 2021
Peťo jsou momenty kdy mi to chybí a ten můj třeba solidní amatérismus má své hranice. To že hraješ dlouho neznamená že hraješ dobře a zahraješ vše co je třeba. Chvílemi si připadám pak jako trochu trouba. Stejně jako to že jsem se za 70 let nenaučil pořádně nějaký cizí jazyk. Dnes to naše vnoučata mají za samozřejmost.
Peter19. Jún 2021
Šimone, ale keď človek 40 let hraje v kapele na jednom nástroji, nuž musí ho mať zvládnutý viac než dokonalo, i keby nechcel, nie? Načo takému hráčovi ešte aj teória k tomu nástroju?
Alois 18. Jún 2021
Pro Šimona
No vidíš, to je důležité, dělá Ti to radost a ostatním také.
Ty máš školu života, to že neznáš něco teoreticky, neznamená že to neumíš prakticky. Spoustu věcí člověk neumí vysvětlit, ale důležité je , že to má v sobě a umí to použít.

Alois
JoMi18. Jún 2021
Nuž, je rozdiel medzi schopnosťou čítať a porozumením čítanemu/počutemu (čítanie s porozumením). Ešte vyššie je schopnosť tieto poznatky využiť v praxi. Niečo nové vymyslieť/objaviť je, samozrejme, ešte vyššie. K tomu však treba tieto zistenia patrične zverejniť a presadiť- poukázať na užitočnosť. Nie všetci ľudia sa zaujímajú o nové poznatky/objavy a držia sa "starej overenej klasiky".

Koľko zo (z nás) šoférov vymyslelo nejaké zlepšenie v pravidlách cestnej premávky? A predsa sa tieto pravidlá učíme. Na legálne vedenie vozidiel ich treba v stanovenej miere ovládať. Následné využitie v praxi už nebýva také akurátne. A aj na cestách možno stretnúť oponentov každej teórie, ktorí "jazdia podľa srdca" a hoci v podstate mnohé pravidlá (nevedomky) dodržiavajú, podľa aktuálnych pocitov si vytvárajú vlastné princípy. Napríklad "keď mám silnejší motor, mám tým pádom aj prednosť v jazde", alebo "plnú čiaru predsa nepoškodím tým, že cez ňu predbieham", prípadne "tie farebné plechy niekedy s číslami okolo cesty sú len na ozdobu a spestrenie fádnosti sivej cesty" a pod.
pre Teoretikov18. Jún 2021
nič to nie je z Vašej hlavy.Žiadne hudobné vzdelanie len obyčajní samorasti ktorí vedia čítať. Všetko čo je tu spomínané o teórii hudby tak sa to presne nachádza v publikáciach a a čuduj sa svete je to dokonale aj odpísané.
Vaším ako že "odborným" príspevkom len ukazujete Vašu úbohosť.
Šimon18. Jún 2021
pro Alois
Ne, nikdo si nikdy nestěžoval, mezi lidmi s kterými se scházím spíše naopak, hraju opravdu rád, muzika mne baví. Ale jde jen o takový vnitřní pocit že neovládám nic perfektně. A pokud se začne debata o teorii tak si připadám jak idiot. Nějaké základy samozřejmě mám, ale to
jen to nutné co potřebuji. Proto o sobě nikde netvrdím že jsem muzikant, o tom mám představy trochu jiné a spoustu muzikantů opravdových znám.
SMX17. Jún 2021
Okrem jeho zaujímavého zjavu ma zaujala aj heligónka na ktorej hral na Budinej v roku 97 a 99 viď yotube. Antonín Hlaváček v oktávovom ladení ale akom netrúfam odhadnúť. Mojím ušiam znela veeľmi šumne. Hneď by som ju bral ! Dnes by tento pán Juraj Vretenička môhol mať blízo k 90tinám.
SMX17. Jún 2021
Rád pozerám staršie heligonkárske podujatia nahrávane ešte na vhs. Na videách z Budinej z konca 90tich rokov ma upútala zaujimavá svojrázna postavička. Jedná sa o pána Vreteničku z Kalinova. Nevie niekto niečo bližšie o ňom. Možno už ale nebude medzi živými.
SMX17. Jún 2021
Ale no ! Zasa až také peniaze to asi nebudú aby sa mali závidieť. A keď je požiadavka ? Množstvo ľudí sa živí aj predajom sádrových trpaslíkov. Neznamená to ale zníženie dopytu po dielach z galérii umenia. Ľudia sme rôzní .
Očovän17. Jún 2021
Samozrejme, je viacero výborných multiinštrumentalistov, ktorí dokážu zahrať na naozaj virtuóznej úrovni na viacerých (a veľmi odlišných) hudobných nástrojoch. Aj spomínaný Milan Rendoš. V oblasti folklóru, ktorý si, chvalabohu, drží vysokú umeleckú úroveň, nie je o takých ľudí veľká núdza. Bohužiaľ, mnohí heligónkari sa uspokojili s tým, že dokážu jedným univerzálnym štýlom spotvoriť akúkoľvek pesničku a kvalitu prebiť neustálym ujúkaním a hecovaním k umelej veselosti. Ale povedzme si otvorene: zvládnuť hru na heligónke tým ich neinvenčným štýlom by zvládol po pár hodinách doslova hocikto z ulice. A piesne by plakali tak, ako plačú, keď ich prznia tí naničhodníci, pre ktorých sú peniaze najvyššou modlou.
lll17. Jún 2021
Radsej tu temu nechajte lebo ste sa dostali do slepej ulicky..... sami

lll17. Jún 2021
JankoK veeelllmiii Ti dakujem za doplnenie nastrojov na ktorych hra M. Rendos .............ani som nevedel ze ich je az tooollkkoooo.......... :--)))))

JankoK ved Ty si vojim prispevkom len potvrdil ze vo vsetkych predoslyh prispevkoh nizsie sa vsetci vratane Petra mylili ..... ;-)


No a v tych sektach ak veduci vyhlasi ze treba vykonat spolocnu skupinovu samovrazdu ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, a ak sa najde nejaky clen sekty , ktory v krajnej zivotnej situacii zapochybuje o neomylnosti veduceho sekty ,............. tak sa najdu clenovia sekty velmi blizki veducemu sekty a tomu ..........clenovi sekty co zapochyboval o noemylnom rozhodnuti veduceho sekty vykonat hromadnu samovrazdu ...... velmi radi pomozuyuuu tu samovrazdu vykonat......

JoMi17. Jún 2021
Asi tak. Avšak otázne je, čo je to "iný level". Lebo čo sa jednému zdá byť úžasné, inému môže byť priemerné a ďalšiemu slabé. Záleží na prostredí a okolnostiach.
Každopádne, ak by človek rovnaké množstvo času (ako venoval rôznym nástrojom) venoval rovnako intenzívne a efektívne jedinému nástroju, musí sa to prejaviť. V tomto však vidím slabinu- kto má takú silnú vôľu a také dobré vedenie (učiteľa) a zároveň také podnetné okrem okolnosti, ktoré vyžadujú, ale aj ocenia, takýto pokrok? Nevravím, že to nebýva, ale nie je to pravidlom.
Skôr teda vidím pozitíva v ovládaní širšieho spektra nástrojov. Okrem iného je v tom to, čo píše Janko K.- vždy nový impulz, nadšenie. Niekedy aj požiadavka okolia, situácie.
To isté vidím v remeslách. Je dobré byť špičkový odborník v jednej oblasti, ale v praxi sa viac/skôr uplatní ten, kto je primerane šikovný vo viacerých oblastiach.
Janko K.17. Jún 2021
Pre III
M. Rendoš okrem týchto nástrojov, ktoré si spomínal, hrá ešte na gajdy, gajdicu, rôzne píšťaly, drumbľu, cimbal a čo ja viem ešte načo. Ale to už je iný ,,level".
V podstate ma Peter pravdu, ale človek je už raz taký, že hľadá stále niečo nové, iné. Inú prácu, auto, neuspokojí ho jeho dom, záhrada, chalupa....niekedy aj manžel/ka:)))
lll17. Jún 2021
Ked som chodil davno na strednu skolu tak som mal spoluziaka - hral na husle a aj na cimbal...... A kdo vie na co este

Pochadzal z muzikantskej rodiny - jeho rodicia ucili n LSU. Otec velil dychovke pri LSU. Totalny multyinstrumentalista -- hral snad na vsetky hudobne nastroje v dychovke a to tak ze viacere z nich vyucoval.

Dalsi dvaja bratia toho mojho spoluziaka boli tiez multyinstrumentalisti - trombony, trubky, gitary a dalsie strunove nastroje.

V sirsej rodine sme mali muzikanta ktory hral v kapele na basovu gitaru a v dychovke na trumpetu.

Mal som kamarata ( uz je nebohy - vazna dopravna nehoda) ... Ten hral
v dychovkee na klarinet a skupine na bicie.

Byvaly kantor v nasom kostole hral na organ a na akordeon.

Manzelka kedysi spievala vo folklornom subore --- veduci spevokolu bol schopny hrat na klavir , akordeon a chromatiku.. vsetky tieto nastroje aj vyucoval na LSU.

Rensod z hudby FS Zeleziar hra na basu, ustnu harmoniku a akordeon .

Jackuliak znamy heligonkar a primas ludovej hudby hra na heligonku a na husle.

Miho z Terchovej hra na heligonku a na akordeon.

Boban starsi a aj mladsi obidvaja husle a heligonky.

Muchovci..... No kolko nastrojov ???? .... A dobre hraju ze ? Ci aj ich zkritizujete ?

Mnohi muzikanti v ciganskych kapelach vedia hrat na viacere nastroje.....a to myslim hrajuuuu.........mastia jak certi........... Nie fidlikuju ako Tekla z rozpravky o vcielke Maji.....

Ze to nevieme mi na vysokej urovni na viacerych nastrojoch neznamena ze niekto iny to nebude vediet.....

VIERA je neskutocne silna vec - a ak veduci sekty povie ze sa musime vsetci zabit samovrazdou tak toto je pravda a ziaden clen sekty si nedovoli zapochybovat.... ;-)

PS: JoMi ej veru chcel by som na takej amaterskej urovni ovladat tie vsetky nastroje ako Marian Cekovsky... :-)))
Alois17. Jún 2021
Pro Petra a Šimona
Ano souhlasím, pokud se budu věnovat hudbě profesionálně, tak jeden max. dva nástroje a vše jak píše Šimon.
Ale leckterý šumař mě víc někdy osloví jak profesionál.
Chceš říct Šimone, že ti to vadí když hraješ srdcem a baví tě to. Stěžoval si snad na tebe někdo z kapely?
Ano ta hudební znalost teorie je důležitá, když se chce člověk hudbou zabývat pořádně. To si musí ale rozhodnout každý v sobě sám jaké má cile. Mě ta teorie s podáním dobrého učitele strašně chybí, ale co už.
Alois
JoMi17. Jún 2021
Teda aspoň čo sa študijného odboru týka. V rámci neho, samozrejme, hral na klavíri, teda uplatnenie ako interpret má v príbuznom odbore.
JoMi17. Jún 2021
Jaaaaj, zľakol som sa, že sa mu stalo niečo horšie. A tu len fakt, že si rád zahrá (aspoň na skúšku) na rôznych nástrojoch. Treba však mať na pamäti, že pri serióznych vystúpeniach hrá v podstate len na klavíri. A to ani nie je profesionálny klavirista, ale SKLADATEĽ.
Šimon17. Jún 2021
Jsem názoru stejného jako napsal Peter. Hrát na jeden nástroj a pořádně. To vím z vlastní zkušenosti. V jedné kapele 40 let kontrabas, v druhé kytaru, tenorové banjo, mandolínu, k tomu nějaký rok na heligonku a vše jen na jakési asi snad solidní amatérské úrovni, ale nikdy o sobě nebudu tvrdit že jsem muzikant, ale jen a pouze obyčejný šumař. O muzikantovi mám jiné představy. Zaprvé školy, teorie a perfektní zvládnutí nástroje na který hraje. To vše mi chybí a proto tvrdím to co tvrdím. Kdyby šlo ještě jednou začít znovu tak jdu do školy na klavír nebo na kontrabas.
lll16. Jún 2021
JoMi precitaj si prispevky nizsie .... :-)
« ‹ 1 2 3 4 5 »