Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
« ‹ 1 2 3 4 5 »
Kojsovjan24. August 2016
Heeeeeej... banda..! Kedy sa vidime??? Mal som pauzu,ale sak viete!
Peter23. August 2016
... šak v Kojšove a potom na Šarišskej, ne? :-)
Kojsovjan23. August 2016
Heeeeeej... banda..! Kedy sa vidime??? Mal som pauzu,ale sak viete!
Šimon23. August 2016
JoMi, rychlík
tak v tom s váma plně souhlasím, to jste napsali dobře, je to tak
rychlik23. August 2016
vzdy je to tak, ze kto sa chce zabavit zabava sa a kto chce kritizovat/znevazovat tak kritizuje. bezni ludia v normalnom prostredi chcu len zabavit seba a nikoho ani nenapadne hladat chyby na tom, kto im zabavu ponuka
JoMi23. August 2016
Heligónka ako prostriedok. Nie ako cieľ.
To sa páči aj mne. Ak vedie k stretnutiu ľudí, utuzeniu vzťahov, potešeniu srdca, alebo aj k túžbe po poznaní, či disciplíne a vytrvalosti pri cvičení. Niekedy však vedie k nežiaducim javom- ohováranie, urážky, rozkol vzťahov, neprimeraný zisk....... nuž, zasa je to o ľuďoch. Heligónka je v tom nevinne.
š22. August 2016
pozdravujem,včera sme boli vystúpit na jednom lokálnom podujatí aj s babami,voláme ich "Nezabúdky"pospievali sme a večer ked sme odstavili auto som ich pozval na pivo,nevydržali a prehovorili ma,aby som v krčme dačo zahral,po heligonku si v aute boli sami aja som potom nie na celu krčmu,ale len tak pijanko hrajkal a oni len tak pijanko spievali pre všetkýck,pre radost,pre potešenie nás,nikto nesúdil ako som hral,ale dookola ludia boli štastní,mali radost a myslím si,že o rozdávaní radosti je,sú naše heligonôčky...nech Vám to hrá
Peter22. August 2016
No, žiaľ, asi sme sa mnohí už dostali "na vrchol" záujmu o heligónku, ak to môžem nejako takto povedať. Poznáte to - niekedy dávno heligónka znamenala pre nás nejaké nepoznané, neznáme čaro,... so zatajeným dychom sme objavovali jednotlivé gombíky, očumovali iných zručnejších hráčov,... Objavovali sme aj históriu hlaváčkov, stibitzov, kalinov,... prevedenia ich heligóniek,...Chodili sme dychtivo na heligonkárske akcie spoznávali jednotlivé regionálne štýly... A zrazu už to všetko poznáme(?) Na vystúpení, ešte len hráč vychádza na javisko a už na 90% tušíme s akou piesňou, s akým štýlom vystúpi.

Osobne si myslím, že je to prirodzený proces a všetko má svoje méty. Obmedzený nástroj (akým napr. aj heligónka je) ponúka iba obmedzené možnosti a je iba otázkou času, poznania, zručnosti, kedy sa jej každý z nás naje. Zostalo však jedno, čo som doteraz nespomenul - ľudia!

Tak aj ja osobne už neidem do sveta výlučne za heligónkou ako nástrojom, ale idem tam aj kvôli ľuďom, známym, kamarátom,... že sa opäť raz za čas môžeme spolu stretnúť a pokecať si celý večer o všeličom, (alebo hoc i o ničom) hoc aj o nesmrteľnosti chrústov :-)... Iba tak... Človek s človekom sa zíde, hora s horou nie. A heligónkarske podujatie je na to ideálnou príležitosťou o to viac, že máme aj spoločný koníček - heligónku.

A preto už ani nečakám, či ma nejaký hráč ohúri z javiska nejakým iným štýlom...

pre Petra22. August 2016
Máš pravdu Peťo, ale čo ma trošku mrzí že ked vynechám aj 5 ročníkov prehliadok o nič neprídem lebo sa v kuse hrá to isté furt stejné odrhovačky, až sa to nedá počúvať. Ešteže máme tých dôchodcov 1,5 milióna, aby mal kto tlieskať a chodiť do sál.
Peter22. August 2016
... je zamračené, pochmúrno, chladno,... Na jednej strane sa zdá, že leto nezadržateľne končí, no na druhej strane to značí, že prichádza jeseň a s ňou i heligonkárske žatvy v podobe mnohých foklórnych prehliadok, podujatí, vystúpení... Preto sa aj teším a verím, že sa zanedlho niekde uvidíme :-)
rychlik21. August 2016
plno s tebou suhlasim !
JoMi20. August 2016
A zasa, po neviemkoľký krát, sa debata točí o schopnosti/ neschopnosti slušne sa správať, vyjadrovať o druhých a pripustiť aj iný názor, či iný spôsob hrania. Aj ja už som bol v čiernom poli terča, možno zasa budem.
Byť kvalitný muzikant je jedna vec, objektívne zhodnotiť iných muzikantov, zvlášť s iným štýlom, druhá.
Tiež mi pár krát napadlo jednoducho ignorovať diskusiu a myslieť si svoje. A nech ma zasa obvinia z moralizovania, ale keby všetci, čo majú iný názor, ako pár dominujúcich diskutérov, ignorovali diskusiu, ľahko by vznikol dojem, že kydanie na konkrétnych ľudí, alebo neurčitých organizátorov je jediný správny názor.
Na to som príliš tvrdohlavý, aby som sa neozval, keď si niekto chce prisvojit patent na rozum a pravdu.
Jozef M.20. August 2016
Rýchlik,to vyznieva osobne ironicky.Ty dobré ovládaš teóriu,v tej veci si dobrý,triafaš sa presne,definuješ k téme s nadhľadom ,tak predpokladám že si aj dobrý hráč. Keď spomeniem v príspevku,že dlho som hrával,tak nikdy sa nevychvaľujem že som bol dobrý hráč. Máš právo na svoj názor,,ja ti ho neberiem. Neviem z ktorého regiónu si,ale videl si hrať vichodňara na C,F, helig.v ,B, terchovskú muziku ? Ja áno. Je to Janičko a zahrá to celkom kvalitne. To len tak na okraj.
rychlik19. August 2016
Jozef M., to co si myslis ty a co predpokladas o druhom cloveku je tvoja vec. Co je stilistika a hudobna ne/cistota a co je improvizacia, alebo regionalna originalita to ja chvalabohu zatial rozoznam. Ako hram, s kym, kde, je moja vec, len na rozdiel od teba som to ja ani v jednom svojom prispevku nespominal. Zato ty v kazdom druhom svojom prispevku nezabudnes vseckym pripomenut aky si hrac, kolko mas odohrane a pod.
Ja v prispevkoch vyjadrujem iba svoj nazor a nikoho sa nesnazim podcenit, zosmiesnit. Urcite nie som taky dobry hudobnik ako ty, lebo nikomu nevravim kolko rokov s akymi hudobnikmi hravam, z toho zrejme vyplyva ze som na tom hudobne urcite horsie ako ty Jozef M. a nemam pravo vyjadrit svoj nazor.
RobertPB19. August 2016
Ja som nenapísal, že som meral cestu 320 km, ale iba 160 km. Pozrel som si mapu a je to iba 2x 70 km, tak sa ospravedlňujem, zle som to odhadol. Ako napísal Šimon tak tiež by som mal rád tú schopnosť ako ten čo napísal, že z textu vie odkiaľ som. Možno by som sa uživil ako poradca SIS-ky. Vôbec nemám problém zverejniť odkiaľ som. Som z Považskej Bystrice. Guľáš zdarma som nemal, ...lebo nebol , pivo ani alkohol som ani nedostal, ani som si nekúpil,...bol som autom. A nedal som si ani klobásu. Vypil som 2 multivitamíny, zaspieval si, aj keď sa priznám, že tie "východniarske" moc slová nepoznám, stretol sa s príjemnými ľuďmi a v tichosti išiel domov. Ale ako som napísal zahrali nielen tie „východniarske“. Kedže som z Považia, tak tiež si osobne radšej vypočujem a zaspievam s Jirkom Hamplom, Kysučanmi, Nitranmi, (jednoducho s tými, ktorých piesne poznám) ako s Janíčkovcami. (Tu sa mi páči príspevok Jozo, ktorý napísal, že má radšej....., napísal svoj názor a pritom nikoho neurážal). A to nie preto, že by zle hrali, alebo nevedeli urobiť zábavu. Ale za to by som si ich nikdy nedovolil odsudzovať. Už viackrát tu bolo písané, že stretnutia heligonkárov nie sú súťaže heligonkárov, preto „nebrýzgajme“ na účinkujúcich. A na záver. Myslím si, že trochu úcty ku organizátorom všetkých podujatí by nezaškodilo. Keď mám čas, tak rád chodím na stretnutia heligonkárov. Dokonca pred 2 rokmi som bol aj Horoviciach, čo bolo cca 900 km. Myslím si, že sa tam oplatí ísť nielen kôli účinkujúcim vonku (chromatikári, heligonkári, minibazár ...), ale mňa osobne zaujala aj veľmi pekná výstava starých aj nových heligoniek a akordeonov p. Koutného. Všade sa stretávam s organizátormi u ktorých je vidieť snahu o pohostenie všetkých prítomných a to nielen účinkujúcich. Buďme preto radi, že ich máme.
PS. Neviem prečo mi diskutujúci odpovedal pod menom RobertPB. Aj to o niečom svedčí...
Kontakt: rekont@centrum.sk
...19. August 2016
Načo sa baviť s ľuďmi krorí ohovoria aj hru MČ /nieto ešte ostatných dobrých hráčov a zanietencov/ a sami nevedia hrať. Strata času začína byť táto stránka. Na čas by som vypol diskusiu aby títo rypáci robili niečo užitočnejšie v živote.
Jozef M.19. August 2016
Rýchlik,ty si taký hudobný vševetko,predpokladam že hrávaš v zahr. v kúpeľných mestách,sám so samohrajkou,poprípade so speváčkou. Možno máš ten kolotoč, umelej,štylistický čistej,rytmicky presnej suchej hry až po krk. A že hrávaš germánsky tak to niet ani pochýb. Tam ti dajú pocítiť. Náladu pri muzike nerobí len hudba,ale aj muzikanti. Keď som ja hrával,hrali sme aspoň traja + MC 50. Tebe sa páči prof.čistá štylistika hrania,ale zapamätaj si,keď budeš hrávať na harmonike ty a vedľa teba rom tu istú pieseň,ľuďom sa bude páčiť viac v (úvodzovkách) rozladený harmonický doprovod. Janíčko,Dribná--Králová ,osobitý svojský štýl,ktorý sa ľuďom páči. Nezabúdaj,každý muzikant dozrieva. Jozef.
Peter19. August 2016
My z Východu pri návšteve akéhokoľvek "mimovychodného" slovenského folklóru stále musíme investovať 200 - 300 km TAM a potom tú istú trasu späť.... A niekto bedáka, keď má prejsť nejakých 60 kilákov... I napriek všetkému nás to stále ťahá za kultúrou a dobrými ľuďmi (a aj bez GPS-ka) :-)
rychlik19. August 2016
improvizacia je jedna vec a kvalita hry druha vec a je to pravda, ze od tej maju obaja spominani ucinkujuci hodne daleko. Mozno vsak sa toto ludom paci ?
Šimon19. August 2016
Je zajímavé jak někdo podle článku v diskuzi pozná odkud kdo je.
Jsem rád že tuto unikátní vlastnost nemám.

Vážený pane prozíravý já jsem byl minulou sobotu na heligonkách v Hořovicích, ujel jsem asi 700 km, byl jsem tam čtyři hodiny, poslechnul jsem si pár výborných hráčů co hrají vždy venku před kulturákem kvůli kterým jsem tam jel, snědl klobásu a jel jsem spokojen domů. Takže nevím proč se tu takto montuješ do Roberta. Každý to máme nastavéné v palici jinak tak to respektuj a nespochybňuj.
« ‹ 1 2 3 4 5 »