Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
« ‹ 1 2 3 4 5 »
Pavol23. Marec 2019
Ďakujem za odpovede, mám 40.rokov,takže postačí mi aj Delicia Populár?? Uprednostnim teda československé.????
Kontakt: polerinni@gmail.com
JoMi23. Marec 2019
Zaujímavé, ale do kontextu normálne pasuje.

Tiež sa mi už stalo, že som omylom vložil niečo, čo bolo uložené v medzipamäti z práce v inom programe s úplne iným obsahom.
Šimon23. Marec 2019
Nějak se mi tam dostala věta kterou jsem vůbec nepsal??? Možná to pro tebe... prosím do do článku nepatří, omlouvám se.
Šimon23. Marec 2019
pro ?
Já musím souhlasit s tím co napsal JoMi, je to tak. Pokud mám sdělit můj osobní názor, mám rád když se hraje neformálně i po přehlídce a lidé se shlukují, přecházejí od jedné skupiny ke druhé, všude se hraje a zpívá a lidé se baví. Já co se tak někde málo občas dostanu tak mám názor spíše takový že muzikanti by i hráli, ale když lidé odejdou není komu. Možná to je pro tebe to smutné, Je rozdíl jestli se ti lidé přišli pobavit nebo šli na koncert Podle mne spíš chodí na koncert, dříve jim zas tam moc nešlo o ten koncert jako o to pobavit se. Možná se mýlím, je to jen můj dojem.
JoMi23. Marec 2019
Samozrejme, väčšina nemeckých nástrojov (Weltmeister, Hohner) nemá heligónové basy. Dobré je o tom vedieť a porovnávať ich s našimi nástrojmibez heligónov- napr.Populár, kedy sú (podľa mňa) na tom zvukovolepšie. Na techniku hry to však vplyv nemá. Skôr tie inak uložené basové gombíky (rovno vs. šikmo). Ale pokiaľ človek nestrieda rôzne nástroje, jednoducho sa naučí na tom svojom a nemá problém.

K "predčasnému" ukončovaniu podujatia. Mne osobne sa páči, keď má podujatie stanovené ukončenie a nehrá sa do odpadnutia zúčastnených. To je ten rozdiel medzi koncertom (s vopred známym počtom účinkujúcich+programom) a neformálnym stretnutím. Jedno aj druhé má svoje výhody aj nevýhody, svojich priaznivcov aj kritikov. Ak má podujatie oficiálny koniec, neznamená to, že nemôže pokračovať neformálne/neoficiálne- každý na vlastnú zodpovednosť. Ale usporiadateľ má za podujatie zodpovednosť. A teda si sám určí, od kedy do kedy ju na seba preberie. Nemožno nikoho nútiť zabezpečovať potrebný servis do neskorých nočných/skorých ranných hodín.
?23. Marec 2019
Ja toto raz neviem pochopit, ako to ti naši bratia Cesi mozu takto robit. Ved su vesely muzikantsky narod a ako mozu organizovat heligonkarsku akciu s tym, ze o 17.50 hod. je rozchod a rozlučení? Toto ja nikdy nepochopim. Ved vtedy este len zacina ludova zabava
Vid podujatia - Akcia v Pisku
pre Pavla23. Marec 2019
Rataj však s tým, že Weltmeister, alebo Hohner, alebo podobné nečeskoslovenské "heligonky" budu na 90% neheligonkami. Znamenta to, že nebudu mať heligonové basy. Okrem toho basové gombiky oni majú usporiadané pravouhlo oproti sebe, nie ako tie naše do šikma /čo je praktickejšie/. Pozor aj, ako budú mať usporiadané tóny, ako už tu bolo spomenuté.
Ja by som tie zahraničné nekupoval. Veď tiež nie sú zadarmo, nuž keď platím, tak nech to mám také aké má byť.
JoMi22. Marec 2019
Ach tá T9. Samozrejme nemecký grif, nie gróf.
JoMi22. Marec 2019
Pavol, aj Weltmeister sa dá použiť. Záleží, aké má rozloženie tónov. Zvyčajne má tzv. nemecký gróf, ktorý sa mierne líši od u nás bežného českého. Ale v obehu je viacero nástrojov, ktoré majú tie rozdiely odstránené.

Rozdiel teda nie je vo výrobcovi, ale v rozložení tónov. Zvukovo je Weltmeister veľmi dobrá značka. Ak chces, napíš mi mail, môžeme prebrať konkrétne detaily.
Kontakt: jomi.heligonka@gmail.com
JoMi22. Marec 2019
Vo všeobecnosti sa udáva, že absolútny sluch je vec vrodená. Paradoxne, takíto ľudia majú problém pri nástrojoch síce naladených, ale s odlišným komorným "a", ako sú zvyknutí. Jednoducho ich to laká, pretože sa im ozýva iný tón, ako očakávajú. Ale súhlasím, že keď má človek niečo vrodené (akýkoľvek talent) pri jeho náležitom rozvíjaní dokáže úžasné veci.
Že si väčšina ľudí potrebuje ten prvý tón nejako nastaviť a potom od neho dokážu odvodzovat, to sa nazýva relatívny sluch. A je možné sa to naučiť, vycvičiť, zdokonaľovať.
A keďže rôznym ľuďom rôzne veci v rôznej miere vadia/nevadia, dostávame sa do oblasti jednak rôznej miery schopnosti odlíšiť rôzne detaily, ale tiež do oblasti nerovnakého odrazu reálne rovnakého javu vo vedomí/podvedomí rôznych ľudí. Tu nemyslím, že existuje jediné ideálne/dokonalé riešenie. Ale ide o súlad medzi vkusom ladiča, majiteľa nástroja (ktorý ho u neho dá ladiť) a diváka (ktorý to bude počúvať) v čo najširšom spektre ľudí. Všetkým sa vyhovieť nedá. A vkus sa mení vekom človeka, časom/obdobím a priestorom/geografia.
Pavol22. Marec 2019
Zdravím,potrebujem poradiť. Ktorá značka heligonky je vhodná pre výučbu podľa Čerňanského? Počul som weltmeister nie jw vhodný.ďakujem.
Kontakt: polerinni@gmail.com
Miro22. Marec 2019
Neviem, možno napíšem hlúposť, ale... Vieme, že ľudia sú citliví na - jeden viac, iný menej - rôzne podnety. Na farbu svetla, tlak, vibrácie (kmitočet),... Sú ľudia "hluchí", ktorí by nástroj, napr. husle, gitaru... bez ladičky nenaladili nikdy a sú ľudia s tzv. absolútnym sluchom, ktorí nielen, že husle, gitaru,... naladia tak, že zladia struny navzájom, ale uhádnu aj presnú výšku základného tónu (od ktorého bude závisieť kmitočet jednotlivých strún) - zjednodušene povedané, že trafia komorné "a" a vzhľadom k nemu naladia všetky struny. Ako to robia, neviem. Viem, ako naladiť husle, gitaru,... správne, pokiaľ si podľa ladičky do správnej výšky naladím aspoň jednu strunu - jeden tón. Naladiť ostatne už zvládnem, no ako trafiť ten prvý tón (bez ladičky na presný kmitočet), od ktorého sa potom môžem odpichnúť.... toto je pre mňa stále záhadou :)
No a myslím si, že ladičom teda nemôže byť ten, kto je "hluchý", alebo len dobre počuje a spolieha len na ladičku, pretože človek vníma zvuk nielen uchom, ale doslova celým telom. Na výslednom tóne sa podieľa nielen napr. jazyček, či struna, ale určite výsledný zvuk ovplyvňujú aj ďalšie faktory - ozvučnica ("bednička"), prekážky v ceste - proste všetko, čo sa chveje spolu so zdrojom samotného tónu a podieľa sa na jeho výslednej farbe. (Nakoniec, načo by na akustickej gitare, husliach... bola ozvučnica, prípadne prečo sa používajú rôzne druhy dreva, rôzne veľkosti ozvučníc... ak by to nemalo vplyv na výsledný tón, na výsledný zvuk gitary - na silu, farbu, sustain - dozvuk,...) Dobrý ladič - musí byť podľa mňa senzitívny - citlivý, vnímavý - na to, aké pocity v človeku - v ňom - vyvoláva zvukové vlnenie, výsledný - naladený tón. Dobre naladený a príjemne zafarbený tón vychádzajúci z nástroja potom aj ten "hluchý" človek vníma ako niečo príjemné, pekné aj telom a rozladený tón, súzvuky viacerých tónov (môžeme povedať, že aj jeden základný tón s jeho tremolami) budeme vnímať telom podobne - teraz troška preženiem - ako keď niekto prejde (zaškrípe) polystyrénom po skle - viacerým prejdu zimomriavky po chrbte - bude to nepríjemné.
Ladička nám zmeria presný kmitočet každého tónu - hlasu. To, ako bude pôsobiť (základný tón s jeho tremolami a všetkým okolo) - výsledný zvuk, ktorý "vylezie" z heligóny na naše telo asi musí zladiť (senzitívny) človek, ktorý to cíti a vie, ako a čím v konkrétnom prípade dosiahnuť čo najpríjemnejší pocit a v konečnom dôsledku dobre naladený nástroj s pekným zvukom.
Kontakt: pesnicky@orava.sk
Miro S.22. Marec 2019
No, tak "!" vôbec nemá pravdu, že naladenie heligónky je o šťastí!!!
To by ich bolo veľmi málo dobre naladených.
Je to vedomostiach, o praxi a hlavne o skúsenostiach.
Je takých ľudí dosť čo tieto vedomosti, skúsenosti a prax majú
Tak že tak.
LEGO22. Marec 2019
!, v podstate máš pravdu, že sa nič nevysvetlilo, ale aj to je svojim spôsobom akési vysvetlenie, možno raz nám tú pani Columbovú niekto predstaví :))
Zatiaľ mi musí stačiť čo tu bolo povedané.
JoMi22. Marec 2019
S tým nesúhlasím. A ani v iných oblastiach práce/činnosti by som neinvestoval, ak by výsledok mal závisieť len na šťastí.
Na druhej strane si však nemyslím, že sa všetko vyjasnilo. Poznať všeobecné princípy je jedna vec, možno základná. Ale nestačí to k tomu, aby bol hneď hocikto ladičom. Aj keď práve takáto rýchla a jednoduchá cesta k úspechu sa dnes zvykne prezentovať ako reklama v rôznych oblastiach. Stačí si kúpiť to, či ono (mastičku na chudnutie, WS krájač, brožúry s číslami).
Poznať všeobecné princípy je základ. K tomu treba nejaký čas špecializovaneho štúdia a veľa praxe. Potom nebude výsledok záležitosťou šťastia, ale úspech možno predpokladať. Doktor musí už pred VŠ štúdiom poznať princípy fungovania ľudského tela. Potom 6 rokov študovať a praxovať. Potom robiť pod dohľadom odborníka. Až potom môže robiť samostatne. A aj tak sa občas niečo nepodarí. Heligónka je oveľa jednoduchší systém, tak tie etapy môžu byť kratšie.
!22. Marec 2019
Takze co sa vysvetlilo? Nic sa nevysvetlilo! Ze dobre naladit je to takmer iba o stasti
LEGO20. Marec 2019
Vďaka každému, aj to mi veľa vysvetlilo.
Teda nie žeby som sa odvážil byť ladičom, ale trúfol som si do toho troch rypnúť lebo mi zodva tóny vyslovene ťahali uši, tak som trocha cvrnkal po jazýčkoch no a ladilo to len keď som to nastavil podľa ucha, žiadna frekvencia v porovnaní s ostatnými ani tabuľka na to nesedela.
Miro S.20. Marec 2019
Pre LEGO.
Bude to asi tak ako píše Jozef M.
Ešte som nemal v rukách heligónku, ktorá by bola naladená absolútne rovnomerne temperovane a ani absolútne čisto!
Keď som si na niektorých helidonkách porovnal krivku, ktorá mi vyšla keď som pospájal body jednotlivých zmeraných tónov (v centoch), tak mi nikdy nevyšla rovná čiara, ktorá by značila, že všetky tóny sú naladené presne rovnomer. temperovane, ale ani mi nevyšla presná krivka, ktorá je v tej tabuľke vyznčená červene!!!
Vždy to bola určitá krivka, ktorá sa viac-menej podobala tej absolútnej!
Takže ťažko to povedať ako to starí majstri ladili, aby im spolu ladil prvý, druhý a aj tretí rad. Neviem!
Určite podľa "ucha", lebo mali veľké skúsenosti.
Ako som už minule písal ani žiaden akordeón, ktorý som premeriaval (presnosť ladenia) mi nevyšiel - teda jednotlivé tóny absolútne rovnomerne temperovane!
Vždy mali niektoré tóny dosť veľké odchýlky v centoch. Samozrejme ide tu aj o presnosť ladičky.
Ešte jedna vec.
Priznávkové akordy hlavne na starých heligónkach tiež niesu ladené rovnomerne temperovane! Tiež aj moja heligónka, ktorú mi (už dávno) ladili v Delicii má priznávkové akordy ladené viac menej čisto.
JoMi20. Marec 2019
Veď to. Tých nerovnomerne temperovanych systémov je viacero. A okrem tých štandardných-popisanych môže mať kľudne každý ladič zopár vlastných úprav-temperacii.
Vo výsledku je to potom o to, či sa vkus ladiča, zákazníka a diváka zhodnú v tom, čo znie pekne. Ak áno, je to paráda.
Jozef M.20. Marec 2019
Musím dodať pre Mira S.Ani jeden ladič neladí helig. len v čistom alebo temperovanom ladení.Dá sa naladiť z každého rožku troška,je to len aký ladič ma cit pre harmóniu. príklad: V tonine C, ton "c"naladíme na nulu a terciu "e" o 8 centov nižšie,zneje to lahôdnejšie.atď. Je v tom veľký kumšt,treba mať prax,aj vybavenie.
« ‹ 1 2 3 4 5 »