Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
« 1 2 3 4 5 6 7 »
rychlik16. August 2017
ospravedlnujem sa, ale iba hlupak alebo naopak spekulant moze zamienat obycajnu diatonicku harmoniku za heligonku. Casto to robia na burzach napr. kseftari. Vsetko to je o hlase basovej strany, nie o znacke, alebo vyrobcovi
pre Jančo16. August 2017
Kamarat chod si vyskúšať novú Alpenku Kováčovi a padneš na riť. Momentálne naj harmonika v ponuke za iba 2200e. trojradovka. Na tom ohreble hlaváček 3r by som hrať svatbu alebo oslavu nechcel.
JoMi16. August 2017
Technika hry je rovnaká bez ohľadu na konštrukciu basov. Aj v starých veľkých drevených nástrojoch občas vídam basy len s jedným jazykom- tzv. polovičné. Teda tiež to vlastne nie je heligónka?
Kto by išiel divákovi ponúknuť, že mu Zahrá na diatonickom akordeóne? No asi by ho akurát domotal. A každá heligónka je zároveň diatonicky akordeón. Harmonika je vlastne tá malá vrecková fúkacia.

Máme sa držať bežných zaužívaných slovných spojení, alebo sa bavíme čisto odborne? Čo tak zaužívaný pojem Veľký a malý bas? V skutočnosti je to základný basový tón a akord odvodený od tohoto tónu. A čo také nedoškalne chromaticke poltóny?
Nedávno diskutovaná Populárka v skutočnosti nie je heligónka. Ale v praxi sa za ňu považuje a väčšina malých muzikantov-deti začína práve na nej.
KM16. August 2017
Vraj uznavany heligonkar aj ucitel k tomu a on nerozozna heligonku od obycajnej diatonickej? Alebo to urobil zamerne? Vid najnovsie 3 ks "heligonky" v burze
.16. August 2017
No vidíš "Regiojet"...si to pochopil ! Zabudol si dodať, že ten ktorý nemá dobrú "starú bučoru"a nevie ako ku nej prísť, vychvaľuje svoju novú "rakvu"do nebies! O takú to zakopne každý kto má peniaze na každom rohu !!!!
rychlik15. August 2017
ziaden zo sucasnych majstrov nehraje na starej rozheganej sunke, ake sa predavaju po inzeratoch. Ak sa nahodou niekde raz vyskytne lepsia heligonka, hned skonci v rukach nejakeho hraca a ten ju uz nepusti dalej. Bezny clovek nema sancu prist za rozumny peniaz ku dobrej heligonke.
pravda14. August 2017
to je pravda !!!!!!!!!!!
Ad: Šimon14. August 2017
Až na to Šimon, že tí ozaj majstri, čo hrajú na starých heligonkách a nedajú na ne dopustiť, tak tí zväčša hrajú práve na tých klenotoch, akých je veľmi, veľmi málo ešte v obehu. A nie na tuctových rozbitých kusoch, aké bežný človek nájde v burze. Preto pozor na to, keď starý majster povie, že svojho predvojnového Hlaváčka nevymení za novú heligonku - zvyčajne hovorí o nástroji na aký bežný človek nenatrafí, ak chce kúpiť.
JoMi14. August 2017
Ako sa vraví: Srdcu neporučíš. A aj preto človek robí rozhodnutia,ktoré sú podľa logiky a iných exaktných merateľných kritérií nepochopiteľné.
Príčin, prečo niekto hrá na starom nástroji a nový nechce (alebo jednoducho nemá) môže byť viacero. Aj keby som niektoré menoval, nebudú to všetky.
Peter14. August 2017
Rozumiem, Šimon, o čom rozprávaš, ale... ale väčšinou sú to predsudky, ktoré novým harmonikám vtláčajú obraz niečoho horšieho než to, čo bolo kedysi...
Šimon14. August 2017
Jo chlapi, máte pravdu, taky jsem toho názoru že ty nové jsou technicky dokonalé a proto jsem si i něco pořídit. Na druhou stranu vídávám mnohé mistry heligonky u Vás i u nás kteří hrají výhradně na starých nástrojích a jiné ani nechtějí. Zkuste se jich zeptat proč.
rychlik14. August 2017
konfortu hrania sa ziadna stara heligonka uz nevyrovna novej.
JoMi13. August 2017
Súhlasím. Pre praktického muzikanta je aj podľa mňa lepšie si zadovážiť nový nástroj. Technológia za ten čas pokročila, spoľahlivosť nového nástroja je vyššia, ako u starých.
Repasovanie starého je skôr srdcová záležitosť. Nový mierne na cene klesá, staré stúpajú. Lenže nie každý starý nástroj má historickú hodnotu, ako nie každé staré auto je veterán. Väčšinou sú to jednoducho staré haraburdy, do ktorých sa neoplatí investovať.
Že tie ozaj pekné kúsky už ležia u zberateľov, tu už zaznelo. Občas sa nájde kus vhodný pre začiatočníkov. Ale keď vidím tie ceny a pripočítam cenu opravy, tak si o tom myslím svoje. Taký výraz, že je potrebná kontrola ladenia, nech rovno napíše, že je to rozladený nástroj. Neviem o serióznych ladičoch, ktorí ladia len trochu, alebo len niektoré tóny. Buď nástroj naladia komplet+ čistenie+vosk+ventilky, alebo vôbec.
janko9630113. August 2017
pred chvíľou som zabŕdol do sekcie BURZA a vidím, že niektorí fakt nemajú oči, čo pýtajú za staré cárachy. Myslím, že to nie sú obchodníci ale zúfalci :) Niet nad novú od, kvalitného výrobcu. Hovorte si čo chcete.
Ferdo M.13. August 2017
Mam tiez taku skusenost ze dvojradovkari dlho nevedia vyuzivat moznosti trojradovky.
JoMi12. August 2017
Určite to nie je automaticky. Ale možno to predpokladať. Ak niekto využíva všetky možnosti dvojradovky, príde do štádia, že mu začne ešte niečo chýbať a nájde to na trojradovke. Kto však aj na dvojradovke využíva len základné možnosti, tak tie iné na trojradovke hľadať ozaj zrejme nebude.
Spomenutý jav vídam aj ja, ale je to u muzikantov, ktorí bežne hrávajú na dvojradovke. Keď dostane do rúk trojku, tak si ten rád navyše jednoducho nevšíma. Kto však hráva a priori na trojradovke, prípadne sa na nej rovno učil, tak mu na dvojradovke tie rozdiely jednoznačne chýbať budú.
KM12. August 2017
Nemyslim si, ze automaticky plati, ze kto vie dobre na 2 radoch, tak bude dobre hrat aj na vsetkych 3 radoch. Vacsina hracov hraje na 3 radovke ako keby na 2 radovej
JoMi11. August 2017
Nuž, kto vie na dvojradovke využiť obidva rady, môžem predpokladať, že na trojradovke zvládne všetky tri. Ide najmä o basy, ale aj na melodickej strane treba kus zručnosti. Modulácie, vybočenia, vedľajšie akordy.
A ako píše Jančo, je to o schopnosti zaujať publikum. Väčšinou sa chce baviť. A na to dobre naladený socialistický Hlaváček stačí. Sám na ňom hrám. Na fajnovejsi nástroj nemám a asi by som ho nevyužil. Tú najvyššiu ligu, kde ide o rýchlu odozvu mechaniky hrá len málo ľudí. Ja k nim nepatrím.
a či11. August 2017
a či vie aj naplno využivať 3 rady heligonky
Jančo11. August 2017
Hovoriť o trojradovom Hlaváčkovi model 1933 ako o ťažkom, hluchom ohreble, pri ktorom sa heligónkár nadrie, je nepravdivé. Hrávam už 63 rokov a mám dve takéto heligónky jednu v ladení GCF a druhú BEsAs a hrávam na nich na rôznych súkromných akciách niekedy aj desať dvanásť hodín bez nejakých problémov. Je to len na heligónkárovi ako vie hrať a hlavne ako vie zaujať ľudí svojou hrou a spevom.
« 1 2 3 4 5 6 7 »