Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
« 1 2 3 4 5 6 7 »
Dominik31. Júl 2019
Ahoj Peter, patrím pod okres Sabinov. Ďakujem.
Peter30. Júl 2019
Dominik, všetko už bolo povedané kolegami nižšie. Všetci mali v niečom, či vo všetkom(?) pravdu a odpovedali Ti výstižne. Na druhej strane sa Ti tieto odpovede mohli v istých momentoch zdať i dosť všeobecne. Teda ak chceš, ja Ti odpoviem úplne konkrétne. Napíš už len región, resp. okres, odkiaľ si a hneď tu píšem odpoveď... :-)
JoMi30. Júl 2019
Dominik, ak chces, napíš mi e-mail.
Hrať na CFB v G dure sa s istými obmedzeniami dá. Ale to je už naozaj značne odlišná technika hry. Podobne sa dá zahrať aj v Es dure. Na GCF sú to tóniny D dur a B dur.
Kontakt: jomi.heligonka@gmail.com
Dominik30. Júl 2019
Veľmi pekne ďakujem za všetky rady a odporúčania. Vážim si to, že je tu skvelá komunita ochotná poradiť. Našla by sa tu ešte prípadne dobrá duša, ktorá by bola ochotná poskytnúť telefónné číslo a zodpovedala pár ďalších otázok? Touto formou je to totižto nadlho.
rogi30. Júl 2019
Alois súhlasím. Ja len že na začiatok záujemcov nevystrašiť :). K tej teórii sa podľa mňa každý časom dostane, aspoň v nejakom rozsahu.
Alois30. Júl 2019
Ok,musím s tebou souhlasit Rogi.
Je ale dobré vědět i něco víc,není to strašení,jen povídání o možnostech heligonky.
Alois
rogi30. Júl 2019
A naozaj už posledné doplnenie. Nepleťme začínajúcich hráčov, ktorý majú o hudobnej teórii malé znalosti prílišnou teóriou. Ak sa budú učiť podľa M.C. Tak pre nich je podstatné, že na trojradovke budú hrať v rade 2 a 3 úplne rovnako ako na dvojradovke . Vtedy rad 1 trojradovky skrátka nebudú používať. V publikáciách M.Č. majú uvedené ktoré klapky majú stláčať a ako ťahať mech. A nebude ich zaujímať aké tony vlastne hrajú. Preto som povedal, že je vhodnejší trojrad, lebo na začiatku môže hrať ako na dvojradovke a keď sa zlepší využije aj možnosti toho doplneného radu.
rogi30. Júl 2019
A ešte doplním, že keď som ja mal trojradovku, tak som na nej väčšinou hral ako na dvojradovke (teda 2 a 3 rad) a keďže sa mi nechcelo začať využívať možnosti trojradovky a dvojradové heligónky mám, tak som torjradovku predal. Ale tak ako som napísal dole, keby som nanovo začínal, začal by som na trojradovke, pretože na nej môžem (v prípade že stoják je v treťom rade) v rade 2 a 3 hrať rovnako ako na dvojradovke vrátane basovej časti. Takže pre dominika by vtedy platilo, že rad 1 dvojradovky sa rovná radu 2 trojradovky a rad 2 dvojradovky sa rovná radu 3 trojradovky. A basové klapky by vtedy používal spodných 8 rovnako ako na dvojradovke.
rogi30. Júl 2019
Ak sa mýlim, tak ma prosím opravte, ale ak mám trojrad GCF a stoják mám v treťom rade (nie v druhom), tak na 2 a 3 rade hrám presne tak isto ako na dvojradovke CF a to vrátane basovej strany (spodných 8 gombíkov) takže ja nevidím problém ani pri učení sa podľa M.Č.
Alois30. Júl 2019
To kouzlo heligonky mě drží u tohoto nástroje.Ten stoják jsem si v druhé řadě udělal.Ten třetí odlišný způsob se mi tam vloudil,jde o hru jiné tóniny,u té CFB jde o G dur,jestli se nepletu. Když se vrátím k té předešlé otázce,já bych volil opět třířad,vždy na něm mohu hrát podle učebnic M.Č a pak už je to jen na rozhodnutí co dál.
Alois
JoMi30. Júl 2019
Ak sa pozeráme na techniku hry, tak naozaj je mierne odlišný prstoklad+basový in-line na prvom a druhom rade. V prípade trojradovky to však nie sú tri možnosti, ale dve. Hrá na prvom a druhom rade je v podstate identická (ak ti však nenapadlo dať do druhého radu stoják) a tretí rad má rovnaký prstoklad+basy ako druhý na dvojradovke. Áno, je tam ten rozdiel, že subdominanta sa na ňom hrá ťahom. Na ostatných jedine tlakom+ treba zmeniť hmaty v pravej ruke. Veľa muzikantov volí cestu ľahších hmatov v pravej ruke a subdominantu úplne vypustí-nahradi dominantou.
A tu prechádzame k inému uvedenému problému. Musia byť zapísané správne akordy-harmonia. Avšak tých možností je správnych viacero. Ak sa vyskytne akord, ktorý na heligónke jednoducho nie je, aj tak sa musí nahradiť iným. Ako napríklad ten g mol (na C-F) sa niekedy nahradí G durom, niekedy B durom, inokedy C durom.
Na plnohodnotných chromatickych nástrojoch sa dá zahrať akýkoľvek akord (aspoň v pravej ruke) a akýkoľvek tón v dostupnom rozsahu. V prípade gombíkoveho akordeóna (chromatika) sú potom úplne rovnaké prstoklady v oboch rukách pri všetkých tóninach- stačí posunúť ruku. Ale tak nestála pôvodná otázka, či heligónka, alebo chromatika. A heligónka má predsa len svoje čaro napriek reálnym obmedzeniam.
Alois30. Júl 2019
Určitě starší delicii za rozumnou cenu.Dvouřad má skryté zjednodušení v basech(ladění CF)přiznávka g-mol je tu nahrazena tónem b. Na mém třířadu CFB to g-mi mám,ale to B je pouze na tlak.Takže když ho potřebuji,tak musím hrát jinde a najednou ta hra na heligonku je hodně složitější.Narážím jen na to,že pokud nebudeš mít noty se správně uvedenými akordy,tak v tom potom budeš mít jednou zmatek.Ani já v tom teď nemám jasno co je správně.
Ta jednoduchost heligonky je zrádná,moje osobní zkušenost je taková,že tu energi na naučení na třířad co už jsem dal,(jedna píseň ve třech různých laděních a vždy jiný prstoklad a jiné dýchání měchem)tak na chromatice bych byl daleko vepředu a to mi tu nikdo nevyvrátí.
Alois
Hra?29. Júl 2019
Pridám sa aj ja k nejakej rade. Počul si tu názory skúsených hráčov tak sa pridám aj ja, ale s pohľadu hráča čo hrá iba 2 roky. Ja osobne by som ti poradil dvoj rad. Predpokladám, že si samouk a siahneš po M.Č knihách. Drvivá väčšina je ich na dvojradovku a ak si nikdy nehral na heligónku tak ti to bohate postačí a zrejme to na začiatku nevyužiješ keby si hneď siahol po troj radovke. Treba si uvedomiť, že hoc to nieje tak ťažký nástroj na učenie treba tomu aj tak venovať nejakú tu hodinku denne a neviem ako veľmi si odhodlaný sa to naučiť no a troj rad by ta mohol zmiasť respektíve stáť zbytočne veľa. Za dalšie neviem aké máš prostriedky na kúpu ale tiež mi príde prehnané hneď kupovať novú mašinu za ktorú vyhodíš 1700 papierov a keď ťa to nebude baviť respektíve nebudeš mať na to trpezlivosť tak sa toho budeš zbavovať a to platí aj o starších lebo tie ceny sú hodne prehnané. Ja osobne by som šiel do nejakej Delicie. Sú to pomerne dobré nástroje za rozumnú cenu. Na nej prvý rok vydržíš a ak ta to neprestane baviť tak si zadovážiš novú a buď ju predáš alebo ti ostane ako záložný nástroj. Hlavne po tom roku budeš vedieť čo od nástroja očakávaš a keďže to teraz zrejme nevieš tak je zbytočné vyhadzovať veľké peniaze. A čo sa týka ladenia tak CF to je asi taká ,,povinnosť,, mať pri sebe. A zas som pri tom,že potom po nejakom roku budeš vedieť či ti sedi to CF či to vymeníš za iné ladenie atď. Trojrad má síce viac možností , ale myslim, že ich aj tak nevyužiješ na začiatku a ani za rok nie. Dúfam, že som ťa moc nezmiatol...
Šimon29. Júl 2019
Pro Dominik
Můj názor je shodný s tím co napsal Rogi. Nikdy jsem nekupoval nástroj podle toho co je na něm napsáno ale jak hraje. Já začínal na dvouřadové, teď mám i trojřadové a 90% hraju na ně. Rogi napsal proč, nebudu to opakovat. Záleží na tom kolik chceš investovat, já bych volil tu třířadovou. Taky záleží co chceš hrát. Ale klidně můžeš začít na dvouřadové a až k tomu dospěješ tak to změníš, nebo třeba ne. Za mě po mých zkušenostech ten třířad. Hlavně hrát, hrát a hrát !!!
Šimon29. Júl 2019
Pro Dominik
Můj názor je shodný s tím co napsal Rogi. Nikdy jsem nekupoval nástroj podle toho co je na něm napsáno ale jak hraje. Já začínal na dvouřadové, teď mám i trojřadové a 90% hraju na ně. Rogi napsal proč, nebudu to opakovat. Záleží na tom kolik chceš investovat, já bych volil tu třířadovou. Taky záleží co chceš hrát. Ale klidně můžeš začít na dvouřadové a až k tomu dospěješ tak to změníš, nebo třeba ne. Za mě po mých zkušenostech ten třířad. Hlavně hrát, hrát a hrát !!!
JoMi29. Júl 2019
Pardón, Rogi dobre uviedol Dominikovi.
JoMi29. Júl 2019
Dominik, dobre si to uviedol.
Ja pridám len to, že značka je síce dobrá vec (predpoklad, nie istota overenej kvality), ale ak sa za dobrú cenu objaví neznačková/menej známa zančka harmonika v dobrom stave, aj by som v tom problém nemal. Z vlastnej skúsenosti prechodu z dvojradovky na trojradovku uvediem, že dvojradovka je praktickejšia na nosenie, ale trojradovka má oveľa viac možností hry. Urastenému chlapovi v bežnej kondícii tiež odporúčam rovno trojradovku.
Čo nebolo uvedené, je ladenie. Zaužívané C-F, resp. G-C-F je dobré na učenie podľa M.Č, alebo na spoločnú hru- najväčšia šanca nájsť druhých muzikantov s rovnakým ladením. Hoci regionálne sa aj táto vec líši. Každopádne, ak záujemca o hru okrem hrania aj spieva/plánuje spievať, je dobré zistiť vlastnú hlasovú polohu. A samozrejme, ak je vo výhľade hra s inými nástrojmi, je tiež dobré vedieť, aké tóniny sa na nich najlepšie hrajú.
rogi29. Júl 2019
Dominik, neviem či som až taký skúsený, ale poviem svoj názor, ktorý možno iní zmetú zo stola. Čo sa týka výrobcu, záleží od tvojej peňaženky. Ja by som v tvojom prípade volil určite nejakého česko-slovenského výrobcu. Rozhodujúci by mal byť stav heligónky (naladené hlasy, tesný mech..) Samozrejme sa ti musí páčiť aj po zvukovej stránke. Tá vizuálna je tiež samozrejme dôležitá, ale nie rozhodujúca. Kľudne si zadováž Hlaváčka, Kebrdleho, Jelínka, Duraja, Stančeka, Žúbora, Stibitza alebo koho chceš. Ale ak nemáš skúsenosti a máš možnosť zober si niekoho skúsenejšieho so sebou. Ak chceš kupovať sám, minimálne si ju daj predviesť a vypočuj si ju, prípadne skúsiť ako tesní, ako idú klapky a tak.
Čo ale považujem za dôležité, ak sa ideš učiť sám a napr. podľa M. Čerňanského, tak ti doporučujem aby bola ladená na náš čs. spôsob a nie nemecký. Nie je to síce katastrofa, ale sú tam rozdiely, ktoré by ti mohli robiť problémy a možno ťa aj znechutiť. Čo sa týka dvojhlásky alebo trojhlásky, ja považujem za štandard tú trojhlásku ale počul som aj pekné dvojhlásky. Ale ja by som šiel do tej trojhlásky. Záleží to však od jednotlivého nástroja. Dvojhlásky sú zväčša menšie, ľahšie ale trojhláska má zvučnejší, výraznejší hlas. No a čo sa týka dvojradovky alebo trojradovky to napíšem vlastnú skúsenosť. Začínal som na dvojradovke. Po určitom čase som si kúpil trojradovku, pretože ponúka väčšie možnosti. Po čase som ju ale predal, pretože až moc som si zvykol na dvojradovku a už sa mi nechcelo preúčať. Teraz keby som začínal, tak určite hneď na trojradovke. Trojradovka totiž má väčšie možnosti a pri ladení kedy v treťom rade je stoják, môžeš na nej hrať ako na klasickej dvojradovke (na 2 a 3 rade). Teraz sa mi už naozaj nechce zvykať si na trojradovku, čo je ale moja chyba. Môžeš samozrejme začať na dvojradovke a keď budeš cítiť potrebu zahrať niečo viac tak prejsť na trojradovku. Toto sú moje názory a malé skúsenosti čo mám.
Dominik29. Júl 2019
Ahoj heligonkári, touto cestou bysom chcel poprosiť Vás, skúsených, o pár rád. Rád by som si kúpil svoju prvú heligónku, no nie som v tejto oblasti moc zbehlý. Oplatí sa investivať do značky (Kebrdle, Hlaváček..) alebo sú dobré aj menej známe typy (Heligon..). Oplatí sa zaplatiť za trojhlásku a viac, či sú pekné aj dvojhlásky? Oplatí sa trojradová alebo radšej dvojradová? Viem, že sú to veci osobných preferencií, no sám sa neviem rozhodnúť, pretože nepoznám výhody a nevýhody. Som vám vďačný za každú radu.
Šimon29. Júl 2019
Nějak jsem to z telefonu nedopsal. Raději na koncert nějaké skupiny nebo vystoupení souboru.
« 1 2 3 4 5 6 7 »