Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
« 1 2 3 4 5 6 »
Miro S.20. Február 2019
Tu je video firmy harmonikas:
https://www.youtube.com/watch?v=Ek3c9g8Gmkk
Miro S.20. Február 2019
Tu je video firmy harmonikas:
https://www.youtube.com/watch?v=Ek3c9g8Gmkk
Šimon20. Február 2019
Miro asi je to tak, nic nového, staré ověřené postupy a dlouholetá praxe. Fakt je že občas opravdu čumím a jen uznale pokyvuji hlavou. Ale na druhou stranu každý rozumíme něčemu jinému, a tak není třeba mít nějaké komplexy, jen uznat kvality druhých.
Miro S.20. Február 2019
Tak nejako to bude. Kto má v niečom dlhodobú prax, tak ten pracuje rýchlo, presne a spolahlivo, aj keď nám sa zdá, že je to dosť divoké?!
Keď si pozrieme niektoré iné videá, na ktorých ručne nitujú jazýčky na platničky, tak tam tiež poriadne udierajú kladivkami po hlavičkách nitov!
Ako sa u vás Šimone povie "kdo umí, umí, kdo neumí, ten čumí"!
rychlik20. Február 2019
no a prave takto to vyzeralo v dielnach hlavackovcov, stibitzov, kebrdlov a pod. Takto sa vyrabali hlasy, ktoré bez problemov funguju dodnes, nelamu sa, nezadrhavaju a ktore vsetci stale obdivujeme.
JoMi20. Február 2019
Zrejme má na tom stole práve prach z brúsenia. Ale za hodinu, ani deň a asi ani za týždeň ho toľko nevyrobil.

Mňa zasa zaujalo, že sa s tým vôbec nepiple. Tresk sem, tresk tam. Žiadny laser, ale pilník. A ten prípravok na stole je kus železa. A obdobne s ním zaobchádza.
Šimon19. Február 2019
Peťo i já si myslím že je to jak jsi napsal v poslední větě. Každý na to máme spoustu důkazů.

Vím že většina ladičů používá právě ty rychloběžné malé brusky, ale to co je na přiloženém videu jsem ještě neviděl. Akorát by si mohl občas pan ladič uklidit na stole ten neskutečný bordel.

https://www.youtube.com/watch?v=GgYYyn72HLI&list=PLX1YkhIVN6CJo_EGSh4SExV_qpeSIr_3R&index=2
Peter19. Február 2019
pre Hra?

Súhlasím s Tvojím názorom. Staré 100-ročné heligónky v tomto ohľade fungujú všetky takmer dokonale. Iba ojedinele na nich niečo niekde praskne. Napriek tomu že tvrdím, že starí majstri neboli žiadni kúzelníci, a všetko vyrábali ručne, doslova na kolene, stále mám pocit, že tie dnešné harmoniky nevydržia toľko, čo tie staré. Ospravedlňujem sa všetkým dnešným výrobcom, ale naozaj mám taký pocit.

A použité materiály, hlasy, kožky, papiere, pružinky,... od dodávateľov? Myslím si, že tu (ako aj všade inde) sa pri ich výrobe šetrí, kde sa dá. No a tu je výsledok! Ide sa najmä za kvantitou a výsledným ziskom. Zloženie materiálov, zliatin a pod., všetko je počítačmi prepočítané do poslednej tisíciny miligramu, nič sa nedá akože "navyše". Kvalita materiálu osciluje presne na hranici a preto pri akejkoľvek zmene podmienok, akomkoľvek výkyve, materiál už nedosahuje potrebnú akosť.

Ja si to vysvetľujem takto a je to všade vôkol nás - harmoniky, autá, spotrebiče, potraviny... proste všetko!
JoMi19. Február 2019
Výrobca a výrobca je rozdiel. Konkrétne p. Jelinek si je vedomý toho, že nástroje z prvých rokoch výroby nedosahovali dnešnej kvality a už ich niekoľko v rámci údržby prerobil. Výmena mechaniky nie je úplná drobnosť.
Ale každý nejako začínal a ak si vie svoju chybu uznať, u mňa je to pozitívna vlastnosť.
Tiež som si zopár tých nových kúskov vyskúšal a nemám väčšie výhrady. Iba drobnosti a to je vec individuálneho vkusu. Akurát tomu elektronickému čudu neviem prísť na chuť. Ale to bude zrejme tým, že vo všeobecnosti som zástancom reálnej muziky. Kde je však hranica medzi prípustným vylepšením zvuku (samotné nazvucenie, efekty) a hrou na full playback, je ťažko určiť. Zasa je to individuálne.
$19. Február 2019
Ked nevieš čo si máš všímat, nevšimneš si to. Myslím to všeobecne, nie som zaujaty voči výrobcovi
Kvalita19. Február 2019
Dnes som bol u p. Jelinka keďže si vravím nieje možné aby nové stroje búchali a klepali poskusal som aj Limex aj 2 aj 3rad a ozaj dobre stroje čo nebuchaju a neklepu takže všetko je v úplnom poriadku a budem kľudne odporúčať jeho Heligonky Boh vie čo snimi robia majitelia ak to hádžu o zem tak sa nečudujem že im to zle hrá..pekný den

hm19. Február 2019
Klobuk dole pred tými čo sa vedia vopchať každému do zadnice..
Hra?19. Február 2019
Tak sa spýtam takto. Nedajú sa nájsť na trhu 30-40 ročné nástroje kde sa nikdy hlas nezlomil ? Podľa mňa ich bude dosť . A vtedy ich ako brusili ? Mikrobrúskou ? Pochybujem. Nebrúsili rovnako ako aj dnes ? Tak prečo sa vtedy nelámali ? Nevravím, že nie ale toľko koľko je ich teraz za poslednú dobu ich asi nebolo. Nebude to skôr tým, že je plech horší ako bol ?...ani to, že je plech na prd nemusí byť ich problém. Tiež ho asi niekde kupujú. Mne ide o ten ich prístup,že s tie hlasy furt dávajú do obehu. Aj to je možné že nakúpia viac kotúčov plechu, vystrinhú hlasy a všetky sa zmiešaju a nikto nevie ktorý je s toho zlého kotúča . Ibaže to sú firemné problémy ktoré si majú vyriešiť a mňa by to ako koncoveho zákazníka ktorý za ten kúsok pliešku v zbernej hodnote pár centov platí stovky eur nemalo zaujímať. A prístup ala však niekedy príde doba, že sa tie chybné kusy vylámu a už bude dobre je podľa mňa ten najhorší. Ak má niekto výrobcu 20 kilometrov od domu tak to nieje problém. Ale ak sú to stovky už tak už to stojí čas a peniaze a v tom ja už problem vidím...
JoMi19. Február 2019
Únava materiálu je štandardná záležitosť. Ale na jednotlivé oblasti využitia existujú rôzne materiály. A teda hoci môže byť príčinou poruchy únava materiálu, prvotnou príčinou môže byť jeho nesprávna voľba. Viď rôzne výrobky, ktoré za nova vyzerajú dobre, aj dobre fungujú, len málo vydržia. Prípadne je to chybou v spracovaní/opracovani materiálu, napríklad to prekalenie.
Na mojej starej zinok Hlaváčkovke mi za 15 rokov praskol jeden hlas a asi 2-3 pierka pod mechanikou. Tie sú však zjavne z iného materiálu. A viem o nástroji s Amano hlasmi, kde odchádza 1-2 hlasy ročne.
Peter19. Február 2019
Tiež som videl také harmoniky, ktoré boli komplet všetky hlasy ladené brúsením. Jazýčky boli brúsené priečne, hneď pri pätke (pri nite),... A neviem, či tá harmonika bola prelaďovaná z nejakého iného ladenia, ale tie zábrusy na jazýčkoch boli tak hlboké, že aj na pohľad bolo vidno, že sú na tom mieste tenšie. Naozaj, zle sa na to pozeralo.
Miro S.18. Február 2019
Väčšinou sa lámu jazýčky na hláskoch pri koreni, teda blízko nitu, ktorým je jazýček prinitovaný ku platničke. Samozrejme je to v mieste kde je z neho brúsené, alebo pilované keď sa dolaďuje smerom dole, teda znižuje sa tón.
Bývajú jazýčky ladené aj tak, že sa v tom mieste brúsi - nemusí to byť nejaká extra vysoko otáčková brúska, ale väčšinou sa jazýček dolaďuje pilovaním ihlovým pilníkom, alebo škrabaním nie zrovna rysovacou ihlou, ale upravenou ihlou, ktorou sa jemne uberie materiál, ale nie priečne cez jazýček, ale pozdĺžne - ako tu napísal Peter.
Brúsením sa častejšie dolaďujú jazýčky na basových hlasoch - pretože sú tieto jazýčky hrubšie. Tiež by sa to nemalo brúsiť úplne priečne, ale mierne šikmo na pozdĺžnu os jazýčka. Tým sa práve chráni toto miesto proti zlomeniu.
Mal som ale v rukách aj také heligónky, ktoré mali aj na diskantovej strane jazýčky brúsené brúskou a to úplne priečne! Na jednej takejto heligónke (dvojradovej trojhlasnej) bolo na diskant. strane zlomených 15 jazýčkov a v tom mieste, kde boli brúsené, čo jednoznačne potvrdzovalo to, že boli brebrúsené - tak ztenčené, že po určitom čase to kmitanie nevydržali!
Takže tiež sa prikláňam ku tej teórii, že keď sa na novom hlásku zlomí jazýček, tak to zrejme bude vinou materiálu, z ktorého je ten jazýček vyrobený?! Môže to byť oceľ menej vhodnej kvality, alebo jej tepelné spracovanie?!
Staré, alebo staršie hlasy, tak tam to skorej ukazuje na únavu materiálu, ale určitý podiel má na tom zlomení tiež dolaďovanie - zrejme?!
Hra?18. Február 2019
Brúsením pri ladení to uŕčite nieje. Neviem kedy si naposledy videl hlas ale pokial viem tak musí vydržať pomerne veľkú silu keď ho natiahneš a pustíš. Skrátka brnkne a vráti sa. Podľa môjho názoru je hlúpe tvrdiť že vysokootáčkovou mikrobruskou lepšie naladíš hlas. Neviem či si to mal niekedy v ruke či si sa na to len pozeral, ale predpokladám, že to druhé. Ja takú mikrobrúsku používam pri rezbárskych prácach a cit je tam oveľa horší ako pri ručnom náradí. Neverím že má majster lepšiu kontrolu toho koľko materiálu odoberie keď použije vysoko otáckovu brúsku. Každý materiál je iný, niektorý je mäkký iný tvrdý a to ako silno rýpať vie najlepšie cit v ruke. Nevravím o vybráciach brúsky ktoré ten cit zasa len zhoršujú. Treba si to skúsiť nielen gugliť ako to robia inde...ani tú cenu nerozumiem. Ja mam aj brúsku za dvacku aj profi brúsku za stovku a dokážeš s tým spraviť rovnakú prácu...Takže mi to zasa vychádza len na to, že použili nekvalitný plech ktorý zrejme prešiel zlou tepelnou úpravou...
Peter18. Február 2019
Práve že nie brúska, ale rysovacia ihla je tým vhodnejším nástrojom na ladenie hlasov. Toto vravia starí majstri, ladiči. Brúska odoberá z celej plochy jazýčka a tým ho určitým spôsobom mechanicky oslabuje. Rýha od ihly jednoducho iba zarýpe do jazýčka a tým sa vôbec nenaruší jeho pevnosť. Rýha sa ale logicky má viesť pozdlžne, nie priečne!

Pri brúsení brúskou sa navyše aj narušuje vonkajšia eloxovaná vrstva chrániaca jazýček proti oxidácii. Ten potom skôr koroduje.
Kojšovjan18. Február 2019
No neviem...
Mám heligonku,fungovala možno 10-12 rokov... Bol som na jednej akcií,prídem domov a na druhý deň po kontrole...jeden bas drnči...
Nepretažil som ..dávam pozor...a keby na " ťah".. tak nepoviem,ale na " tlak" ???
A po toľkých rokoch....?
Alois18. Február 2019
Můj názor je, že je špatně zvolená technologie broušení hlasů. Já se učil, že listová pružina nikdy nesmí být broušena na příč ohybu, má být vyleštěna v podélném směru, aby nedocházelo k praskání díky nějakému i minimálnímu škrábnutí. ( jednalo se o bicí pera zbraňových mechanismů).
Na staré Ligně mám hlasy takhle podélně broušené, na favoritkách jsou už broušené na příč. A taky může být problém v kvalitě tepelného spracování, možná málo popuštěné. A taky honba za co největší kvalitou. Jazýčky jsou moc tvrdé a při lisování může dojít k trhlinám v materiálu, které se hned neprojeví. obvzlášť v místě průstřihu na nýt. Na fotkách výrobce hlasů je vidět, že jazýčky mají někdy velké hrany těsně za nýtem a to je možná ten problém, různá síla materiálu, mělo by to být vybroušené do většího rádiusu.
Ale jak říkám, je to jen můj názor, není to žádné obvinění z nekvalitní práce.
Alois
« 1 2 3 4 5 6 »