Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »
Alois14. September 2020
Já myslím, že je to materiálem jazýčků,ty dnešní jsou moc tvrdé. Jiná technologie výroby.Pokud na ně víc zatlačíte tak snadněji prasknou.
Ve staré mojí Ligně mají jazýčky základní výbrus podélně.V ostatních mladších už je to příčně broušeno a tam taky vidím problém, hlavně s tím lámáním. Nebavím se o doladění,kdy někdo ubere materiál příčným škrábnutim, ale o opravdu základním výbrusu.
Alois
Peter14. September 2020
Hej,... jazýčky,... tolerancia,... väčšia/menšia vôľa,... staré hlasy v porovnaní s novými. Toto všetko je pravda, ale reálny výsledok je taký aký vravím: že heligónka so starými hlasmi toho viac znesie. (tak si myslím)
Marek 13. September 2020
Každý hlas potrebuje konštantný tlak, aby vydával správny zvuk. Heligonkar hodinami hrania si vytvorí v ľavej ruke niečo ako reflex, ktorý tlačí na mech takou silou, aby bol tlak správny, či stláča jednu, dve tri, alebo viac klapiek súčasne.
A čo sa týka značiek heligonky. Oplatí sa na dobrú počkať, pretože praca chvatná, málo platná... A treba si osobne vyskúšať každú jednu heligónku. Ale najlepšie už takú čo má viac ako rok-dva. Aby si vedel ako Heligonka vyzera a aké má vlastnosti pri hre po istej dobe používania. Mal som skúsenosť, kedy po pár mesiacoch už Heligonka fucala bola rozladena a mech vyzeral ako gajdy. Neni všetko zlato čo sa blisti.... s pozdravom Marek T.
Jozef M.13. September 2020
Milí priatelia "Šarišskej heligónky",nariadenia ktoré vyšli ohľadom kor.19 ma núti tento rok 3.10.2020 neusporiadať hel.podujatie. 13-násty ročník,snáď nabudúce 2021.Ospravedlňujem sa. Jozef M.
m13. September 2020
mam heligonlu od stanceka duraja aj zubora. skusal som aj alpen jelinek ... slusne nastroje
Milan12. September 2020
Prečo?
Alpen12. September 2020
Allen už nikdy v živote!!!!!!!!!
pozorovateľ11. September 2020
Pre Petra.Len taký môj postreh,môže to byť aj tou úsporou vzduchu.Jazýčky nekmitajú v tej najlepšej polohe,lebo veľkým tlakom vzduchu sa nevracajú do základnej polohy .Príliš malá medzera a veľký tlak.
Peter11. September 2020
Novodobé nástroje bezpochyby majú lepší komfort hradia, ovládateľnosti, spotreby vzduchu a pod. Neviem si ale dobre vysvetliť jav, ktorý občas badám v porovnaní medzi starými, či novými hlasmi.

Staré hlasy, znesú podľa mňa väčšie "preťaženie". Teda keď hráč do nich poriadne zatlačí, tak oni aj "poriadne" zahrajú. Novodobé hlasy - a to som si všímal/testoval najkvalitnejšie kategórie, majú svoje limity, za ktoré už nedokážu zájsť. (a tie limity sú nižšie, než u nových hlasov).

(a prosím, nedebatujme o tom či hlasné hranie je "pravé orechové" , alebo nie. Teraz nie o tom je reč) :-)




JoMi11. September 2020
Ja hrám na starých nástrojoch, teda keď mám možnosť si vyskúšať nejaký nový, v podstate všetky sú po mechanickej stránke a tesnosti/spotrebe vzduchu na tom lepšie. Samotný zvuk veľa závisí od typu hlasov a naladenia.
Nebudem menovať, aby som na niekoho nezabudol, ale či už českí, slovinskí, ale najmä slovenskí výrobcovia (s príslušným vybavením) robia dobré nástroje. Prirovnal by som to k elektro triede A. Potom už len záleží na počte plusiek a tom, čo je pre koho plus a čo mínus. Či možnosť kúpiť nástroj hneď/relatívne rýchlo, alebo treba čakať (niekedy aj viac ako rok). Či dizajn (a možnosť si nástroj navrhnúť), či výhodnejšie cena, či dostupnosť výrobcu a následného servisu.
Samotný zvuk je individuálne vnímaný, čiže nemožno povedať, že také a onaké tremolo sa bude každému páčiť. Ale je rozdiel, či výrobca dokáže aj túto vec prispôsobiť, alebo má "svoje postupy a hotovo".
Najlepšie je vytipovat si možných výrobcov, navštíviť ich, resp. si ich výrobky vyskúšať. Či už obísť ľudí, ktorí taký nástroj majú, alebo skôr zájsť na nejaké podujatie (s čím je teraz problém) a tam je rôznych nástrojov na výber. Len výnimočne sa stane, že má niekto problém nechať na svojom nástroji zahrať na pár minút iného. Ja mám skôr dobré skúsenosti.
smx11. September 2020
Prepáčte za preklepy. Ešte k predchádzajucemu môjmu príspevku. Ocenil by som názory podložené osobnými skúsenosťami s jednotlivými výrobkami a výrobcami. Viem, že tendencia chváliť to moje čo mám nevedie zrovna k objektívnemu pohľadu, preto by som uvítal hlavne názory takých, ktorí vlastnia heligonky od viacerých výrobcov. Zaujímaju ma len súčasní výrobcovia, nie historickí. Chcem si kúpiť totiž svoju prvú heligonku, preto tieto moje príspevky.
Kontakt: smin@zoznam.sk
smx11. September 2020
Aký máte názory na kvalitu jednotlivých výrobcov, resp. ich heligoniek, predovšetkým slovenských a českých ala aj iných napr. Alpen a to aj v porovnaní cena-kvalita ?
Kontakt: smin@zoznam.sk
Alois8. September 2020
Taky se připojuji k pochvale.Krásný dort,škoda jíst.
Alois
Peter8. September 2020
Treba uznať, že toto je pekné. Pochvala Tvoje pani! :-)
JR7. September 2020
Trochu na odľahčenie témy.. výtvor mojej ženy :)https://www.facebook.com/tortyodlorny/photos/a.204260199621538/3233671953346999/?type=3&theater
JR7. September 2020
Miro S. mám aj mech a ten stôl urobím. Návod je na youtube :) https://www.youtube.com/watch?v=Bl8K8_TrI6c&ab_channel=DennisAmott , ja viem že to nie je na pol hodinu..
Miro S.7. September 2020
JR, ešte niečo málo o ladení.
Keď nemáš ladiaci stôl a ten asi nemáš, tak musíš hlásky ladiť privoskované na kobylkách a musia mať nalepené ventilčeky. Tiež fúkať do kobylky ústami je nezmysel, treba si urobiť napr. zo starého harmonikového mechu niečo ako "ladiaci stôl".
Najlepšie je ale skúšať doladenie priamo v heligónke, no a to je "milion krát" ju otvoriť a zatvoriť - no skrátka roboty ako na kostole!
JR7. September 2020
Ďakujem za rady ja si to cením, ja už minimálne rok a pol študujem na internete rôzne fóra, videa na YouTube a podobne veci, to nie je len niečo zbrkle, že chcem a hotovo. Samozrejme teória je jedna vec, prax druhá. Chcel som len typ ladičky, aby som nekúpil nejakú chujovinu ešte raz ďakujem za rady.
Alois7. September 2020
Já tě nechci odrazovat,jen si tu sypu popel na hlavu. Moje chyba byla,že jsem věděl jak pilovat ale nevěděl jsem nic o tremolech atd. Já to rozdělal,vzal kytarovou chromatickou ladičku a začal. Foukal jsem do hlasů a zjistil,že je to strašně rozladěné,každý hlas jinak. No tak jsem to naházel do nuly. Celou spodní oktávu.Cítil jsem se jak borec do té doby než jsem to dal dohromady. Strašné!!!! Odpuzovač na myši.Teprve pak jsem začal zjišťovat co a jak. Horko těžko jsem to dostal do stavu,kdy to bylo poslouchatelné ale už jsem neměl duševní sílu to dotáhnout do konce. Ladiči (pan Kohoutek z Moravského Krumlova) jsem rovnou řekl co jsem udělal, ten to vzal do ruk a řekl že to není úplně špatné a že to dá dohromady. A dal.
Takže rada,postupovat po malých krocích a vše si zapisovat.
Dávám tu odkaz na člověka, který se tím hodně zabývá,je to německy. V chromu se to samo překládá. Má taky profil na Fb.

http://www.hyperbox.org/jpascher/de/h/Stimmen.htm

Alois
Miro S.7. September 2020
JR, ešte jedna vec.
Ako píše "rychlik", musíš vedieť kde treba jazýček pilovať. Keď chceš tón zvýšiť, tak piluješ volný koniec jazýčka a keď chceš tón znížiť, tak piluješ pri koreni jazýčka - na strane kde je jazýček prinitovaný. Nie úplne pri nite, ale v mieste kde začína výbrus jazýčka.
Piluj veľmi jemne a po každom zásahu (pilovaní) meraj frekvenciu - výšku tónu na ladičke. Veľmi malé rozdiely doladenia sa robia iba jemným škrabaním jazýčka. Čím menší jazýček, teda vyšší tón, tým jemnejšie pilovanie. Na pilovanie použi ihlové pilníčky. Vyrob si pliešok, ktorý podsunieš pod jazýček, aby sa ti jazýček nezatláčal do okienka, v ktorom kmitá!
Mám vyrobené pliešky dva, jeden užší cca 6-7 mm široký (na vyššie hlásky) a druhý širší cca 12-15 mm (na hlbšie hlásky). Dlhé sú tieto pliešky asi 10-12 cm. Vyrobil som ich z pílky na železo - dá sa strihať nožnicami na plech (stred pílky, nie zuby - tie sú kalené). Koniec pliešku, ktorý sa zasúva pod jazýček treba zbrúsiť do ostra - niečo ako nôž, ale nie tak ostré aby si sa porezal!
Takže asi tak.
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »