Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »
:-)6. Október 2018
rychlik, tomu čo hrá sa hovorí umenie, nie každý to pochopí, nie je to nič pre tupcov
rychlik6. Október 2018
Aky mas internetovy prehliadac? Tebe sa zobrazuje jednoradovka? Ja vidim jeden a pol radovku /takmer/ a to je sakra rozdiel. :)
Aj tak by som rad videl ako by zahral napr. vychodniarske A ja taka carna, alebo Esci som sa neozenil, alebo Svit mesiacku
:-)5. Október 2018
...a že na jednoradovke sa nedá zahrať :-)
https://www.youtube.com/watch?v=ADEd907uGmY
rychlik5. Október 2018
pan ma rad hudbu, o tom nepochybujem, ale jeho prejav je vysledkom skor profesionality, nez lasky k hudbe. Vie ako sa ma tvarit na vystupeni, aby sa zdal prijemnym a aby sme si mysleli toto, co si napisal.
Alois5. Október 2018
Omlouvám se předem , ale nedalo mi to.
S toho člověka vyzařuje radost s hudby.
https://www.youtube.com/watch?v=W0GGhhq3wIo
Alois
:D5. Október 2018
Prestal hrať piesne kde je cis1 :D
Peter5. Október 2018
a ako si vyriešil ten problém?
Viktor4. Október 2018
Okrem cis1 mi zatiaľ žiadny polton asi nechýbal alebo som len nehral takú pesničku kde by som nejaký potreboval
JoMi4. Október 2018
Iste, úprava jedného, málo používaného, gombíka nemení podstatu nástroja. Rovnako ako klasický stoják c2/c2. Hoci aj ten niekomu vadí. Vzhľadom na repertoár, čo sa u nás hrá, ho považujem za nevyhnutnosť. A takisto pre človeka, ktorý hrá molove piesne je veľmi dôležité cis, skôr tlakom. Ak hovoríme o ozdobných a prechodných tónoch, tak tam treba cis ťahom a v podstate aj ostatné chromaticke poltóny.
Peter4. Október 2018
Jomi, súhlasím, ale podľa mňa tzv. 2 a pol rádovka už nie je 2-rádovkou, resp. 2-rádovou klasikou. Isteže, stále budeme u štandarnej dvojrádovky zisťovať, že nám chýba ten, či onen tón. Je ale na mieste zvážiť, že do akej miery je to ešte žiadúce, a do akej už nie. Ešte aj 2 a pol-rádová heligónka bude stále herne a zvukovo nedokonalým nástrojom.

Preto nejaký ten zamenený jeden gombík oproti štandardnej zostave sa ešte dá tolerovať. Navyše, ak je to gombík, ktorý sa tak-či tak používa pri hre skôr výnimočne. Myslím, že aj po úprave sa stále ešte dá rozprávať ako o "štandardnej" heligónke a zahrá si na nej akýkoľvek iný hráč.

A z tých všetkých poltónov, ktoré si vymenoval a ktoré Ti chýbajú sa asi najčastejšie stretneš s tým, že chýba tón cis1 na tlak (ktorý úpravou navrhujem doplniť). A nech je to trebárs stoják cis1/cis1. Myslím, že viac do extrémov zachádzať už netreba a stačí to. Stále to bude ešte "štandardná heligónka" (avšak s väčšími možnosťami než pred úpravou)... Môj názor.
Jaro4. Október 2018
Dobrý deň, chcem sa opýtať či by mi niekto vedel poradiť dobrého majstra na celkový repas starej heligónky. Najlepšie z TN, alebo ZA kraja. Ďakujem.
Kontakt: jako@centrum.cz
JoMi4. Október 2018
Peter, ako píšeš, je to cesta menšieho zla. Ten tón cis chýba aj mne. Pri prerábke nástroja to viem pochopiť. Ako verziu cis1/g, tak stoják cis1/cis1. Ale aj cis2 na tlak mi chýba. A ešte napríklad b1 na tlak, fis1 na ťah, gis1 na tlak.... Keby som si dával robiť nový nástroj, tak dva a pol radovku so všetkými poltónmi. Možno stojákmi. A basy navyše.
Lojzo, problém môže byť v používaní prstenika a malička, ale skôr je to z nesprávneho držania ruky. Napríklad zlá poloha- napríklad kvôli tým prstom 4+5, alebo kŕčovité držanie, alebo ohýbanie palca do opaku.
Tonko, včera som jedno video zdieľať na FB, tak hľadaj.
Alois4. Október 2018
Náhodou jsem našel tyhle stránky.Co na to říkáte?
https://www.rumberger-harmonika.de/

Tady je odkaz na Strasser, mají tam možné rozložení tonů 3-4 řadých heligonek. https://www.harmonika.com/en/tone-types

Chci se jen zeptat, mám problém s bříškem pod palcem levé ruky, při basování mě to strašně bolí,hlavně při tlaku, něco jako karpáli, ale prsty mi nebrní. Nemůže to být tím, že jsem začal používat prsteník a malíček? Bolí mě to ale i na kytaře, hlavně při baré. Je pravda, že denně podojím tři kozy, cca.15 minut, jako kdyby jste tak dlouho mačkali balonek. Napadá mě , že ruka není uvolněná, je ve stresu, že chci po ní aby pracovali všechny prsty.
Alois
Peter4. Október 2018
Mňa tento gombík zaujíma už dlhšie. :-) V 2-rádovej heligónke tón cis2 je (na ťah), ale podľa môjho názoru chýba cis1 (na tlak). Myslím, že treba ho nielen na hru našich východniarskych piesni.

Osobne nie som za nejaké individuálne úpravy tónov v heligónke. Totiž heligňonka musí byť taká, aby na nej v pohode vedel zahrať aj celkom iný hráč. Dlho som preto premýšľal, že ktorý gombík zo štandardnej výbavy heligónky obetovať. Jasné, že vychádzal mi iba nejaký taký gombík, ktorý sa takmer vôbec nepoužíva - a to druhý gombík z hora v prvom rade e/g.

Dá sa namietať, že aj tento sa občas použije, no volil som cestu "menšieho zla", teda takú, aká je viac potrebná. A v mojich podmienkách je určite viac potrebný, priam nevyhnutný tón cis1.

Veľkým prekvapením pre mňa bolo, keď som raz "objavil", že istý slovenský výrobca heligóniek už štandardne montuje do svojich heligóniek tento tón, a presne na druhý gombík z hora, v prvom rade. Ba čo viac, on tam robí stoják, teda cis1/cis1. Čim viac o tom premýšľam, tým viac prichádzam na to, že je to vynikajúci zlepšovák. Keby som si teraz dával vyrobiť novú heligónku, tak si ho tam dám namontovať.
Tonko4. Október 2018
Prosím nejaké videa od JoMiho a od rychlika, chcem sa od nich niečo naučiť, oni sú určite 100percentni hráči.?
Viktor3. Október 2018
Ja som si ton e dal vymeniť za cis a g využívam keď hrám akordy, teda kontrujem,
začiatočník3. Október 2018
Pochopil som to teda tak že ten gombík e/g je sa može občas použivať, no iba pri hre v Cdure, že? Pri hre v Fdure asi zrejme nie, alebo len vynimočne.
Dobre chapem?
JoMi3. Október 2018
Všetky gombíky sa používajú. Niektoré viac, iné menej. Záleží od vyspelosti muzikanta a repertoáru. Sú však prípady, kedy si muzikant povie, že by vzhľadom na repertoár potreboval ešte taký, či onaký tón. A zistí, že niektorý z gombíkov používa minimálne, alebo vôbec. Tak ho obetuje a nechá si tam osadiť tón, ktorý potrebuje viac. Pre neho to bude výhoda, inému to môže spôsobiť problémy. A ak by tam takýchto úprav bolo viac, ťažko si na tom nástroji zahrá niekto zvyknutý na štandardné rozloženie tónov.
Ten gombík sa používa pri hre na prvom rade. Tlakom malé e ako druhý hlas k základnému tónu c1. Sám o sebe je na spievanie dosť nízko. Ťahom ako malé g kľudne aj samostatne k spevu. 5 stupeň stupnice sa nezriedka podkladá dominantou, veď preto vznikol na druhom rade stoják. A potom je to už len o tom, v ktorej oktave sa komu lepšie hrá/spieva.
Na nemeckých nástrojoch (Hohner, Weltmeister) ten druhý gombík chýba v oboch radoch a tiež sa svet nezrúti. Na ich muziku im ho zrejme vôbec netreba.
Šimon3. Október 2018
pro Lado
mohu jen potvrdit to co ti poradil kolega níže. Je to jen o cviku, musíš se prokousat i těmito nezábavnými ale důležitými věcmi. Až to zvládneš tak to bude odměna za hodiny cvičení a někdy i nervů. Takových věcí se při výuce vyskytuje více, chce to jen vydržet !!! Snad malá rada, zkus cvičit jen tu levou ruku s basováním a vzdušníkem, třeba ti pomůže když do toho nebudeš hrát pravou rukou, nevím v jakém stádiu učení jsi. Potřebuješ procvičit nezávislost prstů které basují a palce na vzdušníku, snad ti to takto trochu pomůže když se budeš soustředit jen na tu levou ruku. Držím palce !!!
začiatočník2. Október 2018
Prosím vás, používate na dvojrádovke pri hre v prvom rade druhý gombík z hora? Na ceefke je to tuším e/g. Ak náhodou áno, tak napr. v ktorých pesničkách, alebo kedy?
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »