Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
xyz26. Október 2009
Karci,napriklad tu http://pesnicky.orava.sk/piesne/noty-pre-heligonku.html
Šimon26. Október 2009
Já Patrika znám jen jako velkého talenta kterým fandím, nikdy jsem ho osobně neviděl, ale jestli je pravda co píšete, tak Dušan to napsal velice dobře. Já věřím že z Patrika vyroste výborný muzikant a dobrý člověk. I takové reakce jako jsou zde by ho měly formovat, záleží jen na něm.
Karci26. Október 2009
Chalani kto mi poradi kde zozeniem nejake noty na 2rad.
2hla. heligonku ladenie C F.Dakujem
Kontakt: mozola@atlas.cz
Dušan26. Október 2009
Chlapi, nechajme ho, chalaniska od Kováčov. Ja by som chybu hľadal skôr v dospelých, ktorí mu takýmto spôsobom dláždia cestu a robia z neho predčasne hviezdu okresného formátu. O pár rokov príde do veku, kdeď spozná slovo pokora.
Kojšovjan z Gelnice.26. Október 2009
.....Paťo.... noooo....netreba noštek zdvihať!!!! Šplhať sa do vyšok,hmmm...potom pad boliiii... Nič v zlom!!!!
///(-)26. Október 2009
pre Kováča - mladého,
čistá pravda, a najväčšie nehoráznosť a úbohosť je zo strany tvojej a tvojích rodičov, ked z javiska si ušiel ako smrad a pritom si aj oznámil, že budeš predávať CD, aj si ich predával s rodičmi vo vestibule a ani na poslednú dakovačku medzi ostatných na javisko si nešiel. Toto som videl na vlastnaé oči. A zaujímalo by mňa ale aj daňový úrad či priznávate daň zo zisku z predaja CD.
nie - Habera26. Október 2009
pre mladého kováča,
junák ty sa neurážaj lebo nemáš prečo. Myslíš si že si génius, ale troška sa mýliš, lebo hráš len to čo ťa M. Čerňanský naučil a iné skoro nič. Keby si zletel z toho pántu dole na zem, počúval starých heligonkárov, bral od ních skusenosti to by som ti chválil. Lebo ty nehráš srdcom, len mechanický ako nejaký stroj. Všetci strarý karbaníci dajú do toho srdce a tradíciu regionu kde žijú.Ak si myslíš že ked zahráš kankán a podobné, tak že si majster , chyba, lebo aj M. Čerňanský ked hrá kankám tak to má dušu. Tak, že máš sa ešte mnoho učiť a počúvať, aby ostatní chceli počúvať teba.
Zviditeľnil si sa že do teba rýpu, nerýpu len hovoria pravdu a pravda oči kole.
@26. Október 2009
Paťo Kováč.To maš skoro jedno Paľo Paťo.Ideme teba, to čo máš za harmoniky a aké to má hlasy. Vieš dobrá farba skrynky nemusí znamenať aj dobrú farbu hlasu.
Šimon26. Október 2009
Kojšovjan máš úplnou pravdu, jedno české přísloví říká " z hovna se bič neuplete" ( omlouvám se za ten výraz ), ale je to tak. Taky si myslím že dobré hlasy jsou základ k dobré harmonice. Ostatní je na mistrech. Znám to i z jiných nástojů na které hraji, platí to ve všem.
Pokud třeba chcete kvalitní tenorové banjo, musí být srdce nástroje a tím je tonering, kruh přes který je natažená blána, odlitý opravdovým mistrem ze zvonoviny. To je základ pro každého stavitele. Pokud to ošidíte a dáte jej tam třeba z mosazi, hliníku apod. nečekejte zvukové zázraky. Samozřejmě je to i o těch penězích.
Kojšovjan z Gelnice.26. Október 2009
K tym hlasom... Každy mate v niečom pravdu! Ale jedna vec je ista"keď su v heligonke dobre hlasy,tak su dobre"!!! Kedˇsu slabe,tak su slabe!!! Môže ich ladiť,osadzať aj najlepši odbornik veľa to nepomôže! Hlasy musia mať silu, musia byť zvučne,peknu farbu hlasu a musia aj niečo vydržať,keď heligonku priprem! A vtedy je to O.K.
Paťo Kováč26. Október 2009
Len sa spýtam, koho budeme tento týždeň pretriasať a urážať?
Ja by som skúsil pre zmenu niekoho kto nevie hrať na heligónku.
Napríklad Paľo Habera.
Boris K.26. Október 2009
Stana, s tymi huslami si pouzil absolutne nevhodny priklad. Husle su celkom iny kategoria hudobneho nastroja a neporovnatelny s harmonikou. Ked tak nad tym uvazujem viac a viac, Petrov nazor ma hlavu a patu, a suhlasim s nim i ja
Peter26. Október 2009
Pre Šimona:

Videl som už takú úpravu na basových hlasoch, a síce, že boli vypodložené akousi "drevenou nadstavbou". Prezradím to naňho :-) - takú heligónku (D-G) má aj kamarát Jozef M. Pravdou je, že zvuk basov je naozaj pekný. Ťažko povedať či táto úprava (rozumejte aj: iné umiestnenie hlasov nad prívodom vzduchu) bola urobená už výrobcom, alebo či bola urobená dodatočne. A takisto či má veľký vplyv na kvalitu výsledného zvuku, ale teraz basy znejú zaujímavo...
Kontakt: peter@situr.sk
Peter26. Október 2009
... pravá príčina je ale trošička inde: iný materiál (pre platničku) = iné možnosti obrábania = iný výsledný efekt (mechanickej) kvality = iná kvalita výsledného zvuku (a v konečnom dôsledku aj spotreby vzduchu)
Kontakt: peter@situr.sk
kajo25. Október 2009
Súhlasím s anonymom, pretože aj Louny(HARMONIKS) používajú rovnakú tvrdosť ocele na jazýčky, ale rôznu tvrdosť platničky. Čím vyšia kvalita hlasov tým tvrdšia platnička a samozrejme aj vyšia cena.
Staňa25. Október 2009
Souhlasil bych jak s Peterem tak i s Anonymem :-). To fyzikální vysvětlení zní rozumně.... jsi technik, to se nezapře, ale materiál hlasu na výsledek vliv mít asi určitě bude. Vem si třeba takové housle. Zvuk tam dělají struny. Ale nejsou housle jako housle, protože velkou roli tady hraje tělo houslí, které vlastně fungují jako zesilovač. A stejné to bude i s materiálem plotniček. ( nejsem odborník, ale domnívám se, že to tak nějak asi bude).
Šimon25. Október 2009
pro Amonym
Velice pozorně sleduji Vaši diskuzi a sbírám zkušenosti. Je zde jeden moment kdy Vám nechci a nemohu oponovat, ale jen pro zajímavost uvedu jednu zajímavost. Kdysi jsem na inzerát koupil rakouskou štajrovku Be, Es, As, nebudu ji opravovat, nechal jsem ji jako dekoraci na chalupě, oprava by byla rozsáhlá, má jen 31 klapek a tak je na skříni. Má ale jednu zajímavost, basové hlasy jsou na dřevěných plotýnkách což jsem neikdy neviděl a harmonika hraje. Není to bas jako na klasické heligonce, ale stydět se za něj nemusíte. Nekecám, mohu poslat foto.
Anonym25. Október 2009
Nie je problem

Kludne, len predtym zavolaj :)
A aby som to dokoncil:
1. najdolezitejsie su hlasy, ked su zle, harmonika moze byt akakolvek, nic z nej nebudete mat
2.Stavba, konstrukcia harmoniky a jej prevedenie a perfekcionizmus doslova - inak potlaci vynimocnost a kvalitu hlasov, a z hlasov naozaj nemate nic
3. Ladenie - dodava cit, farbu a krasu harmonike, ked je splnene to predtym, tak Ladic dokaze vycarovat svojim umenim doslova zazrak, harmonika moze zniet, ze place, alebo sypi, mnauci alebo ma ostry zvuk, ci neutralnu rozmazanu farbu atd.....
Peter25. Október 2009
Neuveríš, ale tak podvedome som cítil, že kto to je Anonym :-) , ale nebol som si isty...

Naozaj, už niekoľkokrát som si planoval navštevu u Teba, ale stále dáko to doteraz nevyšlo. Pokúsim sa to napraviť,... zoberiem nejaký ten "výškač", pílku, kladivo a overíme - dokončíme debatu naživo :-)...
Kontakt: peter@situr.sk
Anonym25. Október 2009
Pre Peta:
Peto pri prvom, velmi hrubom priblizeni mas pravdu. ALE!!! Velmi dolezita je platnicka, pretoze uz pan Einstein povedal, ze pohyb je relativny!!! Pri chveni jazycka prechadzaju vibracie na platnciku a z nej sa siria (hlavne vysoke tony) - pozri si konstrukciu vysokotonovych reproduktorov a ich zkvalitnovanie, co je pri nich dolezite okrem membrany (pri hlasoch ako jazycek) - material, kde je umiestneny, uchyteny, jeho povrch tvrdost.....atd. a pritom membrana byva kludne textilia-vobec nemusi byt kov, ano jazycek je dolezity, aby mal dobre vlastnosti (pre kmitanie), aby dlho vydrzal, nehrdzavel okrem ineho , ale aj z materialu (napr. mosadze) zahra jazycek velmi dobre na dobrej platnicke a nema ani zdaleka take vlastnositi ako hlasova ocel, skus a uvidis (ustne harmoniky sa vyrabaju z kusu mosadzneho plechu - aj jazycky su mosadzne!). Skus si dat tvoj ocelovy jazycek do drevenej platnicky a uvidis, ze ti nebude hrat, len bzucat alebo si skus nizsi ton-hlas rozochviet v ruke, a potom ho priloz k niecomu pevnemu a uvidis, ze zrazu hra. To je len jeden fakt a je ich tam este mnoho. A na velku diskusiu. Uz som to tu raz pisal, na farbu vplyva aj jazycek jeho tvar, hrubka, velkost, material atd. ale to ide ruka v ruke s platnickou, ktora je neoodelitlnou jeho sucastou Venujem sa tomu uz niekolko rokov - viac ako 10, pracujem a ucim aj tieto veci a naozaj mozem povedat, ze v tomto teoria krasne suhlasi s praxou :) A k tym ladeniam. Nie je problem naldait harmoniku ked na to mate vedomosti, skusenosti a potrebnu techniku!!! Problem je skor v tom, ze ludia nevedia, co chcu, nevedia to popisat a od harmoniky chcu nieco, co nedokaze zahrat (napr. ludom sa paci pri 3 a 4 hlase hlboka oktava, ale donesu harmoniku na ladenie, ktora ma vsetko v zakladoch, alebo vysoku oktavu). Nie je problem naladit harmoniku ako povodnu, aby mala zvuk ako povodna aby znela ako stare harmoniky, ale musi mat na to hlasy a konstrukciu!!! Ja osobne ponukam len na 4 hlas C-F 20 druhov ladeni tremol a snazim sa ich charakterizovat farbou a pocitmy. Ak by si mal este nejake otazky ozvi sa na Sliac - Bratislava :), v minulosti sme si viackrat pisali aj si si planoval cestu, no len dako nikdy nevysla :).

Maj sa pekne a vela pekneho straveneho s heligonkou!
L.