Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
Maťo1. Apríl 2010
Som úplne bezradný
Maťo1. Apríl 2010
či túto? http://hudba.bazos.sk/inzerat/3262669/Heligonka-Gombikova-harmonika.php
Maťo1. Apríl 2010
Ešte sami prosím pozrite na http://hudba.bazos.cz/inzerat/5466207/harmonika-heligonka.php Je to pravá heligónka? Dalo by sa kúpit?
Maťo1. Apríl 2010
Ahojte,Čo je to tedy tá Delicia Popular?Má to tie hlboké helikónkové basy? Sú lacnejsie než ostatné. Ďakujem

Miro S.1. Apríl 2010
Pre Tona. Myslím si, že šelak nieje vhodný na heligónku. Nieje totiž vhodný do vonkajšieho prostredia.
Mám kamaráta, ktorý natrel heligónku šelakom a dnes banuje, pretože je na ňom vidieť každá kvapka vody. Na heligónky sa hrá aj vonku a za rôzneho počasia, tak by som to neodporúčal.
Neviem čím lakujú výrobcovia a opravári na Slovensku a v Čechách, to by museli oni napísať, ale ja používam polyuretanový lak "Profilak". Dá sa kúpiť lesklý a polomatný.
Používam lesklý, lebo si myslím, že väčšina hudobných nástrojov je lakovaná do lesku.
Aj staré heligónky keď boli nové, tak boli lesklé. Je to vidieť v katalógoch, ktoré mám.

Tr1. Apríl 2010
Tono aspoň netáraj s tými akustickými vlastnosťami,šelak sa preto používal lebo laky ako sú dnes neboli.Ked nalepíš dyhu na podstavy heligonky tak potom tiež zmeníš akustiku.Treba dat vrstvu laku aby nevitahalo aj farby z intarzie je to ochrana proti U V žiareniu
Tono1. Apríl 2010
Auto mám rád nablýskané, avšak fandom nablýskaných heligóniek nie som. Navyše, pol kila laku (hoc aj na celý život) nemilosrdne zabije akustické a rezonančné vlastnosti skrinky.
Čo používajú rôzni výrobcovia heligóniek neviem, ale o niektorých viem, že používajú šelak. Ten používam aj ja pri oprave heligóniek. Číry alebo tónovaný, dá sa docieliť lesklý aj polomatný vzhľad. Veľmi dobre sa potom opravuje aj jeho poškrabanie. Najradšej používam tónovaný s prímesou jantáru. Budí to potom dojem správnej patiny. Dôležité je naniesť súvislú vrstvu, a neplytvať.
Jozef M1. Apríl 2010
Ja používam najkvalitnejší lak,ktorý splnia všetky vlastnosti.Je najdrahší,je to lak ktorý sa nanáša na metalízu na auta. Kvalita na dlhé roky.
Peter1. Apríl 2010
Aké laky používajú súčasní výrobcovia harmoník to neviem, ale napr. v nábytkarstve je to tak: sú laky také - i onaké, s väčším obsahom sušiny - i menším, oteruvzdornosťou takou - i onakou, pružnosťou, vodovzdornosťou,...jednozložkové - viaczložkové,... atď, atď... Od kvality laku závisí jeho cena. Ceny v tých naších bežných podmienkach za 1 kg sa pohybujú od cca 4€ cez 10 - 20 € ba aj viac. Často na výrobku sa na pohľad ani nedá zistiť aký je to lak. No a keďže je to ťažšie rozoznateľné, čo myslíte, aké laky používajú výrobcovia ? :-)
Kontakt: peter@situr.sk
Šimon31. Marec 2010
Ono asi taky hodně záleží na vrstvě laku. Někdo dělá harmoničky méně lakované aby vynikla struktura dřeva, někdo to má jak sklo a to je pak asi problém.
??31. Marec 2010
Aké laky používajú dnešný výrobcovia na heligonky? lebo ked ju len troska niekde drbnem tak to hned na nej a dost vidno...nie ako na starych heligonkach...
xxx31. Marec 2010
mas pravdu, sa da to chapat aj tak aj tak
Peter31. Marec 2010
Nooooo, Joži,... neviem, neviem,... ale ako sa to vezme... Z Cduru do Dduru, to by som ešte tak bral ako o tóninu vyššie, ale z Cduru do Fduru ? Vyššie o tóninu? - leda tak na hmatníku heligónky :-)
Kontakt: peter@situr.sk
Jozef M31. Marec 2010
Peťo dávam Janimu za pravdu o tóninu to je napr. zC do F alebo z C do D. V helig. môžme z G do C do F. Ale taktiež v jednej tónine v troch polohách, kde sa vyjde do vyššej polohy"A hore jú"
Peter31. Marec 2010
Dovolím si troška Ťa poopraviť i keď viem že si to myslel dobre:
Keď si napísal, že "prejsť o tóninu vyššie" chápe sa to ako o oktávu vyššie, a to heligónka normálne dokáže. A "hore ju" je to (zvyčajne) o tón vyššie a nie o tóninu. Keby o tóninu, tak si tam kde si bol na začiatku... ani vyššie ani nižšie... :-)
Kontakt: peter@situr.sk
Jany31. Marec 2010
Preto som začal od začiatku roka trénovať na chromatike. Každú pesničku môžem zahrať v akejkoľvek z dvanástich durových stupníc. (S molovými sa ešte stále trápim). Navyše pri hraní na heligónke nemôžem začať pesničku v jednej tónine a potom prejsť o tóninu vyššie (a hore ju!!!). Zato heligónka to vie vynahradiť svojím špecifickým zvukom....
***31. Marec 2010
presne tak Peter, veľmi trefne si to vystihol...ak je pre nás nejaké ladenie privysoko a skúšame v tom istom ladení spievať o oktávu nižšie je to spravidla zasa prinízko a vtedy sa potrebujeme v tej škále tónov posunúť niekde inde.
Peter31. Marec 2010
Áno, musíme s *** súhlasiť - ladenia naozaj vytvárajú (pomyselný) kruh. Napr. mám základnú heligónku s nejakým ladením, ktoré mi trebárs nesedí a chcem niečo "vyššie". Obstarám si nástroj s vyšším ladením podľa poradia aké bolo uvedené v jednom z predchádzajúcich príspevkov. Myslím si však, že už - už by to mohlo byť,... ale skúsim si zohnať ešte niečo "vyššie". A tu zrazu zistím, že tá najnovšia heligónka je pre mňa tak vysoká (že je až veľmi nízka)... ! - a som tam kde som bol na začiatku...

Zvyšovaním ladenia sa postupne začíname dostávať do ďalšej oktávy. Teda čím viacej ladenie zvyšujeme, tým viacej sa nám naraz začne z druhej strany zvyšované ladenie vynárať ako "veľmi nízke" k tomu ladeniu, z k torého sme vyštartovali. Nie je to nič iné než základná teória (európskej) hudby.

Ak to zjednodušíme, v praxi je jedno, či máte nástroj v ladení napr. C, alebo (o oktávu vyššie) v C´ , alebo (o ďalšiu oktavu vyššie) v C" atď. - vždy je to len "céčko". Platí to pre každý jeden tón, ktorý by sme si zvolili. Pre toho pre koho je nejaký konkrétny tón privysoký, je zároveň preňho aj prinízky... Navyše, každý z nás má inú hlasovú dispozíciu, teda má ten "kritický" tón iný... Práve kvôli tomúto tu efektu je ťažké nájsť si "optimálne" ladenie, aby vyhovovalo "všetkým".

Kontakt: peter@situr.sk
Miro S.30. Marec 2010
K tým ladeniam. Už ste si pozreli v ktorej oktáve začína to-ktoré ladenie?
Napr. G-C-F, prvý rad (vonkajší) "g" začína v malej oktáve. Druhý rad (stredný) "c" začína v jednočiarkovej oktáve a tiež tretí rad (vnútorný) "f" začína tiež v jednočiarkovej oktáve.
Najvyššie tóny končia až v trojčiarkovej oktáve a to je len základný hlas.
Heligónka, ktorá má tretí hlas vo vysokej oktáve, to znamená o oktávu vyššie všetky hlásky, má potom najvyššie tóny až v štvorčiarkovej oktáve a také hlásky sú veľmi maličké a sú s nimi problémy. U niektorých vysokých stupníc by sme sa dostali až do päťčiarkovej oktávy.
Mám akordeón, ktorý má hlásky v štvorčiarkovej oktáve a má pre ne zvláštne upravenú kobylku, aby sa rozozneli.
Preto začínajú niektoré, hlavne vysoko položené stupnice už v malej oktáve.
preAnicka30. Marec 2010
to by som teda velmi chcel vediet ako na kazdej heligonke zahras vsetky toniny, hoci aj obtiazne. ak tam raz nejaky ton ci polton nemas, neporadis si. a na dvojradovke tych tonov ozaj tak vela nie je, okrem tych dvoch durov a jedneho molu niektore pesnicky zahras naozaj aj v inych stupniciach, ale nie vsetky a uz vobec tam nenajdes vsetky toniny ako pises