Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
rychlík8. Jún 2010
uplne, uplne suhlasim. Nie vsetko co je nove je zaroven aj dobre. Napr. vdacnou temou pre vyrobcov je debata s objednavatelom heligonky o farbe, intarziach, laku skrinky, remenoch, mechoch,... potom pride na rad vyber ladenia a okrajovo aj typ hlasov (pravej strany). A tu je ten najvacsi hacik, ze vacsinou ziadny kupujuci si vyslovene nedohodne lavu stranu. Jeden nemenovany vyrobca (a mozno uz aj vsetci ostatni) v snahe akoze co najviac usetrit na cene jeho heligoniek napr. pravu stranu urobi ako-tak, ale do basovej nasuka najlacnejsie sunky. Sucasna vyroba heligoiek uz ani zdaleka nie je o "srdcovych zalezitostiach", ale jednoducho o tvrdom biznise
Šimon8. Jún 2010
Novou může klidně takto koupit, to máš pravdu, ale u nějaké starší mu ta svéprávnost bude na pdr a může pěkně naletět jak s kvalitou tak s cenou, v tom se mnou budou mnozí určitě souhlasit. S tím autem to moc nesedí, harmonika je něco jiného a když si jdeš kupovat svoje první auto určitě se s někým poradíš, budeš se shánět spoustu informací a nekoupíš první auto v prvním autosalonu za barákem.
Já každopádně doporučuji konzultaci s někým zkušeným a to i v případě nové harmoniky. Měl jsem možnost zahrát si i na pár nových harmonik a ne každou bych koupil.
pre Bonyho8. Jún 2010
Ak si svojprávny, a k tomu máš aj peniaze, nemal by byť problém, aby si si kúpil heligonku sám. Zájdeš k výrobcovi, povieš, že chceš C,F /to ti je už jasné/, on ti povie možnosti /maľba, intarzia, remene kufor, ceny/, alebo kúpiš hneď, alebo počkáš, a máš. Výrobca ti ručí za kvalitu výrobku. Priprav si okolo 800 až 1000 e. Vôbec nemusíš hľadať dákeho neznámeho, ale ochotného heligónkara a pýtať sa na jeho názor. Ani auto nekupuješ s automechanikom!
HeHe7. Jún 2010
zial je to tak, za heligonku das minimalne 700 eur, taku aby bola pripravena na hrania. za 300 e kupis maximalne popularku alebo heligonku v dezolatnom stave.... skutocne sa porad s niekym kto uz ma skusenosti
realista7. Jún 2010
- NAJDOLEZITEJSIA RADA: ak sa nevyznas v heligonkach, tak sam v ziadnom pripade nekupuj !!! V kazdom regione je niekto, kto sa vyzna, pohladaj ho a radsej s nim...

- normalna cena podla mna za dobru 2 radovu 3 hlasku by mala byt okolo 350 - 400 E. Ale take stastie budes asi mat len dost tazko. Ludia sa zblaznili a pytaju niekedy aj viac ako dvojnasobok.

- ist medzi stoly s harmonikou to chce uz dost odvahy, alebo lepsie povedane skusenosti. Nezufaj vsak, napr. i ja som to dokazal, zhruba po 1 roku ucenia hrania na heligonke. predtym som vsak hraval na gitaru. Zakladom ale je poznat (v hlave) kopu ludoviek a potom smelo medzi ludi. Vzdy sa totiz najde niekto kto zanoti nieco co nepoznas. Navyse je par piesni, ktore sa na 2-radovej heligonke nedaju zahrat. Daju sa sice aj tie, ale musis uz znacne hudbne iprovizovat
Bony7. Jún 2010
Caute heligonkari,
chcem sa tych skusenejsich z vas popytat na par zalezitosti ohladom kupy novej heligonky. V prvom rade musim uviest ze som heligonku v rukach nikdy nedrzal, tiez nepoznam noty, no jej hlas ma pritahuje a v buducnosti sa chcem ako samouk naucit hrat na tomto krasnom hudobnom nastroji. Myslim ze disponujem urcitym hudobnym sluchom, nakolko vlastnim ustnu harmoniku, na ktorej dokazem chytit toninu hocijakej ludovej slovenskej piesne. Na ziadnom inom hudobnom nastroji hrat neviem.
Na tychto strankach som sa docital, ze pre uplneho zaciatocnika je vyhodne si kupit heligonku ladenu v toninach C-F, 2-radovu, 3-hlasnu, ktorych je v nasich koncinách vacsina. Heligonku planujem vyuzivat na svadbach pomedzi stoly pri speve hostí.
Na co by som si mal davat pozor pri kupe heligonky, aka je "normalna" cena za take nieco? Potesi kazdy racionalny nazor. Dakujem
Kontakt: www.djbony.sk
HeHe7. Jún 2010
presne to som myslel co pise peter, tie delicie maju ten povodny nemecky stvorec. popravde neviem kto by si tie male drevene delicie kupoval. stopja tolko co nova skutocna heligonka, akurat ze su malkicke a teda mozno vhodne pre male deti. inak, okrem kvalitneho materialu na nich nevidim ziadnu vyhodu oproti klasickej heligonke, ani cenu
Peter 7. Jún 2010
Vždy sa dá namietať, že je to vec zvyku, že na všetko sa dá privyknúť (čo je aj pravda), ale osbne si myslím, že "český" vynález - basové gombíky do kosoštvorca, je vylepšením usporiadania gombíkov. Sleduje sa tým vhodnejšie ergonomické prispôsobenie ľavej ruke hráča. Kosoštvorcové usporiadanie ľavej strany prebrali a dodnes používajú aj iné typy harmoník, ako klasické klávesovky, chromatiky, bajany,...
Kontakt: peter@situr.sk
HeHe7. Jún 2010
... menej vzduchu som chcel napisat
HeHe7. Jún 2010
no ti novi hlavackovia z tej stranky zrejme hraju dobre, Bielik ti posle cennik, ja mam len z minuleho roka, takze uverejnovat nebudem aj ked nejake zmeny nepredpokladam.
tie male popularky su take roztomile harmonicky, daleko mensie nez by clovek mozno cakal, su z masivu, nie preglejky.
ALE : maju basove gombiky do stvorca, nie kosostvorca (nemecky styl), nemaju heligonove basy a raz darmo, ten maly rozmer znamena menej zvuku a subjektivne durajove heligonky (cena zrovnatelna) zneju hlasnejsie a lepsie
jano7. Jún 2010
pre jano,
Je tam e-mailova adresa, poziadaj o cenik, alebo kontaktuj pana Bielika
pre Jano6. Jún 2010
Otvoril som si ten link, co si doporucil Veronike. Nasiel som aj delicie dvojradovky, aj trojradove tzv. hlavacky, aj sa mi pacia, len tak zo zvedavosti /ved ja heligonku mam/, som chcel vidiet, ze kolko asi tak stoja, ale aj ked je tam uvedeny cennik na rok 2010, tak sa to neda otvorit. Nevie niekto kolko stoja tie harmonicky, a ako hraju?
Maťa6. Jún 2010
Miro. Jestli je ta invicta stejná jako muj mini Hlaváček tak to musím potvrdit. Má hlas jako hrom a jak se na nej pěkne hraje, jen mech je malý. Favorit se mi zdá dost těžký a měch jde težko. Zajimave je, že ozvucna deska je z duralu, dost ma to překvapilo. Nakonec byla ale tak levna že jsem si ji koupil...za 100 euro v naprostem poradku. Nastesti na tom jen nechce kazdy jen vydělavat, ten dedko za ni chtěl polovicu kolik za ni sám dal.
jano6. Jún 2010
Veronika pozri si tuto adresu.
http://www.akordeonservis.sk Stryko to bude mat po ceste.
Miro S.6. Jún 2010
Pre Maťa.
Heligónka Favorit 2 nieje zlá - len čert je zlý, že nás hádavých heligonkárov nezoberie!
Vieš, všeobecne povedať o nejakom type heligónky, že je zlá sa nedá.
Aj malý dvojhlasný Populár nije žiadna extra trieda, ale mal som už v ruke taký, čo mal hlas ako zvon - silný, jasný, lahodný.
Vždy to zavisí od toho aké má heligónka kvalitné hlasy a ako je kvalitne naladená.
Dokončil som opravu malej dvojhlasnej, nemeckej, diatonickej harmoniky INVICTA a má tiež vynikajúci hlas. Len ju treba doladiť. Hlasy má zinkové, dobre znejúce. Nemecké harmoniky väčšinou majú kvalitné hlasy.
pe Maťa6. Jún 2010
Záleží na tom, kto na nej hrá! A nie som si istý, či má heligónkové hlasy....
Maťa6. Jún 2010
Ludia dobrí. Povedzte mi, je heligonka delicia favorit 2 tak zlá?
Peter6. Jún 2010
Myslím, že viem o čom všetkom je celý Tvoj príspevok. Nie vždy sa však dá písmom vypovedať to, čo človek cíti a čo chce povedať druhému. Navyše, ten druhý musí chápať, alebo niekedy stačí aspoň keď "chce". Želám veľa šťastia...
Kontakt: peter@situr.sk
Kojšovjan z Gelnice5. Jún 2010
Joooj ta tu sa diskutuje,varuj het!! Net kedy pisať ani čitať,roboty ponad hlavu a kec kus voľno ta ce voda bere.....ta to jak me bi,tak me dri!! Teľo reči kolo jednej harmonijky...ja kec mam dajaky problem,vežnem harmoniju pod pazuchu a ku Mirovi S. A on už spravi poriadok...... aaaaa zadamooooo!
Anonym5. Jún 2010
Neviem sam, ci je este rozumne sa zapajat do tychto debat, ani ci to vobec ma vyznam, a ci to naozaj bude na nieco dobre. Ospravedlnujem sa za tento prispevok, jeho obsiahlost, urcite sem za normalnych okolnosti nepatri. Je mi skutocne luto co sa deje najma na vychodnom Slovensku a asi kazdemu z nas. Viem, ze ja som konkretne od toho daleko a vidim to len cez obrazovky TV a internet. Clovek vsak, ked to vsetko vidi, "...ked sa clovek pozrie na ne do srdca mu bol zalahne oko slza zaleje - text piesne...". Verim tomu, ze je to omnoho horsie ako to skreslene prinasaju media, najma preto, ze to clovek nepreziva na vlastnej kozi, ani si sam nevie uvedomit, co to naozaj je. Slovensko je male a myslim si, ze kazdy z nas tam ma bud rodinu alebo priatelov a snazi sa pomoct ako sa da.
Ja viem, ze je to krute a nevhodne mozno teraz povedat, ale na druhej strane si vsak musime uvedomit, ze za to vsetko mozeme len my ludia na Slovensku, v Europe na celom svete, nie tie rieky alebo pocasie alebo priroda. Tak ako sa k nej spravame tak sa nam to vracia. Cim bude nasa Zem globalne teplejsia, tym bude viac vlhkosti v atmosfere a viac zrazok. Tym bude viacej a silnejsieho prudenia, viacej vychric, tornad, hurikanov.....Plati to o vsetkom. Boh, Priroda, alebo...?... nam vsak dal rozum a teda aj obrovsku moznost to zmenit. Pokial vsak my vsetci nebudeme vsimavi, nebudeme studovat, vzdelavat sa cely zivot, nebudeme uvedomeli, aby sme mohli veci vnimat realne a bez polarizacnych okuliar medii a mocnych ludi a nebudeme sa burit proti zlym rozhodnutiam nasich vlad, proti ich lupeziam, mafianstvu a arogancii moci, kedy my nebudeme protestovat a ziadat zodpovednst za okradanie nas, nic sa nezmeni a bude to len horsie. Mocnym predsa vyhovuje, ked sa ich poddani boja a ziju v strachu a biede, lahko sa daju potom manipulovat a ovladat. Chcem len tym povedat, ze mnoho ludi nevie alebo im je lahostajne ako sa bura nase Slovensko a kolko sa toho nakradne za jedno volebne obdobie NASICH tvrdo zarobenych penazi, NASHO majetku a zdevastuje NASEJ prirody. Tych penazi, ktore uz davno mali ist aj na ochranu a regulaciu vodneho hospodarstva a vsade inde. Kolko z nas sa zamyslelo, ze ked nasi politici (respektive "mafiani", ktori nimi narabaju ako babkami) rozhadzuju miliardy sem a tam a kradne sa radovo 10-tky az 100-vky miliard behom kazdeho volebneho obdobia, kolko to vlastne je naozaj jedna miliarda Sk, ze je to 1000 milinov Sk a ze 100 miliard je 100 tisic milionov. Kedy si zarobi obycajny clovek, ktory si ide zodrat den co den dusu, aby uzivil seba i rodinu vobec nejaky ten milionik na maly pozemok a chodobny maly domcek, alebo byt.
Vzhladom k tomu, ze pracujem na univerzite a vo vlastnej firme, travim nejaky ten cas pracovne v zahranici. Europu z vlastnych skusenosti (v hrubom ponimani - vsade su vinimky, vsade je to v nejakej miere) vo vseobecnosti rozdelujem na inteligentnu, rozumnu, inovativnu a ohladuplnu (severske krajiny, Svedsko, Norsko...) a juznu presny opak, kde vladne mafia, korupcia, lenivost, bezohladnost a neucta voci ludom aj prirode, tuzba po moci a peniazoch...(...aj Taliansko, Grecko a podobne....). Je mi nesmierne luto, ze to musim konstatovat, ale Slovensko a Slovaci uz davno nie su ten mieru-milovny a holubici, dobroprajny narod, ktory da aj z posledneho.... Mozno aj ked bol v istych casoch, casy, kedy poddanstvo a bieda z ludi robili ludskymi a len sudrznost a pracovitost a pomahanie jeden druhemu umoznilo im prezit a davalo nadej v lepsi zivot. Zial tieto casy su davno prec.
Prave lahostajnost, ziskuchtivost a neohladuplnost sposobuje toto vsetko. Faktom vsak je, ze nie ze by sme mali "zlu ekonomiku", alebo ze sme neschopni, alebo malo pracoviti, - ludia v zahranici (vyspelej europe ovela menej robia a maju sa lepsie), tu sa skratka strasne arogatne kradne, vsade je birokratcia, klientelizmus - uplatkarstvo a neuveritelna korupcia, ktora aj to dobre a zivotaschopne usliape potupi a este aj znevazi. U nas je tymto trh a zivot tak skriveny, ze bez dalsej revolucie ludi (revoluciou sudrznosti spolocnych hodnot spolocnosti, to znamena, ze ak je nieco dobre tak to podporim ak nie tak to razne odmietnem) sa to uz neda napravit, a je otazne ci aj nou vobec.

A este ohladne tohto incidentu v diskusii: Nechcem sa abhajovat, skor Vas prosim, aby ste skor ako niekoho obvinite znevazite a posliapete si zistili ako to je. Mozete si pozriet moje prispevky, ze ked som mal ten cas pozrel som sa sem ake problemy riesia slovenski heligonkari a ak som vedel som aj pomohol, ked niekto nechal kontakt aj som mu napisal (napr. martin mojzis myslim, ze bol z BB niekedy vo februari, napisal som mu zo sukromneho mailu, neviem kolko ma rokov mozno 30, 15 mozno 10, dufam, ze to nerobi zo mna pedofila a skoro vzdy som pomahal najma muzskemu pokoleniu, pretoze sa prirodzene viacej z nich heligonke venuje a dufam, ze to nerobi zo mna homosexuala .....). To ci sa naozaj ti ludia ozvu a chcu pomoc, alebo si to vobec nevazia, to je uz len na nich. Ja som spravil co som mohol. Vzhladom k tomu, ze vela robim a nemam naozaj cas ani cez vikendy, nemam kedy citat celu tuto diskusiu a reagovat na kazdeho, a tym sa Vam ospravedlnujem, ak Vam krivdim, alebo som sa neozval - od toho tu vsak ani nie som, radsej si aj ja zahram nieco na heligonke. Velakrat velmi presne a odborne poradi hocikto z Vas. Ked Vsak ktokolvek prisiel za mnou alebo sa mi nejakym sposobom ozval, bez problemov a zadarmo som mu vysvetlil a poradil, pred istym casom aj tvorcovi tejto stranky a ponuka plati stale.
Vzhladom ktomu, ze vlastnim vedecko-vyskumnu a vyvojovu firmu, ktora sa zaobera aj vyskumom a teraz uz aj vyvojom v oblasti heligoniek, mozno jedina v europe, preto aj to vystupovanie ako anonym, napatri sa tu si robit reklamu, ta musi byt vysledkom vlastnej roboty. Spolupracujem resp. teraz je to uz aj priatelstvo s Rudom Stancekom, ci Martinom Cernanskym a mnohymi inymi. Vysledkom mojej prace su aj ladenia na Stancekovych heligonkach....Preto nie je pre mna az taka obrovska zataz pomoct dietatu v jeho realizacii, ale to si myslim, ze by to nebol problem pre hocikoho z Vas - Zakladne opravy tej heligonky aby vobec mohla hrat su radovo jednotky max. do 30eur (jeden gombik, utesnenie, jemne doladenie). A ak sa dievca chyti moze si nasporit na generalku hlasov 100 - 200 eur, pripadne opravu mechu a ine. Mozno je talentovana a mozno raz preslavi Slovensko, clovek nikdy nevie.
A na zaver: Vsetci vieme, ze aku hodnotu maju v dnesnom svete informacie, ktore tu mate zadarmo, mozno preto si ich niektori nevazia, pretoze za ne nemusia zaplatit, tak ako je to bezne v zapadnom vyspelom svete. Urcite mnoho z Vas tato diskusia obohatila a posunula dalej, preto patri velke dakujem tvorcovi a realizatorovi myslienky tohto portalu ako aj mnohym ostatnym prispievatelom, Mirovi za pesnickyorava.sk a podobne, ktori urobili nesmierne vela roboty a venovali casu aby sme si aspon nieco zachovali ohladne heligoniek, nasej historie, folkloru, a teda nasej identity..
L.M.