Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
Peter6. December 2010
... ani mňa by to nebolo s tým zamestnaním napadlo, nebyť telefonátov a e-mailov niektorých vystrašených návštevníkov diskusie. V jednom prípade ma dokonca diskutér poprosil, aby som aj dozadu vymazal všetky jeho príspevky, teda tie, kde už bola uvedená jeho IP-identifikácia. Samozrejme som vyhovel. Bol som i zvedavý, no neodvážil som sa opýtať v akej to firme je zamestnaný. Nuž čo.... niekoľkým som zverejňovaním IP-čiek vyhovel, ale oveľa viacerých som tým umlčal. Je mi to naozaj ľúto, lebo teraz už ani neviem čo je lepšie...
Kontakt: peter@seman.sk
Šimon6. December 2010
Peter tak s tím psaním do diskuze v zaměstnámí by mne to vůbec nenapadlo, ale máš pravdu, může to být důvod proč někdo ubral na aktivitě. Myslím si ale komu tyto stránky trochu přirostly k srdci
a komu něco říkají tak si najde způsob jak se znovu zapojit. Ne každý ale má doma internet a může tak své aktivity posunout do večerních hodin. Jinak vše funguje super a je podle mne dobré že občas připomeneš pravidla hry na což máš plné právo. Myslím si že diskutující tvá slova berou vážně, máš zde svoji autoritu, já to alespoň takto cítím a to je dobré. Nejsem na těchto stránkách žádný závislák, ale kdybych si je nemohl občas otevřít tak by mi to určitě bylo líto a určitě by mě to chybělo.
Peter6. December 2010
Vážení priatelia,

ak dovolíte, tak mám pár slov k debate tu na webe. Hneď na začiatku chcem ubezpečiť, že éra "mazania príspevkov" (i keď sa to týkalo iba niekoľkých prípadov) už skončila. V minulosti som zopárkrát vyšiel v ústrety niektorým našim návštevníkom, ktorí cítili snáď nejaké osobné invektívy a konkrétne príspevky som odstránil. Bolo to síce proti nejakým mojim osobným zásadám, ale v záujme "dobrej veci" som to urobil.

Súbežne s týmto som však uviedol do života zverejňovanie IP-identifikácie autorov príspevkov. Niektorým návštevníkom webu som tým vyšiel v ústrety, ale iných (a je to väčšia skupina) som odradil od zapájania sa do diskusie. Iste ste si všimli, že dynamika debaty trocha poľavila, alebo napr. že niektoré mená sa tu prestali vyskytovať. Nie je to vôbec tým, že stratili záujem komunikovať, ale tým, že mnohí si vážia svoje zamestnania... Zapájajú sa do diskusie zo svojich pracovísk a čo je najhoršie, nechávajú po sebe stopy tu na webe v podobe zverejnenej svojej IP-adresy a času... a to môže byť pre týchto ľudí v dnešnej dobe (ranného) kapitalizmu dosť nebezpečné....preto radšej na diskusii "stíchli"...

Teda zhrniem - pokiaľ nebudú v príspevkoch použité vulgarizmy, alebo pokiaľ sa nebude menovito priamo (alebo i nepriamo) osočovať nejaký KONKRÉTNY človek tak nemienim z webu nič mazať. Je tu IP-adresa, je tu čas, dátum, nuž ak sa niekomu niečo nepáči, nech si súvislosti zisťuje sám, ale ja cenzora robiť nebudem a ani nechcem.

Chcem ešte upozorniť, že je treba rozlišovať medzi "osočovaním" a prezentovaním "vlastného názoru" (na ktorý má každý právo). To, keď napr. niekto tu v diskusii uvedie, že sa mu nepáčia heligónky od výrobcu Jozefa Mušličku z Hornejdolnej, že ich zvuk je hrozný, sú drahé, že viac by si nástroj od neho nekúpil,...a navyše p. Mušlička je aj mizerný hráč... Či sa s tým niekto vie alebo nevie zmieriť, tak také niečo je iba prezentovanie vlastného názoru človeka. Ak ale ten človek by bol spustil nejakú riadenú kampaň proti p. Mušličkovi, aby si ľudia nekupovali jeho heligónky, aby štval proti nemu, atď... tak až potom je to o niečom inom...

Nuž, priatelia, prosím rozlišujte čo je čo, ešte predtým, než vôbec začnete zisťovať, kto sa skrýva za nejakou IP-čkou, ktorý vyhlásil napr. o mne, že som heligonkársky imbecil... Bola by to absolútna strata času...

Prajem všetkým príjemný deň.
Kontakt: peter@seman.sk
Lolo6. December 2010
Pani , vsimnite si jednu vec. Pan s titulom ma znovu problemy. Neustale sa s niekym dohaduje, potom sa tvari jak chudacik, ze mu kazdy ublizuje.Potom dava vymazavat prispevky, ze ho to uraza. Preco vzdy len on? Asi chce uputat na seba pozornost aj niecim inym ako svojim roztrasenym prejavom. Vsetkych vas prosim , nereagujte na jeho vyplody, ulavi sa nam vsetkým, navstevnikom tejto peknej stranky. Mozno o chvilku bude tento prispevok vymazany. Napriek tomu vas pekne prosim cteny pan s titulom. Odpocivajte na tom dôchodku, hrajte , cvicte , budte v tom dobrý, my Vam to uzname, nerobte si ale na starost zo vsetkých byvalich priatelov nepriatelov.
Kojšovjan z Gelnice6. December 2010
....o kto kto živet v jeho dvori,pomoščnik na zemli na mori,izmet jeho ot napasti,nedat jemu v hrichi vpasti, Nikolaj Nikolaj... Aj dnes na Liturgii budu. Oni spievaju furt!!!
no toto5. December 2010
rusnaci uz maju po vecierni, heligonky, harmoniky hraju a vsetci spievaju: O chto chto, Nikolaja lubit. O chto chto, Nikolaju sluzit. Tomu svjatyj Nikolaj na vsjakij cas pomahaj, Nikolaj, Nikolaj.... :-)
Štěpán2. December 2010
http://www.youtube.com/watch?v=zJk8ApiYuuE

Je Advent, o Bohu raději takto Podívejte se na záznam, na kterém jsem se podílel před 18 lety. Štěpán
Kontakt: vrana1935@seznam.cz
Peter - admin2. December 2010
... zdá sa, že u niektorých upadám do nemilosti (kvôli vlastnému názoru) ? ...
Kontakt: peter@seman.sk
Štěpán2. December 2010
http://www.youtube.com/watch?v=au6gCoWHF0I

Nabízím k tématu soutěže 2 části z ocenění hráčů Zlaté heligonky. Jediné, co pochybovačům nemohu doložit jsou čásky v euro za 1.-3. místa v kategoriích.
Děkuji Petrovi - netýká se admina - za objektivní hodnocení Zlaté heligonky. Tímto jsem vyčerpal mé informace k tématu.
Štěpán Vrána
Kontakt: vrana1935@seznam.cz
Peter -admin1. December 2010
Heslo, ktoré ma nedávno zaujalo:

"Viete si predstaviť, akú srandu má Boh, keď počúva o tom, ako ľudia rozprávajú o plánovaní? " :-)
Kontakt: peter@seman.sk
fanda heligonky1. December 2010
Pra Šimon
ja som nemyslel Z Hora na horehhronie alebo Terchovú Ale vyššiu moc čiže Boha.
burza1. December 2010
ahoj edgar,
mam zaujem o tu jednoradovku zo 16.10.
50-50=0 :-)
Šimon1. December 2010
Jo, to já taky beru a vím že v každém regionu je to jiné, ale nemyslím si že by to zas až tragické a že by to někdo někomu vyčítal na nějaké lidové zábavě. A pokud ano tak je to podle mne špatné. Na přehlídce ať každý reprezentuje to svoje, to beru a k tomu to paří, ale nějaké oslavě je mě úplně jedno jestli tu písničku někdo zahraje odjinud trochu jinak. Je to o toleranci, naházet do sebe pár velkých a vyčítat někomu že to hrá na hovno je ubohost a ne hrdost nad příslušností k rodnému regionu. A o tom byla řeč, o oslavě a ne národopisné přehlídce.
Peter1. December 2010
Jarmil, v tom máš úplnú pravdu, že nech na juhu hrá heligonkár odtiaľ. Bo ak si ozaj vrchár zo stred. Slovenska, tak by im tvoja muzika asi nepasovala. Teraz neurážam nikoho, len konštatujem, že každý region má svojský štýl hrania a preto aj ked zahrám piesen, ktorú odo mna chcú, tak im ju bohužiaľ nezahrám tak ako sú zvyknutí v tom regione a preto to nie je ono. heligonkár z Terchovej nezahrá tak dokonale piesne zo západu, chlapci, kde sa hrá dvojhlasne nezahrajú tak pekne detvianske piesne a detvanec zase ich...
čo sa týka súťaží, má to aj plusy aj mínusy. Pokým je porota skutočne objektívna a víťaz nie je vopred vybratý, tak u mladých takáto súťaživosť môže byť len prospešná. Na druhej strane, nemôžeme deti vychovávať tak, že ak nevyhrajú hned svoju prvú súťaž, tak majú hodiť heligonku do kúta a všetci naokolo sú vina, že moje dieťa nevyhralo.
Preto schvaľujem súťaž o Zlatú heligonku a pozitívne vidím aj to, že sa hodnotilo hranie a nie spev. Pretože to človek neovplyvní, či mu pán Boh daroval krásny hlas, alebo horší, ale trénovať na heligonke môže každý.
Šimon1. December 2010
Asi to tentokrát nebude o heligonkách, ale reagovat chci na to co napsal Jarmil Ladislavovi. Ten tón je jasný, není třeba se o něm zmiňovat a nebudu se do toho plést. Co mi trochu (vlastně hodně)
vadí je to škatulkování na my tam hore, vy tam dole, my odtud, vy tam odkudsi apod. My jsme malý národ, vy také a na nějaké velké ofuky nevidím příliš velký prostor, ale vidím kolem spoutu jejich důsledků které jsou vesměs tragické. Já mám spoustu kamarádů a přátel v různých zemích, u Vás také a nikdy jsem s nikým neřešil z kteréko krásného koutu je. Řeším ho jako člověka a ne kde ho otec s matkou splodili, to on nemohl ovlivnit,
ale bohužel mnohdy je mu to až osudným. Proto mi každý takový
tón vadí protože vidím kam až může vést. Můžete klidně říct že dělám z komára vola, že přeháním a dramatizuji věci které tak vůbec nebyly myšleny. Ale tak jak jsem to cítil já může to dotknout i nějaké horké hlavy. Je vidět že ten svět opravdu není o těch titulech. Nechci nikoho urážet, to není můj styl, jen jsem napsal co cítím.
fanda heligonky1. December 2010
Pán Jarmil veľmi pekne ste to napísal aj s tým tiulom.Lebo keby nám nebolo dané z Hora ničím by sme neboli
Štěpán30. November 2010
Dodatek na téma soutěž a Zlatá heligonka.
Protože jsem ve Staré Bystrici byl a vše zdokumentoval, odpověděl jsem: proč ne, jak bylo vše připraveno a pro koho soutěž byla. U všech setkání heligonkářů typu "Společenská akce" nemám soutěže rád a netroufám si jednotlivé hráče porovnávat.
Pro Kojšovjan Pana Kočku jsem si znovu poslechnul a musím říct, zahráno je to kouzelně. Do polemiky kdo je lepší, zda pan Líska, kterého jsem nahrával poprvé, nebo pan Kopas, kterého jsem poprvé nahrával v roce 1997 v Oščadnici se nepustím. Já je mám rád oba a považuji je za profesionály ve svém oboru.
Minule jsem pro zájemce pravil vystoupení porotců a dnes to bude hodnocení hráčů Zlaté heligonky předsedou poroty.http://www.youtube.com/watch?v=kzkLQHJd0ok
Štěpán Vrána

.

.














Kontakt: vrana1935@seznam.cz
Jarmil30. November 2010
- neurčitok majú len slovesá, podstatné meno Jarmil jednoznačne odkazuje na muža ( aspoň na strednom Slovensku )

- mám akademický titul pred aj za menom, ale používam ich v práci, nie v prostredí muzikantskom - tu to nemá čo hľadať

- máte pravdu - už som na heligónke hral niekoľkokrát aj na pohreboch - okrem piesní ľudových s trúchlivejšou melódiou aj responzóriový lament zo 17. storočia a requiem ( nie však od Mozarta, ale z Kancionála P. Sollosiho )

- áno, som národovec a lokálpatriot, lebo viem, že svet je krásny práve v rozmanitosti - preto obdivujem všetko pekné a múdre, nech to pochádza z akéhokoľvek kúta Zeme a ako oko v hlave opatrujem to našské

- hru na rodinnej oslave v Seredi prenechám radšej nejakému dolniakovi, my vrchári máme poväčšine iný hudobný prejav, ktorý by sa nemusel ľuďom z rovín pozdávať

- mama mi ešte žije, určite by ju potešila upečená hus a zopár lokší plnených husacou pečienkou - na to ste tam dolu naozaj odborníci

- pravda nevedie k slobode, len k neobľúbenosti -
ladislav30. November 2010
pre jarmil......
neviem čí ste muž alebo žena, lebo Váš pseudoným je v neurčitku, ale to nevadí. ( mám vnútornú potuchu že ste muž )
Budeme mať významné rodinné stretnutie a ako viete bez spevu a muziky sa to neobýde u poriadnych slovákov a národovcov.
Keď že vy chodíte hrať na svadby , krštenia, narodeniny a možno aj kary, srdečne Vás pozývam zahrať aj nám, určite zožnete úspech, lebo my nejdeme na kavalitu ale na zábavu a pohodu, ktorú určite zabezpečíte.
samozrejme, budete ako člen našej rodiny, všetko čo zjete resp. skonzumujete je grátis a aj pre mamičku zabalíme, ako je aj zvykom. Keď že peniaze neberiete tak cestovné výlohy si bude hradiť sám, nech sú aké koľvek.
celá rodina sa na Vás tešíme a ozvite sa na t. č. 0905 607201, kde presne účasť nahlásime na dojednaný termín.
s úcotu JUDr. Skubeň
Peter30. November 2010
pre Šimona:

Preeeeeesne tak som to nedávno myslel i ja ako si to teraz napísal: "...každy svému (se rozumí nejlépe)... !" A keď sme už pri tom, tak Martina Č. ja osobne považujem za "svého" a myslím si, že ten sa v slovenskej krčme určite nestratí.
Kontakt: peter@seman.sk