Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
Peter19. August 2011
pre Básnika:

Myslím, že sme tu viacerí, ktorým remeslo nie je vôbec cudzie, ale keď počujem/čítam vyjadrenia "nájdi si stolára" on Ti vyrobí heligónku... nehnevaj sa, ale aj sám sebe sa čudujem, že na taký príspevok vôbec reagujem. Ale nechajme to.

Pár príspevkov nižšie si ponúkol, že pošleš kontakty na predajcov harmonikových komponentov. Opýtam sa Ťa priamo, ba doslova poprosím: tu je môj e-mail, pošli mi ich, nech nemlatíme iba prázdnu slamu. Samozrejme, ak si to budeš priať, nezverejním a ani poskytnem ich nikomu inému. Ďakujem
Kontakt: peter@seman.sk
chachar19. August 2011
Pre BASNIK : Synku je čas vrátit se zpět do školy , naučit se pravovis a slušnému chování - vyjadřování. Nechápu o co se tady snažíš z jedné strany píšeš ,( i Ty ) ,že je tato stránka věnovaná pomoci druhým , chvástáš se tady co všechno neumíš , ale když tě někdo požádá slušně o pomoc tak najednou pomoc odmítáš - samochvála smrdí
Čadčan19. August 2011
Každý špás niečo stojí.

Približne pred 15-imi rokmi začala heligónka prežívať akúsi renesanciu. Dovtedy na na Slovensku držala najmä na dedinách a žila svoj tzv. prvý život. Slúžila na hudobný sprievod pri zvykoslovných akciách ( fašiangy, váľanie májov ... ), svadbách, rodinných oslavách, večerných posedeniach v krčme ... V teréne boli najmä staršie dvojradové nástroje prevažne českej výroby. Keď nejaký starší heligónkar zomrel a nemal v rodine nástupcu, pozostalí ju sem-tam dokonca výnimočne aj darovali, prípadne predali ďalej často za naozaj ˝ľudovú cenu˝.

Potom sa situácia začala meniť. Namiesto tradičného ľudového nástroja sa heligónka pomaly začala stávať skôr nástrojom pódiovým. Ako huby po daždi sa vyrojili desiatky heligónkarskych zrazov ( to nemyslím v zlom ), namiesto otca sa stal začal stávať učiteľom hry cudzí človek, cestu k heligónke si našli ľudia rôznych vekových či profesijných kategórií. Mnohí z nich mali ( majú ) pomerne veľkú kúpnu silu a za heligónku boli ochotní zaplatiť dovtedy nevídané peniaze. Zvýšený počet záujemcov o hru začal mať hlad po kvalitných nástrojoch. Na Slovensku začalo niekoľko ľudí heligónky vyrábať - nie celkom na kolene, mnohé dôležité komponenty si aj oni objednávajú v zahraničí. Vznikla táto bohumilá stránka ( podľa slov admina si ju denne pozrie aj päťsto ľudí ) a na nej majú reklamu výrobcovia či distribútori heligóniek. Takmer denne pribúdajú v burze inzeráty na predaj rôznych heligóniek ( a za naozaj rôzne ceny ). Dnes už nie je veľký problém sadnúť do auta, pozrieť inzerovaný nástroj, či previezť sa do Rakúska, Slovinska, Českej republiky do autorizovanej predajne a kúpiť novú heligónku tam. Ako tak sledujem, pre niektorých pódiových hráčov na heligónkarskych zrazoch sa nástroj stáva vecou prestíže a dokážu zaň dať niekedy naozaj ˝nekresťanské˝ peniaze. A starí machri len občas udivene pozerajú, na čom to občas tá mládež hrá. Tu je paralela so včerajším Petrovým konštatovaním - kedysi rodičia predali kravu a kúpili heligónku, dnes sa niektoré kusy pohybujú v cenách auta v základnej výbave.

Ako som na úvod napísal, každý špás niečo stojí. Ide vždy o to, či sa investícia vráti v podobe kvality, ktorá niečo vydrží.
Fero19. August 2011
Moje hodnotenie diskusie je, ze som zabil cas a nic dalej. Pozrel som stranku toto vyrobcu alpeniek, mozno predava skladacky, uvidim. Ked budem uspesny, tak si to zoberiem so sebou do hrobu.
XYZ19. August 2011
volakedy sme miešali beton ručne to bol beton ja vam poviem, ale teraz samé miešačky, domiešavače to je oničom to nemá ten správny fortiel.
Básnik19. August 2011
pre Petra,
aby sa nažrali, napili zadormo a nič viac. Keď tak túžiš po kapele, tak tvoja túžba prejde keď ti povedia čo chcú zato. A dobrý disdžokej vie urobiť takú zábavu ako lusk, len musí byť dobrý, pritom mrtve tváre a kyslé ksichty kapely to nevytrhnú. Bol som na svadbe kde muzikanti hrali nič moc, ale plné futrále od nástrojov mali nakradnutého alkoholu, výna mäsa
u disdžokeja ti to nehrozí.
Básnik 19. August 2011
pre fera,
ja sa tým neživým, pre druhých nevyrábam, keby som chcel pre seba tak si vyrobým nemaj obavy. Ak poznáš nejakého stolára tak ti to vyrobý bez problemov a máš to.
Fero19. August 2011
pre Basnika

Simon len chce otvorit obchod, lenze ja by som chcem kupit diely teraz.

Vyrob mne teda karabicu , knofliky mam, mech nejaky zanovny na rozne velkosti mam, remen mam, pierka aj priklopky mam, len cas nemam, aby som sa pustil robit krabicu. Hlasy si kupim v Lounech a kobylky by som si uz prisposobil, mam ich hromadu z pianoviek. Rozmer mechu by som ti dal. Keby aj nebola krabica presna, upravil by sa ramik a ideme dal. Chcel by som mat 15 basovu heligonku, ale tolko penazi, co pytaju sa mi nechce dat.
básnik19. August 2011
k tomu XyZ pridaj aj vrytolez a bude to super/
Peter19. August 2011
Tanečnú zábavu môže odohrať "živá skupina" (aj so svojimi kiksami, falšami, nedostatkami,...), alebo diskdžokej s cedečkami, presnými digitalnymi nahrávkami (bez jedinej chybičky). Diskdžokej je väčšinou aj podstatne lacnejší ako skupina. Čo myslíš kamarát básnik, po čom ľudia túžia viac?...
Kontakt: peter@seman.sk
Básnik19. August 2011
XYZ, ty len premýšlaj, ty len premýšlaj, ked nevieš ako tak rypať len aby reč nestála. Si múdry to ti nikto neberie tak len múdro dalej
xyz19. August 2011
Peter, to si napisal hodne krasne. Pri mnohych tvojich prispvkoch netreba nic ine iba sa hlbsie zamysliet nad obsahom co pises. Vobec to nie je o koze a voze ved to jasne vidno suvis s temou. Niektorym vsaktreba troska popremylat aby pochopili.
Básnik19. August 2011
pre Petra
mi o koze ty o voze, nepleť si heligonku z výšivkou. Anakoniec aj teraz robia stroje také krásne výšivky, že len odborník rozozná že to nie je ručná práca. A kumu na tej ručnéj práci tak záleží???, hlavne že je to také isté pekné a za polovičnú hodnotu a za minimum času.
Básnik19. August 2011
pre ...
budeš gúlať očami ale mám zopár heligoniek na ktorých by si si zgustol, Ja nikoho nepoučujem môj názor ked sa ti nezdá tak sa naň vykašli a nekomentuj to. a už sme u slušnosti???
Pokiaľ sa týka mojej nevedomosti o výrobe heligoniek tak to je len Vaša subjektívna domienka, ak Vám niečo hovorí "drevomodelár" tak to je moja odbornosť. a tú bedničku na heligonku hlasovú alebo basovú urobí aj stolársky učeň v 2.ročníku, tam neni žiadna ručná práca hoblovačka, feréza glej a je to hotové.
Žiaden výrobca nedáva dušu do nástroja, tú robia hlasy!!!!!!, výrobca vidí len zisk!!!!!!!, Potom heligonky vyrobené napr. Strasserom, Schmidtom, Novákom, Hlaváčk-Koutný a pod. sú aké ? bez duše? ved sú vyrávané za plnej strojovej výroby, dokonca aj ladenie vykonáva stroj. Bol som tam a videl som to. Slovenský výrobcovia nemajú na stroje tak sa ohradzujú ručnou prácou a nejakou dušou,,,,,,,,,a samozrejme cenou.

pre Fera,,
viem že Šimon chce zriadiť int.obchod z náhradnými súčistkami na heligonku, zavolaj jemu on ti určite predá čo požaduješ za slušnú nie vydiečačskú cenu.
Peter19. August 2011
Niečo zo života.

Jedna známa je (bola) vyšívkarka. Taká obyčajná dievčina, neprofesionálka - vyšívanie mala ako záľubu. Doma mala desiatky nádherných výšiviek, barskomu ich zadarmo darovala, koho mohla - potešila, dorobila si ďalšie, iné. Občas jej doniesli na vyšitie aj kroje. A ona vyšívala.Väčšinou sa jednalo o rôzne "bartlové" obchody. Čo jej kto ponúkol (nitky, plátno, ihly,...) zostalo to iba tak. Mala ale krásnu robotu.

Všetko bolo OK až do času, keď ju jeden výrobca krojov začal tlačiť, že "povedzte si cenu za vyšitie!" Chudera nevedela. Robotu porobila, ale koľko teraz pýtať? Nikdy za peniaze nerobila a ani nikdy si to takto svoje výšivky neprerátavala. Nebolo pomoci, musela si sadnúť a poctivo si sčítať všetky hodiny strávené nad výšivkou. Potom to vynásobila 70 Sk/hod.... vyšla jej (podľa nej) desivá suma. Nuž znížila si odmenu na 50 Sk/hod. Stále sa jej to zdala hrozná suma. Opäť znížila sadzbu, a opäť....

Nakoniec v deň odplaty zostalo predsa len na tom, že keď je výrobca krojov odborníkom, tak nech on to ocení a nech dá primerane, koľko myslí on. Keď prišiel ON, sadol si k svojim cenníkom a viete ako ocenil? Keď sme po jeho odchode prerátali vyplatenú sumu na čisté hodiny práce dievčiny, predstavovalo to cca 15 - 17 Sk za hodinu vyšívania.... ???

No a vtedy sa dievčine otvorili oči... až natoľko, že dnes už pre nikoho nevyšíva! Tuším ešte raz skúsila od dakoho pýtať odmenu v hodnote 30 Sk/hod., no všimla si pri platení výraz jeho tváre. Toto ju zlomilo. Svoje oči, zdravie, materiál, ale i teplo a svetlo, ktoré musí pri výšivke mať, si cení viac než nejakých 20 korún za hodinu.
(Bolo to asi pred 4 rokmi.)
Kontakt: peter@seman.sk
Fero19. August 2011
pre Basnika

Nevies ci slovinci mozu sem posielat diely aj postou ? Alebo nieko nepoznas, co by mi priniesol vsetko na stvorradovu heligonku ?

Kupil by som aj hotovu, ale taku ako bola v inzerate zn. Zupan G-C-F-B a stala 1.200 € a bola na pohlad pekna, len inzerent sa neozval, asi ju predal.
Šimon19. August 2011
pro rychlík
Přesně tak to je, vidět že máš přehled, tak je třeba se na věc dívat. Vše nejde znormovat a já bych asi ani takovou harmoničku z pásu nechtěl, ta pak nemá duši toho co ji přivedl na svět a to by mi asi chybělo.
Šimon 19. August 2011
pro Básník
máte pravdu, souhlasím s tím co píšete, já jen myslel podíl ruční práce se dřevem, je mi jasná technologie výroby jiných součástí, je to tak jak píšete. Někdo ale tu harmoničku třeba spráská z těch slovinských překližkových polotovarů, jiný vyrobí sám svoji bednu z masivu, tak jsem to myslel. To už ale na nástoji není vidět, těžko se to na první pohled pozná, to pozná až odborník. V tom může být rozdíl nákladů. Jinak ale nikomu nedělám advokáta, párkrát jsem u výrobce v dílničce byl a vím že to není zas tak jednoduché.
rychlík19. August 2011
pre básnika - do urcitej miery suhlasim s tebou, kazdeho zaujima vysledok a cena. Nejake obrabacie centrum ti nachrli tisice hlasov, lisovaci automat nalisuje stovky kovani ale v montazi hudobneho nastroja je zakladom rucna praca. Tuto jednoducho nemozes preskocit. Za 2 eura na hodinu ti dnes uz nikto robit nebude a ked to vynasobime celkovym casom prace "montaznika" stravenym nad harmonikou dojdeme ku urcitej realnej sume, ktora sa neda ponizit. Ja priestor na znizovanie cien vidim prave iba v cenach tych tisicovych automaticky robenych komponentov. Tu su premrstene ceny a vytvara sa priestor na zhananie lacnejsich dodavatelov, hoci aj z Ciny.
...19. August 2011
dobre básnik že si napísal čo si napísal, aspoň vieme prečo más tak strašne dojem že by heligonky mali menej stáť, ja viem, rád by si si nejakú kúpil, neboj, raz našetríš. hovoriť ti že cena komponentov sčítaná nerovná sa cene nástroj, obzvlášť ľudového nesériovo robeného nemá zmysel. Máš uplnú pravdu, nemali by stáť nástroje 1600, ale len 600 či dokonca 60 eur, žiaľ, asi sa to nestane, tak hraj na čom máš a poučuj nás ďalej, očividne o tej výrobe vieš ozaj dosť.