Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
F.M12. Február 2013
uz sa prosim vas nehadajte za somariny.. keby to tak vedeli ladit tak by to tak ladili a robili... no a KONIEC
Peter12. Február 2013
Šimon, ako že nemá ladič vplyv na farbu hlasu? Tak, ako on zladí dokopy jednotlivé hlasy pod jednotlivými klapkami, akým spôsobom nahodí nadladenia/podladenia, tak vytvára tzv. vyššie/nižšie harmonické, čo je v podstate farba zvuku. Či nie?

Raz som počul hlas jednej heligónky. Bol ostrý, surový, taký obyčajný - "bezmenný". Majiteľ ju neskôr poslal jednému "Pánovi ladičovi" na generálne vyladenie. Keď sa heligónka vrátila späť bol to zvukovo úplne iný nástroj...naozaj podstatne iná farba hlasu nástroja.
daniel12. Február 2013
Milan, ty berieš tie "odborné názory" vážne :-) ?
Milan12. Február 2013
rýchlik tak kedy chodíš po podujatiach ked si stale v robote
daniel12. Február 2013
šimon, myslím, že všetko !!! má vplyv...
šimon12. Február 2013
pro jjj
je to tak jak píšeš, myslím si že ten zvuk dělají hlasy a bedna. Ladič na barvu nemá podle mne vliv.
JanK12. Február 2013
pre Hrajnoha, ja mám tiež pocit že na to že sú to nové heligónky majú až moc silný hlas a možno aj preto pôsobia takým ,,nevyzretým" hlasom, ja viem heligonku treba vyhrať uvídíme časom. Ja mám hlaváčka a trvalo to cca 2roky pokiaľ si či už chlasy alebo mechanika, dosadli na svoje správne miesta. Predtým pôsobila tak akoby bola stuhnutá.
rychlik12. Február 2013
Hlavaček - 4hlas, CF, zinok, horna oktava
Stibitz - 4hlas, DG, mosadz, spodna oktava
Hlavaček - 3hlas, B-Es-As, zinok, stred
Hrajnoha12. Február 2013
@rychlik
Veď som nemyslel na akých nástrojoch ale na akej konkrétnej heligonke. Výrobca, ladenie a pod.
rychlik12. Február 2013
juh Italie a lode
Ondrej S.12. Február 2013
rychlík a kde to tu je? možno pôjdem okolo, skočil by som na kus pesničky, mám so sebou i heligónku...
Kontakt: older73@gmail.com
rychlik12. Február 2013
na 5r.chromatiku, heligonku, klavesy, gitaru.

pre Milana - tam kde momentalne som sneh nepada. na nete som vtedy ked mam volno. tu je teraz sviatok tak mam volno. po veceroch hravam za tvrdu menu. Tu ti nepomoze ci mas umelecku skolu alebo konzervatoruim alebo ako dokazes sprdnut v diskusii niekoho kto ma iny nazor ako ty. tu jednoducho bud hras secko co ludia chcu, alebo nezarobis ani cent a sam sa spakujes domov

to co niektory vnimate ako ustipacne poznamky su iba skusenosti z praxe
Hrajnoha12. Február 2013
@rychlik
Mozno po mensom, ale krajsom - aspon pre mna urcite ;) Mimochodom na com vlastne hras ty ? To len tak pre zaujimavost.
Milan12. Február 2013
rýchlik prečo napíšeš nakoniec uštipačne dodadky.

Ako sem tam sledujem,Ty si stale zavesení na nete asi nemáš čo robiť prídi ku mne mám velku gitaru /myslím lopatu na snech/ môžeš "hrať" do večera snehu je dosť((:
rychlik12. Február 2013
pre Hrajnohu - mas pravdu! /a mozno chodis po mensom svete ako ja/
jjj12. Február 2013
Ako tu už písal peter za tých 80-90r veku nástroja to muselo zažiť svoje a myslím si že heligonka s takýmto vekom bez zásahu takeho či onakeho majstra je zrejme v dezolátnom stave. Šimon písal kupil som nástroj DG a p.Duraj mi ho dal dokopy naladil, zreparoval. Takže nie starý ladiči, ale ladič p.Duraj to ladil a dal dokopy a samozrejme asi zalial hlasy nanovo, dal na folie atd... proste použil tie stare hlasy čo tam boli.A hned je krásny zvuk na svete. čiže to nemá nič spoločné so starými ladičmi spred 80-90r ale je to v tých starých hlasoch ktoré majú tak pekný zvuk. Tie hlasy ked vyberiem a dám do novej durajky a poladi mi to p. Duraj alebo ktokoľvek iný tak budem mať ten samý zvuk.To ostatné ako ošarpaná bednička atd si myslím že sice sa to hodi k tomu zvuku čo s toho ide ale až taký zásadný rozdiel to robiť nebude. čo vy na to?
Hrajnoha12. Február 2013
@rychlik
Neberiem to osobne, ale tiez chodim po svete s otvorenymi ocami, usami a inymi otvormi, vsimam si heligonky a nazory ludi, vsimam si techniku ako aj umelecku stranku prejavu. Jedine co mi z toho ale vychadza je, ze asi stretavam inych ludi ako ty ;) resp ludi s inymi nazormi.
Peter12. Február 2013
Sila hlasu nástroja je jedná vec a farba druhá vec. Myslím, že som rychlíka pochopil a že chcel naznačiť to isté. Osobne zastávam tiež ten názor, že okrem iných vplyvov (typ hlasov, vyhratie nástroja, starnutie materiálov a pod...) je kumšt ladenia/ladiča asi najdôležitejším faktorom ako zvuk heligónky vnímame. Samozrejme k tomu je ešte aj dosť významné, akého (tonálneho) ladenia je hodnotený nástroj a príp. koľko hlasý je,...

pre no toto:

Úplne s Tebou súhlasím so všetkým čo si napísal. Navyše však, by som rád dodal, že osobne som presvedčený, že staré heligónky boli ladené mnohými ladičmi, nie iba jedným. Každý významnejší vtedajší výrobca mal minimálne jedného svojho vlastného. Musíme brať do úvahy ešte aj fakt, že za 80 - 90 ročnú dobu života nejakej starej heligónky už do nej "vrtal" kde - aký opravár/ladič. Jeden lepší, iný horší... jeden preladil nástroj generálne, iný len "pár hlasov"... Veľmi málo je starých heligóniek bez akéhokoľvek zásahu.

No a my, teraz po rokoch, mnohokrát vidíme aj túto záležitosť príliš komplikovane, alebo snáď príliš jednoducho? Život ale aj v tamtých časoch fungoval na tých istých princípoch ako i dnes...
rychlik12. Február 2013
pre Hrajnohu - nie je to moja teoria. Je treba chodit rozhladeny po svete medzi heligonkarmi, vsimat si heligonky i nazory hracov. Ked budes sediet iba doma za pripeckom a na int. diskusnych forach nezistis nic. /neber to osobne/

no toto12. Február 2013
cisto teoreticka hypoteza.
V jednom sa zhodneme a to, ze stare heligonky kazda zneje nejako inak. Napriek tomu, ze mnohe maju zinkove hlasy, jedna zneje lahodne, silne, a druha jednoducho hraje. A nemyslim si, ze kazdu z nich ladil iny ladic. Mne z toho vypliva, ze na to, ako heligonka hraje po rokoch musia byt aj ine aspekty, mozno ako sa na nej hralo, ci nehralo, kde bola skladovana a co ja viem co este..... Sam som zvedavy, ako budu zniet heligonky p. Duraja po 50 rokoch... aby sme neboli prekvapeni.... :)