Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
CC10. Máj 2012
Ja som videl hrat toho Hampela, ten pekne cifroval aj nohami. Ked ich dvihal, tak urcite pri tom aj kontroval spodnym turbobasom. Asi mu pri tom prihorel ventil, lebo bolo citit prihorenu klobasu. Ja by som povedal, ze to tancoval can-can, lenze ten sa konci otrcenim turbobasu do hladiska, takze u odbornej poroty by neuspel.
Ondrej S.10. Máj 2012
Ja som sa rozhodol pre p.Duraja, páči sa mi klasický vzhľad jeho heligónky, nemám to k nemu ďaleko a radšej preferujem domácu výrobu. Hral som i na jeho C-Fke a zvuk mala slušný na to, že bola v základe. Najťažšie bolo vybrať správne ladenie a s tým mi veľmi pomohol p.Čerňanský. Rozhodol som sa pre dvojradovku A-D, štvorhlas, 3x základ plus vysoká oktáva, basy amano, priznávky i diskontná strana export dural, z predu len nápisy a hore malý ornamentík, nič extra. Už len dospať tých pár mesiacov, kým uzrie svetlo sveta a bude mi hovoriť pane :)
_HM_9. Máj 2012
pre Ondrej S.

Tiež čakám na to, že napíšeš viac podrobností o tvojom budúcom novom nástroji. Taktiež si nemyslím, že by si rozvíril pokojnú hladinu, pretože sa mi zdá, že je dnes až výnimočne rozvírená. Nedávno som sa rozprával s p. Koblížkom a vyskúšal jeden jeho nástroj a uvažujem nad tým, že s ním asi urobím obchod. Preto by my naozaj úprimne zaujímalo, ako si sa rozhodol ty.
Palino Lukáč9. Máj 2012
Petko velmi pekne a pravdivo napisane.Urcite vies preco Vlastu dokazes podrzat a ja sa ktebe pripajam ,niesom umelec zial bohu len samouk ale viem posudit co je pekne talentovane vytvorene snahou a velko namahou a co nie. Ak si niekto mysli ze dokaze viac nech sa paci,budeme radi :).A dokonca ti aj zatlieskame no zial nevieme komu kedze sa schovavas za prezyvky.
Heligonkárka9. Máj 2012
suhlasím s p. Strapačom, myslím , že všetko vystihol....ja prajem slecne Mudrikovej vela vela uspechov, lebo naozaj rozdáva okolo seba príjemnú atmosféru prostredníctvom folklóru- spevom a hrou na heligonku a zároven jej chcem odkázat, ze to co robí, robí naozaj dobre, len tak dalej..... :D
Peter Strapáč9. Máj 2012
Dobry den prajem, je mi trosku luto, ze sa spustila urcita vlna velmi nekorektnej diskusie na adresu slecny mudrikovej. sice vieme o kom diskutujeme (slecna mudrikova), ale nevieme kto diskutuje. ja by som poprosil všetkych, aby svoje kriticke postoje napisali adresne a podpisali sa svojimi menom a priezviskom, nech je kazdemu jasne kto kritizuje a ci ma na to narok - ci uz vedomostny, moralny, umelecky alebo iny. ja si nedovolim kritizovat nieco comu nerozumiem, ale ak sa niecomu rozumiem a idem verejne prejavit svoj nazor, tak sa pod svoje stanovisko podpisem. Osocovat niekoho to je velmi jednoducha vec. nech sa paci, kazdy ma dvere otvorene a moze sa cinit, naspievat piesne podla svojho gusta, vydat CD, chodit na predstavenia. domnievam sa, ze anonymna kritika je velmi lacna a nikam interpreta neposuva. preto vas ziadam, ti co ste tu verejne kritizovali a nemate silu sa podpisat zaslite nam mail na spevacka.mudrikova@gmail.com a my si vasu kritiku, namety a postrehy radi precitame. nik nie je dokonaly, ale vela veci co sa tu popisalo su velmi povrchne, nepravdive a maju za ciel len ublizit. Ja sa nehanbim podpisat pod svoj prispevok, tak poprosim aj vas ostatnych, aby ste tak ucinili. vsetkym fanusikom aj neanonymnym kritikom velmi pekne dakujeme za podporu a podnety, ktore nas posuvaju dalej.
pozorovateľ9. Máj 2012
Prečo by mala slečna VM držať prevažne kysuckých piesní ? Lebo nie je z Záhorskej Bystrice, Zvolenskej Slatiny, Liptovskej Tepličky ... a hlavne - viackrát to zmieňuje na svojej stránke. Ak tam napíše, že hrá, čo jej príde pod ruku - prosím pekne, nebudem sa potom čudovať.

Len mi to prišlo falošné : vypisovať niečo o prevažne kysuckom repertoáre, nesmiernom bohatstve kysuckého folklóru, láske ku kysuckej piesni a pritom hrávať odrhovačky zkdekadiaľ. A speváčky z Kysúc ? Spomenul som ich zopár o dva príspevky späť.
Ondrej S. 9. Máj 2012
Pre Oňo. Daj kontakt odpíšem, poprípade brnkni. Nerád by som tu rozvíril pokojnú hladinu :)
Kontakt: older73@gmail.com, 0948848028
heligonkárka9. Máj 2012
To neznamená, ze to nieje pravda... prevazne su to piesne z Kysúc, ale preco by sa mala drzat prevazne ich...ja tiez nehravam len kysucke piesne, aj ked som z Kysuc.....len ma mrzí to, ze ked je naozaj niekto dobrý, tak musí byt hned osocovaný....a mozete mi napísat meno toho Kysuckého esa ?? som zvedava, dakujem :)
Heligonkarka9. Máj 2012
ja jasno mam..... a na tom nieje nic zle...len skoda to vysvetlovat zaujatemu cloveku :/
Miro9. Máj 2012
K pesničkám na Youtube - http://www.youtube.com/watch?v=NwfinSoPqT0 - Ten, kto dávnejšie navštevoval a navštevuje trhy v poľskom Targu, Jablonke,... mi dá za pravdu, že Poliaci reagujú - aj v oblasti hudby - veľmi pružne. Možno si pamätáte, že dávno, dávno sa dali na trhu kúpiť kazety kapiel ako Profil, Amadeo.... po 40,- Sk, kým na Slovensku boli po 120,- Sk (a viac). Potom však poľské úrady tento "obchod" zarazili a z trhu sa tieto pirátske kópie vytratili. Poliaci sa však vynašli a po pár mesiacoch sme mohli na trhoch opäť počúvať známe slov. ľudové piesne ako Nebola som veselá,.... ale v poľštine... a obchod ide ďalej...:-) Neviem, čo si mám o tom myslieť, či nás to má tešiť alebo nie... Na jednej strane (rozumiem celkom slušne poľštine) sú tie preklady (z hľadiska poľskej gramatiky...) otrasné, zas na druhej strane... môžeme byť radi, že sa Poliakom naše piesne páčia - o niečom to svedčí. Priznám sa, radšej by som však tieto piesne počúval od Poliakov v ich (poľskej) slovenčine, ako preložené do často pochybnej "poľštiny", ale "proti gustu žiaden dišputát" - nakoniec takáto situácia je na oboch stranách hraníc - nielen Poliaci hrajú slovenské piesne, ale aj slovenské kapely hrávajú piesne poľské - ak chcete potešiť poľských hostí, zahráte im tu ich a zábava a úspech sú zaručené :-) A muzikanti sú tu na to, aby sa postarali o dobrú náladu, spríjemnili večer, posedenie, oslavu ...
Kontakt: pesnicky@orava.sk
pozorovateľ9. Máj 2012
Mne osobne by bolo jedno, či hrá daná slečna piesne z Moravy alebo Oravy, východu alebo západu. Iné to však je v prípade, keď na svojej stránke vypisuje, že jej repertoár tvoria prevažne piesne z Kysúc a je to pravda tak z jednej desatiny. Podobné je to aj s prehnanými chválami na jej hlas - spieva čisto a prierazne, absolútne však nemení masku, tembre, frázovanie v závislosti od typu či regiónu piesne (viď podivný autorsko-východniarský mix piesní na jej stránke z vystúpenia v Seredi). Ak teda vypisuje, že je najlepšia speváčka z Kysúc, tak som ju zákonite porovnával s kysuckými esami, čo naozaj spievať vedia - na to sa nemožno sťažovať.
SĽUK a Lúčnica sú profesionálne folklórne telesá, ktoré interpretujú štylizovaný folklór z celého Slovenska (preto je napríklad už v názve SLOVENSKÝ ľudovo-umelecký kolektív).
Slečna na svojej stránke humorne píše, že ˝Kysuce sú známe svojou najbohatšou ľudovou kultúrou˝ - tak prečo ju neprezentuje a utieka sa k ošúchaným piesňam z iných kútov nielen Slovenska?
Nechcem byť voči slečne zlý, len sa mi napáči veľká miera samochvály na jej web-stránke - napriek tomu, že tam viackrát spomína skromnosť, pokorná nie je. Držím jej palce, nech tú pokoru v sebe objaví. Potom sa žiadne ˝NAJ˝ na jej web-stránke určite neobjaví (aj keby to časom hneď bola pravda).
rychlík9. Máj 2012
Vidim p. heligonkarka, ze mate velmi jasno v styloch pouzivanych pri tvorbe webov. Okrem ineho poznate rozdiel medzi mailom a internetovou strankou, viete co naco sluzi......... Na tuto temu je teda s vami asi zbytocne dalej rozoberat problem.
heligonkarka9. Máj 2012
To ze v kolonke kontakt je napísane hrba obchodov svedci o tom , ze ludia, ktorí majú zaujem o jej CD a sú z iného kúta Slovenska si môzu prostredníctvom jej mailu pozriet kontakt na predajné miesta , kde sa daju CD-nosice kupit a nemusia tak platit este aj za postovné!
!9. Máj 2012
pre Miša
Ale spieva falošne celu pesničku, nájdu sa aj takí, co nemôžu chytiť ani prvý ton, tak celú pesničku jodluju.Potom nastúpia heligonkári, ktorí prišli o deň skôr a do rána flámovali a potom prišli vystúpiť. Ďalší sa opili pokiaľ čakali na poradie vystúpenia a tak. Bol som sa pozrieť na taký koncert a už viac o to nestojím. Heligonkárov po mene nepoznám. Ktorý je najlepší, to ma ani nenapadlo.
rychlík9. Máj 2012
Ja neosocujem, iba som poukazal na fakt, zrejme pomylenu filozofiu pri vystavbe webstranky. Nech si na svoj web pise kazdy co chce , ale ked v kolonke Kontakt je uvedena iba hrba obchodov urcite to o niecom svedci
Heligonkárka9. Máj 2012
Len chcem oboznámit niektorých ludí, ze slecna Mudríková má za sebou niekolko výhier slávika Kysúc, kde bola v porote aj pani Záhradníková, ktorá ju velmi vychválila ...neda sa porovnávat hlas pani Zahradnikovej a slecny Mudríkovej- jedna ma asi 60 rokov druha 25...a musím povedat, ze Vlasta Mudríková spieva naozaj cisto...preto si ju vybrali ako jedinú na studovanie operneho spevu do Talianska ...to ze na svojej stranke uvadza predajne CD-ciek a co?? ved mi povedzte ako si ma clovek zarobit na to aby sa mohol svojej zalube nadalej venovat?? a ked jej to ide, tak preco prestat?? Komu sa to páci nech pocúva, komu nie nech sa venuje svojim zalubam, len nech sa kazdy zamyslí nad sebou..... a ze su v cd-ckách aj ine pesnicky ako z regionu Kysuce...a co je na tom?? ved piesne z regionu su na jedno kopyto, tak preco to neobohatit....to uz aby sme zacali sudit vsetkych folkloristov....preco aj Lucnica, Sluk, Stavbár, Janosik a mnohé ine subory a ludove hudby sa nevenuju tematike len zo svojho regionu ?? ... nech kazdy ukaze na co má.... a poviem vam, ze poznam ludí z východu, ktorý práve toto ocenili, ze sa podujala aj na taketo pesnicky a ohodnotili to kladne....namiesto toho aby sme sa ako folkloristi-hudobníci mali podrzat, tak sa len osocujeme...je to smutné :/
Mišo9. Máj 2012
pre výkričníka: Tak to máš pravdu, že profík nespieva celú piesen falošne. Ale ak si to myslel takto, tak potom si to poriadne prehnal, že polovica heligonkárov spieva falošne. Lebo ton ujde hocikomu, ale nehovor mi, že polovica účinkujúcich na akciách spieva celé pesničky falošne. To s tebou určite nesúhlasím. Ani to s tými basami. Neodpovedal si mi - kto je podľa teba teda nejakým prototypom výborného heligonkára a zároven speváka, ktorého uznávaš? Alebo taký podľa teba ani nie je? :-)
Oňo9. Máj 2012
Pre Ondrej S
Môžeš byť konkrétnejší,výrobca,hlasy,lebo mňa to tiež čaká ?
Ondrej S.9. Máj 2012
Po konzultácii s p.Čerňanským som sa i ja konečne rozhýbal a objednal, nový nástroj. Predpokladám, že bude hotový koncom leta a dovtedy budem ešte trápiť staručkú "Populárku". Ďakujem za rady Jankovi K., Laco TT, Oňovi ale hlavne p.Čerňanskému, ktorého odborné rady a skúsenosti sú na nezaplatenie.