Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
Ivan2. Marec 2013
Pre Pala ked chceš vediet konkretnu cenu Hlavacka tak si tam zavolaj ako ja a daju Ti podrobne informacie ak si lakomy tak cakaj co kto napise
Kontakt: Ivan
jjj2. Marec 2013
Jano z DT: koľko stojí dvojradovka hlasy aj basy štandart od p. Krahulca? Inak od najlacnejšich hlasov ktore su u duraja v zaklade nemožeš čakať že to bude hrať ako stare zinkove.Ta ostrosť tam proste nebude.Ano duraj v zaklade je tlmenný ale o to lepši na spev a za 750e čo by sme chceli pravda... A ešte jedna otázka koľko mesiacov trvá výroba u p. Krahulca.Napr u p. Stančeka sa čaká 8 mesiacov čo je myslím dosť až moc.
jano z DT2. Marec 2013
Ako tak čítam príspevky od ",,," a "jar-a" nedá mi nereagovať na heligonky od Krahulca a Duraja. Je pravda že p. Duraj ich vyrobí podstatne viac ako Krahulec - avšak (môj názor) kvantita na úkor kvality. Ale ešte raz opakujem - je to len môj názor.
Kedysi som aj ja chodieval do Žaškova keď som potreboval drobné opravy a heligonku som držal prvý krát v rukách. Dal som ju do poriadku hlavne aby nebola doma len na okrasu niekde na klinci visieť, ale aby bola aj funkčná keby som sa niečo strhlo. Vtedy som však ešte o Krahulcovi ani nechyroval kedže vyrábábal a opravoval heligonky v Kokave a nie v Detve ako teraz. A kedže už ani neviem koho som vtedy z Oravy stretol - poradil mi práve p. Duraja.
No ako som začal hrávať a chodiť po prehliadkach - zoznámil som sa aj s Krahulcom a do teraz je mojim "dvorným mechanikom" keď je nejaká porucha - kedže ja som občas živší ako heligonka zdrží..

Ale aby som sa dostal k podstate veci - za tých pár rokov čo hrávam sa mi dostalo veľa nástrojov do rúk od oboch výrobcov. Môžem však s kľudným svedomím povedať že "durajky" boli väčšinou hluché. Výzorovo sa im ozaj nedalo nič vytknúť (aspoň novším určite nie) - jednoducho nádhera, ale zvuk mi pripadá ako uväznený v krabici od topánok.. Na druhej strane zasa Krahulcove heligonky nie sú až tak strašne "vyčačkané a vyšperkované" výzorovo - za to pri použití tích istých hlasov má heligonka úplne iný - krajší zvuk.
Nechcem nikoho urážať kto má v obľube heligonky od p. Duraja -ale nie som sám kto už chcel práve v jeho heligonkách meniť hlasy za iné , pretože sa mu zdalo že "akosi nehrajú"... Je to niečo podobné ako tu bolo v diskusii nedávno o čom písal Dominik - že keď vybrali hlasy z jednej heligonky a vložili do druhej - znela úplne inak..
Kontakt: murin.heligon@zoznam.sk
Milan2. Marec 2013
Chcem ešte dodať, že nám doma starého Hlaváčka-Louny. Je však už opotrebovaný, potrebujem novú heligonku. Ten starý Hlaváček má krásne hlboké,mäkké basy, ktoré sú veľmi príjemné.U nových heligoniek sa mi zdajú basy veľmi ostré, až rezavé. Neviem prečo nevedia dnes vyrobiť také basy
Milan2. Marec 2013
Ďakujem za prejavené názory.

Trochu sa sa mi zdá divné, že ostatní výrobcovia sa prezenujú na svojich web-stránkach, informujú o používaných technológiach, ale o Hlaváčkovi-p.Koutnnom /ale aj p. Durajovi/ sa neviem dočítať nikde. Zrejme si nepotrebujú robiť reklamu
jaro2. Marec 2013
suhlasim ze hlavacek sa predava najcastejsie, ale treba brat zretel na to, ze to su vacsinov menej kvalitne. za ozaj dobrov sa len tak zaprasi, a tie horsie sa tocia stale dokola. to je moj postreh.
Palo2. Marec 2013
Ivan ,len si nespomenul aké tam dáva hlasy.Aby tá heligonka s amanamy alebo na zinku nestála o niekoľko stoviek viac.A to si už môžeš vybrať heligonku v Rakúsku ,alebo Nemecku,prípadne v Slovinsku.Hlaváček už nieje žiadna výhra. Veľká sláva keď bol na trhu sám sa už pominula.Teraz si už je z čoho vybrať a môžeš si doslova na objednávku nástroj dať vyrobiť podĺa svojho želania.
Ivan 2. Marec 2013
Aj Hlavacek Horovice p Koutny uz montuje adava nove mechaniky do svojich heligoniek trojradovka stoji okolo 2700 eur
Kontakt: Ivan
rychlik2. Marec 2013
"Niekto" naozaj žije iba zo znacky! Nepreplacaj peniaze za znackovy vyrobok, iba preto ze je to znacka. Vyber si heligonku od majstrov co su napr. aj na tejto stranke - myslim, ze neprerobis!!! Za taku istu heligonku od znackoveho das o cca. 50% viac penazi
JanK2. Marec 2013
Šimon vďaka za kvalitný diskusný príspevok, takto by to tu malo prebiehať a nie sa podpichovať a hadrkovať ... Nevieš náhodou aj ceny aké sa pohybujú tu. Pre basy ísť do Slovinska alebo nejako ich odtiaľ zháňať mi pripadá drahé...
Oňo2. Marec 2013
Pre Milan
Podľa mňa sa oplatí počkať na nového výrobcu.Mám už nejaké informácie,ale necítim sa oprávnený robiť reklamu.No heligonku som si už objednal.
pre Milan2. Marec 2013
hlavacek ma staru basovu mechaniku, a papierove mechy.... a ak sa citis od penazi tak preco nie hlavacka :-D ale aj tak to uz neni ono ako kedisy....
Milan2. Marec 2013
Pozdravujem všetkých diskutujúcich.
Zamýšľam kúpiť nového 2-radového Hlaváčka. Vzhľadom na odznelé rôzne názory sa sa Vás opýtať či nemáte skúsenosti alebo vedomosti o kvalite teraz vyrábanej tejto heligonky, predovšetkým o kvalite mechniky/napr. či ma tiež basovú mechniku ako montuje Jelínek apod,/ možnosti výberu látky na mechy, druhu/dýhy/ dreva a pod.V niektoých príspevkoch odznelo, že výrobcovia inovujú nové technológie, chcel by som vedieť, či sa to týka aj Hlaváčka, alebo ten žije iba zo značky.
Ďakujem
.
Kontakt: 0948112414
Peter2. Marec 2013
... a toto všetko určte niekto vyrába aj niekde v Číne, Hong-Kongu, Thaiwane,... v podobnej kvalite a za " desatinové ceny"... Stále mi to vŕta v hlave
(to iba tak na okraj :-))
Šimon2. Marec 2013
pro Jojo
www.nopis.si Je to jeden z mnoha desítek výrobců všeho ve Slovinsku. Byl jsem u něj, má téměř vše.
Jojo1. Marec 2013
Diskusia v tejto faze je super. Myslim, ze kazdy si tu moze najst cosi uzitocne pre seba. Obraciam sa na vas s prosbou o radu - mam staru Stibitzku a v poslednom case problem s odchadzajucimi pruzinkami na basovej strane. Poradte prosim, kde sa daju zohnat nove, lebo moje provizorne riesenie s upravenymi zicherkami nie je to prave orechove. Pripadne,Simon vies dat kontakt na Slovinsko? Dakujem. Jozo
Kontakt: jozefkubica59@gmail.com
Šimon1. Marec 2013
tady té paní ale klepe pravá strana, to nejsou basy. S těmi basy je problém. U jedné zánovní německé mi mlátí klapky o desku, filce a kůžičky jak nové, pružiny měkší a bouchá to. U druhé mi klepou knoflíky, je to vůlí v té drátové mechanice. Než se dostane do tahu a vymezí se vůle tak to klepne. U další jsem měl tuhé pérka na basech, dal jsem měkší a začala klepat. Takže vždycky něco jiného. Nové mechaniky jsou super, když bych pořizoval ještě nějaký nástroj tak jedině s těmi novými mechanikami. Prostě vývoj jde dál a ty staré drátové mechaniky jsou za zenitem. Své si odehrály a ještě odehrají, klobouk dolů, ale život jde dál. Jak píše níže Milan že ty nové jsou pracnější tak bych možná nesouhlasil. Ono naohýbat ty dráty, spojit, seřídit, naletovat klapky dá spoustu práce. Celou kvalitní basovou mechaniku pořídíte ve Slovinsku za 50 - 60€ a máte vystaráno. Pro výrobce daleko jednodušší než sedět a ohýbat dráty s nejistým výsledkem.
JanK1. Marec 2013
ešte k tomu klopkaniu malá ukážka ako to nemá vypadať, hneď prvá učinkujúca :http://www.youtube.com/watch?v=3cwcDYy0vns
Adam1. Marec 2013
pre Jaro:
zabudol si ze jelinek sa venuje opravam uz vyse 25 rokov, a je vyuceny u znameho opravara hudobnych nastrojov jeho Svokrom uz zosnulym panom Sevcikom zo Sneznice, ktory bol povazovany za velkeho majstra.!!... a ano sice vyraba heligonky len rok, ale s tymi skusenostami co ten clovek ma a vysledkom odvedenej prace som bol ja osobne spokojny...
Janko K.1. Marec 2013
Jaro,
trochu sa mýliš v tom, že heligónka Duraj je najpredávanejšou v burze. Napríklad, tu v burze je rebríček takýto:
Hlaváček – 22 x
Delícia - 17 x
Stibitz - 4 x
Kebrdle - 3 x
Duraj - 1 x
Jelínek – 1 x
Rôzne značky( Alpen, Novák, Kavečka, Hohner, atd) – 10 x
Malo by to znamenať, že Hlaváček je najhorší? Ja si myslím, že nie. Je ich najviac na trhu.. (alebo je to najlepší artikel na kšeft priekupníkov? )
Takže podľa burzy by som kvalitu neposudzoval.