V spomínanom podujatí mi Zebra písal o kondenzátorovom mikrofóne, neviem prečo.Pri snímaní zvuku v miestnosti- tam,kde nie je prievan nezáleží až tak na konštrukcii mikrofónu, či je kondenzátorový, páskový či dynamický. Viac záleží na jeho citlivosti a najmä na snímacej charakteristike(polar patern)
Dnes takmer výlučne sa používajú kardiody,superkardioidy,ale aj osmičky.Tieto sú menej náchylné na nestabilitu-väzbu a rozhúkanie systému.Čím viac mikrofónov, tým viac možných chýb. Sú známe veľmi kvalitné nahrávky veľkých symfonických orchestrov jediným mikrofónom. S väčším počtom mikrofónov často býva spojená aj aika zabraňujúca napäťovému skresleniu a myslím,že bola použitá v Seredi .Stačilo,aby jeden človek zatlieskal a aika obmedzila amplitúdu a okrem neskresleného potlesku som nepočul takmer nič.Myslím,že bola nastavená veľmi prísne.Niektorí autori tvrdia,že s pomocou aiky nie možné urobiť dobrý záznam.Dnes to majú zvukári veľmi ,veľmi ťažké. V publiku sedia ľudia"vypočúvaní" štúdiovymi,zmasterovými nahrávkami,ktoré sa na nás valia z médií a porovnávajú a požadujú.Dnes nestačí len to že to hrá.