Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
Julo23. Apríl 2010
Veď aj fero je v skutočnosti Jano :-))))))))
fero22. Apríl 2010
V adresári je Daniel z Dolnej Trnávky, okr. Žiar n./Hronom, žeby to bol ten istý? Mohol napísať aj priezvisko, alebo sa mýlim a je to dáky Mišo? Keď už nemá rád tých anonymov..
Mišo22. Apríl 2010
Pre :)..."trafil si klinec po hlavičke"
:) 22. Apríl 2010
najlepsi su taki co "neznasaju anonymy" a podpisu sa ako "daniel" - to uz je teda neanonymny prispevok :). tak aj ja akoze namam rad anonymy a podpisem sa.... fero, nie, jozo sa mi paci viac.... tak nakoniec budem miso. tak.
aha22. Apríl 2010
Suhlasim s Petrom. Nemienim sa podpisovat, diskutujem, mam svoj nazor, nechcem nikoho urazit. Mozno aj vdaka tomu, ze sa mnohi nepodpisu, tato diskusia je zaujimava. Nie vsetky nazory sa vykladaju tak, ako je to mienene a podpisat sa znamena vystavit sa na pranier niekomu, kto moze urazit a byt nechutne osobny. Kto chce nech sa podpise, ale aj anonym ma pravo vyjadrit sa. A je pravom kazdeho rozhodnut sa, ci to, co napisal, chce aj podpisat.
Peter22. Apríl 2010
Ja sa snažím svoj názor vždy neanonýmne zastať a diskutovať s tým, kto ma názor na vec iný, lebo nikdy neviem, či nemôže byť lepším od toho môjho. Teraz sa však chcem zastať aj anonýmov.

Bohužiaľ žijeme v dobe, kde nie každý názor sa toleruje. Navyše nehodnotia sa názory ale ich nositelia a to je zlé. Buď je to naša mentalita, alebo aktuálna sociálno-spoločenská klíma, národný šport,...ale je to jednoducho tak.

Anoným nemusí byť vždy človekom s kuklou na tvári, ktorý osočuje, napáda, uráža,... môže to byť aj kultivovaný, rozhľadený, inteligentný človek poukazujúci na objektívne nedostatky obávajúci sa však dôsledkov s preukazaného názoru. A prečo je to tak, je na zamyslenie pre nás všetkých...
Kontakt: peter@situr.sk
daniel22. Apríl 2010
Sorry - ušlo mi to (anonymy). Chcel som len dodať - Miloš, kašli na to...
daniel22. Apríl 2010
Chlapi si názory vymieňajú z "očí do očí". Už som to raz písal - neznášam anonymi. Väčšinou to osočujú druhých ľudí, ktorí niečo dokázali takí, ktorí sa pod svoj príspevok hanbia podpísať. M
Šimon 22. Apríl 2010
Ať je diskuze jaká je a já si myslím že tady je na velice dobré úrovni, tak to svědčí o jednom, že nám ty heligonky nejsou lhostejné. A to je dobře. Pokud bychom se vždy na všem shodli tak by to mohlo zavánět nějakým vlezdoprdelismem a to je lepší si raději párkrát vyměnit názory které jsou rozlišné. Na to má každý právo a o tom ta diskuze je. Díky.
no to hadam nie...22. Apríl 2010
Jasné že Miloš hrá dobre, tam som zabudol dodať, že som mal na mysli ani nie tak starých vekovo,( dúfam, že aj my zostarneme v zdraví) ako skúsených harcovníkov.Toto je môj posledný príspevok na túto tému už sa k tomu nebudem vracať
Jozef M22. Apríl 2010
Pre."To hádam nie"Preto že som tú debatu započal,musím pridať svoj postreh. Mám pocit,že si jeden z nás a že chodíš vystupovať z nami po akciách.Máš v sebe určitú zlobu,možno máš svoje prob.a tak sa chceš vyrovnať sám so sebou.Miloš B podľa teba hraje zlé,ale ja by som tak zlé chcel hrať.On má zásluhy aj vo folklore,poznáme ho aj z telky.Za tie roky má v sebe metronom a to sa každému nedarí,keby hrával aj 50 rokov. Tonko B keby zahral len polovičný "Kankán",zožal by väčší úspech ako niekto kto sa hraje na poloprof. Nechcem uraziť MČ,preto že je jeden Čes-Slov. prof. dobrý hráč,učiteľ,ktorého chvália výsledky.Keďže 99% z nás nepozná noty,tak hrajeme čo nám je srdcu blízke .Ja som som z východu,snažím sa hrať to čo cítim a nehanbím sa za to.
Šimon22. Apríl 2010
pro - no to hadam nie
pokud jsi myslel to o čem píšeš v posledním článku tak ani mě se nelíbí pokud u hráče víš předem co asi zahraje. Je to ale na něm a my s tím prd naděláme. Pokud si myslí že je to to pravé ořechové tak ho těžko přesvědčíš že ne.
pro Rado
dobře si to napsal,vcelku s tebou souhlasím, akorát si myslím že vše i heligonka má svůj vývoj a ten nezastavíš. Pokud se chceš zdokonalovat v technice hry potřebuješ na to nástroj a také skladbu na které to předvedeš. Někomu stačí po celý život co ho nučil jednou v neděli odpoledne otec, někdo se s tím nespokojí a chce jít dopředu. Já si takové lidi rád poslechnu a uznale jim zatleskám. Určitě je za to nebudu kritizovat a dávat je někam do jiné škatulky.
Pokud někdo nechlastá, nehulí 40 denně a našetří si na novou harmoničku tak to není důvod dívat se na něj přes prsty. Já to nijak neprožívám a nehodnotím, beru to tak jak to jde kolem mě a spíš mám i já radost když si někdo pořídí třeba novou krásnou heligonku. Vždyť to děláme pro radost tak proč do toho vnášet nějakou rivalitu krerá tam nemá co dělat a mě hrozně sere. Kazí to atmosféru setkání
a odrazuje některé hráče od dalších účastí na setkáních. Občas by někteří potřebovali na hlavu vylít kybl studené vody
aby se vrátili zpátky na zem. Ale i to lze přejít s úsměvem pokud ovšem zrovna nejseš ten s tou mokrou hlavou !!! Vše dobré, jen hrajme a buďme k sobě tolerantní.
ej22. Apríl 2010
Na tom internete sa da vynadat, pochvalit, pohanit....keby sa tak este dalo aj po papuli dat! Vysli by sme si na svoje! Ale diskusia je to pohodova, dobre sa to cita, kazdy ma kus svojej pravdy. Len pre uplnost: Kto kritizuje inych, nemusi vediet robit to lepsie. Na futbal chodi spusta ludi, ktori nevedia hrat, ale zato mozu kritizovat. Mohli by uz prestat take tie odvolavacky, ze co kritizujes, ukaz ako ty vies!
A tiez tie pripomienky okolo slovenciny a pravopisu. Tu je podstatne, ze chceme povedat nieco k heligonkarskemu hraniu a nezalezi ci sami hrame, alebo mame vystudovany slovensky jazyk. Suhlasim s Radom a tym co napisal o obiehani roznych akcii. Je to na zamyslenie. Na youtube je napr. 3x ta ista pesnicka od toho isteho hraca, ktory ju produkoval na 3 roznych podujatiach!
Rado22. Apríl 2010
Pán Bendík patrí medzi starých harcovníkov, ktorí niesli heligónkarsku štafetu aj vtedy, keď nebola v takej móde, ako je dnes. Hrá piesne svojho regiónu tak, ako sa hrávali už v čase jeho mladosti. Nemyslím si, že by som si ho cenil viac, kebyže piesne od Veľkého Krtíša precifruje alebo nás začne ohurovať šlágrami cudzej proveniencie. Krása sa často skrýva v prirodzenosti a jednoduchosti.

Zrazy heligónkarov, ktoré sa nám po revolúcii vyrojili ako huby po daždi, sa mi zdali v prvej fáze progresívne, obohacujúce. Teraz mám však taký pocit ( možno nie správny ), že sa vytvorila vrstva hráčov, ktorá obieha všetky prehliadky a súťaže a ide štýlom ktorý nad ktorého. Pozoroval som menej družnosti a nefalšovanej prajnosti. Ja osobne som preto na ne rezignoval ( ale mám aj problém časový, finančný ). Kým som však na heligónkarske zrazy chodieval, vždy ma svojím vystúpením potešili ľudia ako pán Bendík či pán Bobáň ( ale aj viacerí iní ) - hrali a spievali piesne svojho kraja spôsobom, ktorý im predali predkovia, ale vložili do toho vždy aj kus vlastného človečenstva.

Ale - ako som sa minule vyjadril - mám asi chybný postoj. Dôležitá je asi exkluzívnosť nástroja, rýchla kadencia prstokladu a pieseň, ktorú by nikto nepredpokladal pre hru na heligónke. Nuž, proti gustu žiaden dišputát ...
no to hadam nie...22. Apríl 2010
Miloš, Miloš, vieš si predstaviť čo by sa stalo keby som sa predstavil?
Všetci by ma zo sveta zniesli a kedže je heligonka nástrojom bačov ako som to niekde čítal, tak by som nerád dostal po papuli od nejakého baču.Keď si budem chcieť prečítať knižku 100x tak si ju prečítam aj keď som ju už čítal.Na skle maľované si rád pozriem ale viem, že tam idem s tým vedomím, že som to už videl.Toto je niečo iné.Som rád, že sa aj mladí chytajú heligonky a a ide im to.Rýpem do starých ktorí hru majú v malíčku, preto by im nemalo robiť problém zmeniť okamžite repertoár.Okrem toho aj keď tá istá pieseň zaznie viackrát ale vždy od iného aj to sa dá počúvať každý máme iný prstoklad ale keď počujem skúseného ostrieľaného hráča keď hrá ,,Čo to tam šuchoce" alebo: A ty žena žena...tak je to taký malý podvod a pomaly keď sa na nejakého hráča pozriem už pomaly dopredu viem, čo bude hrať popritom v krčme hrá rôzny repertoár a veľmi pekne.Vyslovil som svoj názor aj keď trochu svojsky a písal som to v nádeji, že si to niekto prečíta a trochu sa nad tým zamyslí.Táto stránka pomohla viacerým , či už pri zháňaní kontaktov, náhradných dielov, odborníkov na opravu harmoník atď. tak dúfam, že sa trochu pohnú dopredu aj tieto veci.Miloš, ako si na to prišiel, že som nikde nehral?
Miloš22. Apríl 2010
Pre ,,NO TO HÁDAM NIE´´
Prečo sa nepredstavíš,keď chceš urážať!!!Prečítaj si svoj príspevok!!!
Aj predstavenie,,NA SKLE MAĽOVANÉ´´sa hralo niekoľko rokov bez zmeny a ľudia vždy naplnili celé hľadiská.Ak sa ti program nepáči,tak jednoducho nechoď.V Korytárkach som náhodou bol a ešte som si aj zahral.Myslím si,že diváci sa tam nenudili.Ak chceš,vybavím Ti u Romana Malatinca jeden vstup,a potom uvidíme,ako Ty ztrhneš obecenstvo.Prídem sa osobne pozrieť!!Možno usporiadatelia p.Bendíka volajú práve preto,aby zahral, ,,KEĎ SOM JA BOL 20 ROČNÝ MLÁDENEC´´.Aj Baločkárov veľa krát zavolali kôli ,,OČI,OČI.ČIERNÉ OČI´´.Nedívaj sa na vec ako divák,ale ako človek !!! Potom ti to možno dojde.Neviem,či by si Ty chodil na akcie spojom,ako po dlhé roky p.Bendík.To o niečom v jeho veku svedčí.
Toho ,,DRÚKA ´´si na budúce odpusť,lebo ,,DRÚK´´ si podľa Tvojích reákcií,asi sám.Veľa ľudí pochopilo Tvoj príspevok,ako neslušnosť. Miloš
Piťo22. Apríl 2010
Ono to asi nebolo myslene tak, ze niekto ma pruzne v priebehu akcie zmenit repertoar len preto, ze niekto iny pred nim zahral "jeho" piesen. Chapem to tak, ze je napadnute, ze hrac cely rok - roky, chodi po vystupeniach s tymi istymi piesnami. Ani mne sa take nieco nepaci.
Šimon22. Apríl 2010
pro hadam to nie
Pokud to bereš takto jako z pozice diváka tak chápu na co jsi narážel a je v tom kus pravdy. Jako příklad jsi použil p. Bendíka a to asi nebylo to nejvhodnější, pro mnohé z nás je to vzácný člověk a já bych jemu zrovna toto odpustil a u něj mi to nevadí. On je takový a já ho jako takového beru
a k němu to už tak nějak patří. Kdyby on jednou vystoupil nějak jinak, už by to asi nebyl on. Vím že mnozí hrají často to stejné, ne každý dovede během večera zareagovat tak aby změnil repertoár když už jeho písničku zahrál někdo před tím. To je prostě takové to lidové hraní a tam se s tím musíme smířit. Sám vidíš že kvalita hráčů se velice rozdílná a tím je to dáno. Samozřejmě to také vnímám, ale u tohoto druhu hraní mi to zas až tak nevadí a dovedu to tolerovat.
no to hadam nie...21. Apríl 2010
pre Miloša! ty Drúk!!!! Ja som ho nehodnotil, ja som napísal svoj postreh a tým som chcel poukázať na to, že keď niekto ide ukázať svoje umenie, je jedno na akej úrovni, nech prosím nehrá každý rok jednu a tú istú pesničku a keď, nech ju dohrá do konca.Keby som mal hodnotiť TEBA!!!! , tak si prečítaj svoj príspevok a prihlás sa ešte raz do školy a nauč sa pravopis!!!bol si v Korytárkach ?Koľkí hrali hrali tie iste pesničky?Zamysli sa, a hádam by bolo s tým niečo robiť mne je jedno ale zúčastnení by mali mať úctu k obecenstvu a nehrať jedno a to isté.som rád, nech je ako chce ale že môj príspevok mal taký ohlas a keď pôjdem ešte niekedy na vystúpenie tak nechcem platiť za to isté.Hrať na heligonke trochu viem ale ja to píšem z pohľadu diváka ako takého...a teraz som zvedavý na čo príde...nebolo to len o pánovi Bendíkovi.ale aj o .... ved viete, hádam som sa aj nasral a dúfam, že na najbližšej prehliadke už nebudeme počúvať obohraté platne.Verte mi, dobre to myslím.
Maťa21. Apríl 2010
http://www.youtube.com/watch?v=gcmcKPqTi2g