Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
HeHe13. Máj 2010
pre rychlika: je to mozne, ale ked oni sa tie poltony pod bradou tak blbo chytaju... a aj tie zvysne 2 tony na 2 a polke na daco hadam len budu, cize vyznam to svoj ma, ale zase len a len kvoli tomu si ten nastroj kupovat je nezmysel, to je pravda.
rychlik13. Máj 2010
Hehe to povedal spravne. Ja len dodam, ze na 2-radovke zahras nie "vacsinu" , ale "drvivu vacsinu" (rozumej: "skoro vsetky") ceskoslovenske ludove piesne.
Este k tomu poltonovemu radu na stancekovych. Tie poltony su ti pri ludovkach nanic. Pouzivaju sa len jeden - dva poltony a tie mas aj pri klasickej heligonke (su to prve horne gombiky, najblizsie k brade hraca). Ja osobne odporucam na obycajnej heligonke tie dva poltony len nechat prerobit o oktavu nizsie a mas vsetko co potrebujes. Nic ine ti netreba.
HeHe13. Máj 2010
2 radovka ti urcite minimalne na zaciatok staci a mnohym staci aj potom na pokracovanie. Iste, ma mensie moznosti ako 3 rady. Ale je lahsia, skladnejsia, lacnejsia a na vacsinu (nie vsetky) slovenskych ludovych piesni bohate staci. Vies, kupis si 3 rady a potom zistis ze hras aj tak zrovna take piesne kde ti 2 rady bohate stacia. Vsetko ma svoje pre a proti - ja osobne som zatazeny na dvojradovky, pripadaju mi take tradicne ludove, "nase" :). Alebo riesenie: Stancek vyraba 2 a pol eadovky. Rozmerovo ako 2 rady ale vdaka tym 4 cudlikom navyse zahras aj veci co na cistej 2 radovke nie. Pravda, cena je aspon pre mna astronomicka, takze mozem len snivat a radit druhym :))
aha13. Máj 2010
Komenský učil: Od jednoduchého k zložitému! Voľakedy som si kúpil trojradovku, ale nevedel som hrať. Takú, ako je tu hore na obrázku vpravo. Zdala sa mi ťažká váhou, aj tým množstvom gombíkov na pravej aj ľavej strane - predal som ju asi po roku, čo zväčša stála.
Kúpil som si dvojradovku, ľahšiu váhou aj ovládaním. Možno som si tú 3ku mal nechať, dnes by bola dobrá, ale..za čo by som si kúpil tú 2ku? Na začiatok hádam dáka dvojradovka by bola tak akurát. Ak sa osvedčí a zvládneš hranie, možno ostaneš pri nej, možno dokúpis inú.
jarík12. Máj 2010
Pozdravujem všetkých ktorí fandia tomuto čarovnému nástroju ako heligónka je. Rád by som sa i ja naučil hrat na heligónku, a chcel by som sa tuna spýtať či by sa nenašiel niekto ktro by mi v okolí Trenčína vo výučbe pomohol. Len upozornujem že nepoznám noty, ale hádam celkom hluchý nie som :-). Taktiež sa strojím kúpit heligónku, len som troška nerozhodný či mám pozerat po trojradovéj alebo dvoj radovej harmonike. Ťahá ma to k trojradovke, len neviem či nieje pre mňa zbytočné mať trojradovku, keď ju neviem ešťe ovládať. Za váš názor vopred ďakujem. S pozdravom Jaro
Kontakt: sarmon@orangemail.sk
Miro12. Máj 2010
Presne tak - stránky Pesničky pre všetkých sú určené predovšetkým začiatočníkom a samoukom - je to napísané aj v úvode - na hlavnej stránke.

Aj ja sa chcem poďakovať všetkým diskutujúcim, ktorí sa tu ozvali počas posledných dní za konštruktívnu diskusiu a hlavne snahu pomôcť. Ja osobne som sa v nej dozvedel veľa zaujímavých veci, som vďačný za každé vysvetlenie a vysoko si vážim niektorých diskutujúcich za to čo všetko pre (nielen pre mňa, ale aj túto stránku) urobili (príspevky v diskusií, osobná pomoc cez maily, pridávané videá,....) Ešte raz vďaka.... samozrejme vďaka aj adminovi Peťovi:-)

To, že sa tu objavujú rôzne názory je podľa mňa v poriadku, inak by to nebola diskusia:-) čo by som však chcel vyzdvihnúť je vysoká kultúra diskutujúcich, ktorá sa prejavuje nielen v tom, ako je príspevok napísaný a jeho informačným obsahom, ale i to, že prestávajú útoky na tých, ktorí majú na vec iný názor - len aby som to nezakríkol:-)
Kontakt: pesnicky@orava.sk
Šimon12. Máj 2010
Já musím poděkovat jak Mirovi, tak i jeho spolutvůrcům za to co pro nás dělá. Pro mne jako začátečníka je to neocenitelný zdroj písní a pomocník při učení. Pokud to takto pojal i Miro, pak jeho práce na 100% splňuje svůj účel. Dáíle chci poděkovat všem posledním diskutujícím za velice dobrou a poučnou diskuzi. Jen to čtu a srovnávám si to v hlavě. Díky moc !!!
Miro11. Máj 2010
Veľké ďakujem pre Anonyma - L.M. :-) za vysvetlenie. Som rád, že som sa nemýlil. Zároveň sa ospravedlňujem za "chyby" v zápisoch pre heligónku - priznám sa v tých začiatkoch, keď sa začali uverejňovať zápisy pre heligónku som v tom nemal celkom jasno (sám len veľmi mizerne hrám na heligónku - vlastne som to len niekoľko krát skúšal) a vlastne sme sa tak aj s tými, ktorí prispeli zápismi tak dohodli.... že nebudeme zvlášť označovať bas a zvlášť akord (priznávku) ale že pod C (veľkým C) budeme rozumieť bas aj akord (priznávku - a či to bude jedna, alebo dve priznávky zase podľa toho či ide o polku, alebo valčík - nakoniec sú naznačené akordami - v notách), že ten bas i akord budú platiť dovtedy, kým sa nenapíše iný (výnimku tvorí zapísanie akordu po opakovacom znamienku),... Postupne mi však táto problematika začala vŕtať v hlave a začalo ma trápiť to, že vlastne môžem "vedome podporovať" nesprávne návyky.... a čo keď tieto zápisy niekto začne brať ako "predpis" a zamieňať si moju stránku s "učebnicou"? Preto by som to chcel uviesť na správnu mieru a teda radšej písať možno troška zložitejší zápis, ktorý však bude "univerzálnejší"... a nakoniec, každý si to môže zahrať na 10 ďalších spôsobov....
Aj touto cestou sa chcem poďakovať hlavne tým, ktorí aj pre vás upravili už takmer stovku piesní (za Pán Boh zaplať a preto, lebo im heligónka prirástla k srdcu a to čo sa naučili a vedia si nechcú nechať len pre seba). Pre mňa je to neoceniteľná pomoc a vzhľadom na moje schopnosti, znalosti a čas, by som sa k úpravám piesní pre heligónku v horizonte možno tak minimálne ešte dvoch rokoch asi vôbec nedostal. Aj keď z radov heligonkárov vlastne nemám takmer žiadnu odozvu (o tom či zápisy niekomu poslúžili) verím, že aspoň niekomu pomohli. Možno pomohla len maličkosť - možnosť vypočuť si melódiu piesne... neviem... verím že aspoň troška áno.... inak by som to nerobil...
Už som to kedysi napísal a opäť to opakujem. Ak nájdete v zápisoch nejaké chyby - či už v textoch, či nesprávne zapísaných prstokladoch, notách... nebojte sa ma na to napr. mailom upozorniť. "Chybička se vloudí..." Už niekoľkokrát sa stalo, že som sa pri prepisovaní v tom zhone zmýlil a po jednom, či dvoch dňoch ma na to "niekto" (on vie kto:-) ) upozornil - (som rád, že sa nájdu aj takíto pozorní návštevníci:-) ), preto si prosím pieseň občas skontrolujte, či sa od zverejnenia zápisu po niekoľkých dňoch na ňom niečo nezmenilo.

A opäť chcem poprosiť tých, ktorí by vedeli pomôcť, nech pošlú zopár zápisov. (Bude to opäť "len za Pán Boh zaplať" - viac sľúbiť nemôžem:-( ) Návod ako na to je veľmi jednoduchý - vyberiem si napr. pieseň v úprave pre akordeón, alebo klavír, pretransponujem do C, alebo F, vytlačím, perom dopíšem prstoklad, basovú linku - akordy a smer mechu - oskenujem, či odfotím a pošlem mailom a o dva-tri dni je pieseň na webe:-) Samozrejme, že to môžu byť aj vlastné notové zápisy, či notové zápisy z inej dostupnej literatúry - u poliek, valčíkov stačí melodická linka doplnená o prstoklad, smer mechu a označenie akordov (nemusí byť v notách). Vítané sú aj samostatné texty, ktoré ešte na stránke nie sú zverejnené (najlepšie v elektronickej podobe - v textovom, doc, odt, rtf,... súbore), notové zápisy v akýchkoľvek úpravách....tiež pripomienky k stránkam... (momentálne asi najproblematickejšia časť stránok - doriešenie vyhľadávania - poradil by človek, ktorý sa dobre vyzná v joomle), návrhy....no a v neposlednom rade by som privítal aj nejakého toho sponzora ... mnohé veci by sa potom dali rýchlejšie a kvalitnejšie (zaplatením) vyriešiť...
Kontakt: pesnicky@orava.sk
Anonym11. Máj 2010
Veronika, ak chces pomoct, ci poradit s tou heligonkou skontroluj si email.
L.M.
Anonym11. Máj 2010
A este jedna vec na zamyslenie. Akord je suzvuk tonov (povedzme, ze ho definujeme ako suzvuk aspon troch tonov), tento suzvuk moze byt aj rozlozeny v case - co vytvara melodiu alebo mozu byt akordy zahrane v case, co nam dava kadenciu. Co to vlastne znamena. Ze ak zahram na basovej casti c-dur akord a pridam k tomu na diskantnej ton b, tak mam akord c-dur 7 dominantny. Cize zjednodusene povedane, mnoho skladieb ma aj samotnu kadenciu rozlozenu do jednoduchej melodie, a teda aj naopak. V niektorych skladbach su sedmicky velmi dolezite, az kriticke, bez nich straca skladba zmysel a naopak, napriklad piesen (bereme heligonku C-F, G-C-F-resp. ):
Ani sa ma netykaj, netyjkaj, materi sa opytaj opytaj......akord f7 -, samozrejme, ze pred a za nim aj ostatne maju taky isty zmysel, ale tychto par akordov dava tejto skladbe to, co tam ma byt, je to v pasazi "urobim ti po voli po voli", kedy samotny ton ktory sa hra v melodii vytvori sedmicku f7, treba ju tam zdoraznit aj do akordu, alebo priklad prechodovych a velmi dolezitych sedmickovych akordov: Naco pojdem domov veelmi dolezite akordy d7 a potom f7, bez nich to s ciganskou naladou nema nic spolocne, v niektorej literature byva d7 uvadzany ako f7, ale je to podla mna nezmysel, ale to je len moj nazor. Pasaze si skuste sami doplnit, kde to asi je. Dalej pouzitie A7 okrem toho, ze sa teda pouziva na prechod z durovej casti skladby do molovej casti (nalady), pouziva sa napr. v skladbe nebola som vesela v pasazi: lebo ma moja mat, ale mnoho inych pesniciek sa bez nich neda ani len predstavit, ci uz sa hraju ako melodia, alebo ako rozlozeny akord, alebo akokolvek inak (akord mozete zahrat aj velkou rycholstou s kombinaciami roznych tonov a suzvukov viacerych tonov - v konecnom dosledku to da ten isty efekt nalady a farby).
Anonym11. Máj 2010
Este je tu viacej fenomenov, alebo uz paradoxov. Napr.: Je celkom prirodzene, ze vela ludi tie sedmicky aj naozaj hrava aj ked ich nema na basovej casti, hrava ich na diskante a ani o tom nevie, svedci to o ich vyzretosti a cite pre hudbu a aj talente, myslim si, ze prave toto je urcity druh talentu, ktory moze posunut hraca dalej ako su ostatni, vediet a citit, kde co patri, bez toho aby o tom co i len tusil. Priklad, zo Slovenska: (Tymto nechcem nikoho urazit, je to len priklad, dokonca neviem nic o jeho technickom hudobnom vzdelani, ani o jeho teoretickych hudobnych vedomostiach, preto sa ospravedlnujem ak sa mylim a maju vzdelanie a tie akordy tam davaju z tychto pohnutok, niektore fakty z piesni a hrania mi vsak svedcia, ze je to pravda. Jeden pan zo Strehovej a jeho syn, nahrali viacej CD, a tam je to pocut ako pouzivaju aj sedmicky aj ine akordy a myslim si (neviem to), ze o tom nevedia, ze ich tam davaju, proste sa to tam hodi, dava to vsak tej hudbe nieco viacej, cit, posuva tu hudbu a dotvara dej a vyznam skladby. )
Zamerne som neuviedol znamych ludi ..., alebo niekoho, kto sa uci, lebo ten sa to nenauci z vlastneho umu, citenia, ale z citenia a umu ucitela (napr. ziaci MC), toto je vsak tiez dolezite, pretoze prave to moze prebudit v nom toto citenie...... (nie kazdy musi byt tvorcom skladieb alebo ich doprovodu, staci byt citlivy a vyborny interpret, mat pochopenie pre hudbu a vyznam skladby). V tom najhorsom pripade aspon ten clovek hra pekne a cisto, aj ked mozno bez citu......Je vsak mnoho dalsich na Slovensku MC, Boban, Jackuliak, Malatinec....a mnohi ini, ktori hraju naozaj vyborne, nema zmysel ich tu menovat, hlavne aj preto, ze nejake to vzdelanie, aleb skusenosti maju, mozno prave aj zo suborov, alebo s inymi kapelami, ci telesami.....
Anonym11. Máj 2010
Pre Miro S.:

Ten A7 je pekny akord a velmi sa tam hodi, pre vacsinu molovych pesniciek sa tam aj hrava, a teda vo vacsine skladieb ani nic nepokazi, len vylepsi. Priklad piesne: vcera mi svietilo slniecko a uz mi nesvieti pre heligonku CFB: - d-moll d-moll d-moll g-moll d-moll a-dur7 d-moll, ale aj ine.... Pre niektore je aj prave kriticky, ze bez neho ta pesnicka je taka nijaka, resp. ju degraduje, ale to by bolo na dlhsie. Najlepsie je to pocut pri hre na akordeon, ci uz chromaticky alebo klavesovy a dobre sa to nauci pocuvat a rozlisovat pri hre na gitare, kde vacsina hrajucich hra len akordy a nimi vytvara podklad piesne pre spev, posuva ju dalej, vytvara naladu..... Moja skosenost, A7 pri CF byva "dost" casto, ja som sa s tym stretol asi u 20-30% Cesko-Slovenskych heligoniek (radove pri pocte viac ako 1000 kusov), a niekedy prave starsie heligonky ich maju, a teda mnoho ludi ich naozaj aj ma a ani o tom nevie, pretoze vacsinou nic nepokazia, len vylepsia. Dalsi fenomen je, ze aj vela opravarov, ci dokonca vyrobcov, tiez netusi, resp. netusilo, o akordoch a ich skladbe a vyzname vela, skor maju len tabulky, a preto sa stavalo, ze prave ten jeden ton napr. pre sedmickovy akord C-dur7 dominantny, ton B, ktory vytvara tu sedmicku, brali ako rozladeny a dali ho na C a uz bol len akord cisto durovy.
Jaro11. Máj 2010
Miro S. náhoda to určite nie je. Mne prešlo už tiež pekné množstvo starých nástrojov predvojnovej výroby cez ruky, ale s tým a7 u CF ladenia na tej spomínanej pozícii som sa stretol asi len raz a to konkrétne u Vavřína. To, že si to tam dá niekto prerobiť a páči sa mu to, využije to..je ok. A súčasný výrobcovia sa držia dnešného štandardu a ten je bez sedmičiek, na prianie zákazníka je ich tam možné kdekoľvek osadiť a myslím, že bez toho aby to nejak navyšovalo náklady, pretože sa nejedná o niečo naviac, ale viacmenej ide len o iné zloženie akordu (kontry)...rozdiel v nákladoch bude pravda štvorhlasná a šesťhlasná kontra, to určite.
Jozef M11. Máj 2010
Pre M. S.Tak som sa pozrel na moju 4hlasku C,F na ktorú mi robia mechy už 2.roky!!! Mám tam tiež 7mičky,a 6 hlasov zaujímave že "g7"nemá ton "d"ale 2krát "f" V helig. všetko je orig.pôvodné neladené. Sam som zvedavý ako bude znieť akord.Tie drahšie helig. tie sedmičky majú,Pre anonym : 70%hráčov ani nevie čí ma 7mičky a 20%nevie v akej tónine hráva.Podstatnejšia vec je výzrelosť hráča--rytmus,cifry ,cítenie k piesni pri ktorej vyrastal a celkový prejav na hoci akom podujatí.Muzikant robí radosť pre seba,ktorú rozdá svojmu okoliu.
Miro S.11. Máj 2010
Pre Anonym.
Myslím si, že si to správne zhrnul - nechcem hodnotiť - skorej som sa poučil.
Akurát mi vŕta v hlave ten akord A7 v molovej zostave (u C/F) - samozrejme v iný, v inej tónine.
Nehovorím, že tam nepatrí, ale všetky harmoniky, či už heligónky, alebo len diatonické čo som opravoval ( boli to len staré), tam ten septakord nemali?!
Neviem, možná, že náhoda?
Anonym11. Máj 2010
Samozrejme skladby uverejnuj so sedmickami, urcite patria do pesniciek, ako aj ine akordy...!!!
Anonym11. Máj 2010
Pre Mira:
Miro 8. Máj 2010
"Chcem sa opýtať skúsenejších, najlepšie by bolo, keby mi odpovedal niektorý z výrobcov, ladičov heligóniek, alebo niekto, kto už túto otázku riešil.
Podľa mojich informácií by basová časť heligónky (ladenie C,F) mala mať tieto basy - jeden rad: C,c; a G,g7; F,f; a C,c7, druhý rad: A,a7; a D,dmol; B,b; a B,b. Ak teda hrám v stupnici C-dur: používam akordy: C,c;G,g7 a F,f. Táto "šablóna" (teda používanie dominantného septakordu) by mala platiť pre všetky durové stupnice. A tak sa to uvádza aj v literatúre - heligónka by mala mať pre stupnicu akordy F,f; C,c7, B,b. Prečo potom výrobcovia helogóniek vraj neosadzujú c7 ? ale iba c? Je to iba kvoli tomu, aby zjednodušili hru "lenivým hráčom :-D, alebo aby ušetrili jeden hlas? (alebo napr. z technického dôvodu ? - riešenie skrinky, nedostatok miesta, iné problémy, zjednodušenie si práce?...v konečnom dôsledku lacnejšia heligónka?) Viem, že ak namiesto c7 zahrám iba c, nič tým nepokazím (opačne by to bolo horšie), ale neochudobňuje sa tým (a vlastne "zámerne") harmonický sprievod piesne??? Nie som heligonkár, nemám heligónku, ale rád by som vedel, aký je skutočný stav, ktorí výrobcovia to ako robia, aký je asi pomer medzi heligónkami, ktoré c7 majú a ktorí iba c.... Zaujíma ma to vlastne preto, že na stránkach zverejňujem zápisy pre heligónku a podľa môjho názoru by bolo správne, ak uvádzam zápis basovej časti tak, ako by to správne malo byť - s c7 - a ten kto tento akord-priznávku nemá získa správne návyky, prípadne si to zahrá tak, ako mu to viac vyhovuje. Ak by som však používal všade namiesto c7 iba c (táto zámena má totiž veľký vplyv aj na smer mechu a prstoklad v pravej ruke) by mohlo skomplikovať hru (pestovať zlé návyky) aj tým, ktorí c7 na svojej heligónke majú. Budem vďačný za vaše vysvetlenie. Tiež ma zaujíma, ako je to u iných ladení heligóniek G,D,... či aj tam majú vypustený dominantný septakord.... prípadne keby napísali aj tí, ktorí majú heligónky zahraničnej výroby. Ďakujem."
Kontakt: pesnicky@orava.sk

Takze, aby som Ti odpovedal na vsetko:
Osadenie basovej casti heligonky je cisto len na buducom majitelovi, na jeho schopnostiach a jeho sluchu. Ale vacsina pesniciek a vacsine ludi u nas (europska hudba) sa paci nieco spolocne, a tym je urcita harmonizacia (ked neratam ladenie, farbu.....). Z tohto dovodu aj vznikali pesnicky, skladby, harmonicke zvuky...... Ked vyrobca vyraba harmoniku, moze ju osadit naozaj ako si povie odberatel. Ked vsak odberatel nie je dopredu znamy, tak potom sa berie ten vseobecne uznavany a najpouzivanejsi standard, ktory nic neprida, ale hlavne ani nepokazi a to je pre C-F: a/d-moll (tu bezne byva aj a7/d-moll, nie je to kryticke a vacsina pesniciek to aj naozaj pouziva, nie je to prechodovy akord v tychto supniciach, ostatne su c/g, f/c - tu sa zvykne ale skor zriedka davat prechodove a zdoraznovacie f/c7, ale to hlavne z dovodu, ze este mame jedno ciste durove c a potom b/b alebo es/b- rakuske a skor v zahranici) z g sa g7 na dvojradovke nerobi, skor len na zelanie zakaznika, pretoze ciste g-dur uz tam nie je a v pesnickach je treba. Preco to tak je - v skutocnosti na basovej casti nepotrebujeme sedmickove akordy okrem toho a7 (ale ani ten nie je uplne potrebny, ale neskazi vo vacsine pripadov), ostane sa daju bezne zahrat v tom pouziti, pre ktore su urcene, na diskantnej strane, co moze vsak zlepsit harmonizaciu skladby. Z hladiska konstrukcie je pre vyrobcu uplne jedno ci tam je alebo nie - je to len jeden vymeneny ton, pripadne doplneny . Z hladiska predaja lahsie preda univerzalnejsiu harmoniku bez sedmiciek, pretoze sa hodi na vacsinu pesniciek. Ja sedmicky pouzivam a okrem nich ovela zlozitejsie harmonizacie a vobec to nerobi problem, ked aj nie su na basovej spievodnej casti, pretoze sa lahko daju zahrat na diskante. Pre 3 radovu heligonku GCF sa to potom doplni o e7/a-moll a g/d v tomto pripade bas c/g moze byt nahradeny c/g7 pretoze mame este jeden g-dur cisty. Prakticky si vsak uvedomme, ze vacsina heligonkarov aj profesionalnych castokrat nepouziva spravne harmonizovanie, resp. nepouzivaju vhodny basovy doprovod. - pravda je, ze prave pre jednoduchost akordov v basovej casti heligonky (kombinacia vo vacsine pripadov len styroch, ci troch tonov ) nie su chyby take pocutelne ako napr. na akordeone. V zlozitejsich skladbach na harmoniu sa vela priznavok nehra, alebo sa nahradzaju inymi kombinaciami, alebo roznymi prechodmi, alebo basovymi melodiami, vsuvkami.....

Este na zaver odpovede:

Prečo potom výrobcovia helogóniek vraj neosadzujú c7 ? ale iba c?
- len pre istotu, je to vseobecne univerzalnejsie
Je to iba kvoli tomu, aby zjednodušili hru "lenivým hráčom :-D, alebo aby ušetrili jeden hlas? - vobec nie pre to, nic sa nezjednodusi ani neusetri
(alebo napr. z technického dôvodu ? - vobec nie pre to
- riešenie skrinky, nedostatok miesta, iné problémy, zjednodušenie si práce?...- ziadne problemy...
v konečnom dôsledku lacnejšia heligónka?) nema vplyv na cenu
Viem, že ak namiesto c7 zahrám iba c, nič tým nepokazím (opačne by to bolo horšie) - je to pravda, pretoze C7 sa sklada z cisteho c-dur plus jeden ton navyse
ale neochudobňuje sa tým (a vlastne "zámerne") harmonický sprievod piesne??? - ochudobnuje a je to mnohokrat na skodu, ale nie zamerne vyrobcom a na diskantnej strabne sa da zahrat ovela viacej aj inych akordov ako sedmickovych, ktore su pre niektore skladby a vyjadrenie ich nalady, farby, pribehu, kadencie, emocii......veeeelmi potrebne.
L.M.
Juraj10. Máj 2010
pre " Janko "
A ty si dospelá zdrobnelinka Jána? A ktoréže príspevky ťa primäli k takému vyjadreniu? Ty si inteligentný valach, či nevieš čo napísať, tak píšeš len tak, aby si sa vyjadril? Názory sú rôzne, ale podstata toho tvojho názoru mi dáko uniká. Skús to, čo si napísal zdôvodniť!
Janko10. Máj 2010
Chlapi a Vy ste dospelí ľudia, či tu píšu deti. Niekedy mi to tak pripadá, že sa handrkujete ako deti na piesočku. Skúste inteligentnejšie písať, čítajú to aj inteligenti nie valasi a možno aj
valasi by sa slušnejšie správali.
Piťo10. Máj 2010
...ak povies len "organizator Laco" tak to myslim vsetci prijmeme a budeme vzdavat uctu. Ale ked pripojis k menu aj JUDR, tak to opat niekoho podvihne a zacne si utahovat. Ved tu sme si vsetci rovni, tu to vobec nie je o inzinieroch, magistroch, doktoroch, pravnikoch,... Nikto nikomu nezavidi jeho titul, ktory ma len za svoju robotu z asvoje ucenie, ale tu to az tak velmi.nepasuje. Ale inak LAco Skuben to v hre na heligonku pekne dokazal - klobuk dole