Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
Peter20. Júl 2010
Pre: ... Myslim si ze Duro nieje zaciatocnik,ale je to vec nazoru.Podla mna ma Duro lebsie mechy ako Duraj a ovela.Tie Lacove su tenucke ako novinovy papier a celi mech vam potom zduva
ako zdutu kozu.Tento rozdiel je velmi podstatny od Durovich mechov ktore
su hrube a hlboke.
...20. Júl 2010
Ja som si dal robit mech v Lounech a nie nejakym zaciatocnikom ako je jeden z Detvi a jeden zo Zaskova.Tie mechy stoja vela penazi a vydrzi to prd.Tak radsej odbornikom z dlhorocnou
praxou a obrovskymi skusenostami a nemusim sa bat ze za 10rokov mi stoho budu odskakovat rozky.Kazdy dobry heligonkar pozna tie mechy tak co si budeme rozspravat.Nic v zlom chlapci
Peter20. Júl 2010
Pre:J.M Ja viem ze Duro robi 15rebrovy mech okolo 120eur ladenie okolo 110eur na 3hlasku,ale kovanie neviem lebo to zevraj obiednava z ciech.Povrchova uprava +nanovo pretesnit vymenit filce pod klapkamy cca 150eur ale to si len myslim.
Cenu komplet Durovej GO odhadujem na 400-500eciek.Ja som od p.Mozolu vlani kupil specialne kozky do mechu a su v pohode trozku tvrdsie ale hranim kozky zmeknu a prisposobia sa.
J.M19. Júl 2010
pre Mira: a kolko asi tak stoji GO u pana Krahulca?
Miro19. Júl 2010
Pan mozola mi robil G.O heligonky na ktorej hraval este moj otec.Nakolko som bol za panom krahulcom a povedal
mi kolko ma bude stat G.O tak mi stoho prislo az teplo.
Jeden kamarat z Krivana mi porodil p.Mozolu a povedal,
ze sa snim pozna,a ze aj jemu robil nejake upravy
a ze bol z jeho robotou velmi spokojny.Tak som snim
spojil a opytal kolko ma bude stat oprava .Bolo to asi o 30%lacnejsie tak som ani nevahal.Hned na druhy den som mu ju zaniesol a o tyzden bola hotova.Ked som prvy krat videl moju heligonku po G.O tak som si myslel ze to nieje ani ona tak som ostal v nemom uzase,a ked som nanej zahral tak to ma uz fakt prekvapilo.S panom Mozolom som velmi spokony
a dokonca za moju velku vdaku som Roba pozval na hostovsku polovacku.Nech nam heligonky pekne hraju a LOVU ZDAR!!!
odsúhlasit19. Júl 2010
čadčan,tuto piesen o kysuciach nespievaju iba turzovania,pozor...a že im to neladí,to je fakt lebo iba jeden je tam dobry spevák, zisti ktory a daj vediet....
Kontakt: jana
Čadčan19. Júl 2010
Štepán video o Kysučanoch si našiel správne. Už predtým som písal, že prvá pieseň v bloku, ktorú spievalo dievča, bola vydarená. Potom sa však pridali strýkovia a zrodil sa neuveriteľný gýč. Dokonali ho následne Oščadničania. Ale takýchto výkonov sú dneska plné heligónkové pódiá. Mňa len hnevá, že aj naši Kysučania robia takého prehmaty.
Čadčan19. Júl 2010
Dajte si do vyhľadávača Google heslo Fašiangová harmonika.
V Kysuckom Novom Meste hrala štvorica Turzovčanov ( po druhej minúte videozáznamu ) rytmicky spotvorenú pieseň zo Šariša, spievali tam nejaký naivne sladkastý text o Kysuciach. Potom nastúpili Oščadničania s juhomoravskou melódiou a textom o ich vieske. A pritom Kysuce majú toľko vlastných nádherných piesní bez takýchto nechutných umelých sladidiel.
Štěpán19. Júl 2010
http://www.youtube.com/watch?v=pB3fmZd1fTM&feature=watch_response
Jsou snad tohle kritizované fašanky ? Autor kritiky by měl sám přesně uvést, o které skladby jde .http://www.youtube.com/profile?user=Vrana1935#p/u/1/0LAkvwrmCLE
Kdo si rád poslechne Martina, jak se mu vedlo na Turzovce, otevře toto video. Zdraví Štěpán Vrána


Kontakt: vrana1935@seznam.cz
odsúhlasit19. Júl 2010
pre tona a pozorovateľa, kde možem vidiet tie piesne od kysúčanov,čo dopackali ? a z ktorej dediny su kysučania čo idu na guľaš ? prosím...díky
Kontakt: jana
Mišo19. Júl 2010
Pre Aha a .
Ani ja nemám dobrú skúsenosť s p. Mozolom.
Nabudúce, ak budem niečo potrebovať, sa tomuto pánovi zďaleka vyhnem.
pozorovateľ19. Júl 2010
Tak, milý Čadčan, konečne s tebou súhlasím. Teraz je taká móda - zobrať najakú ľúbivú melódiu z iného konca republiky, urobiť na ňu romantický text ( najlepšie o krásach svojej dediny či regiónu ) a akože precítene ju zahrať a zaspievať.
Mimochodom, tí Turzovčania, to sú v tomto smere naozaj preborníci. Z východoslovenského čardáša urobia krčmovú polku, dajú do toho naivný text plný gramatických rýmov, tretia strofa naviac s prvými s dvoma nijako nesúvisí a text je aj rytmicky mimo melódie, nehovoriac už o hernom a najmä speváckom výkone. Ak máš link na nejaké podobné videá, poskytni. V nedeľu máme s kolegami guľášpartiu a traja z nich sú Kysučania. Zahrám im takéto hity, aby som ich tak športovo nasrdil. Ďakujem.
Toňo19. Júl 2010
Pozrel som si to vídeo fašiangová harmonika. Tak tá Turzovka s východniarskou nôtou a ufňukaným textom ... Lenže národ sa odmalička takto vychováva. Malému decku kúpia Bárby, malému chlapcovi dajú účes jak pankáč potom sa nečudujme. Ja ľutujem to malé dievča s Turzovky. Prvú pesničku odohralo a zaspievalo pekne a štýlovo a potom hentaká katastrofa. A ten Kysucký prameň potom rovnaké nepeknosti. Ja mám také skúsenosti že zahrám radčej normálnu pesničku aby som sa za ňu nehambil. Publikum nemusí so mňou spievať, to neni znak že hrám dobre. To môže byť niekedy znak že hrám odrhovačku. A keď do odrhovačky urobím hentaký pod úroveň textový zásah ....
.18. Júl 2010
Pre Aha.
Suhlasim s Tebou
Mam skusenosti z opravami pana Mozolu,
´DAKUJEM VIACEJ NEPROSIM, JE mi z toho nanič.
Stačila mi jedna skusenost
Juraj18. Júl 2010
Cadcan, nemusis mat obavy. Len som chcel precitat text v povodnom nareci lebo sa mi paci. Ziadne lokal upravy textov urcite robit neplanujem.
.18. Júl 2010
pre kupca: to je to císlo na Duraja
Čadčan18. Júl 2010
Ja len že aby si nedopadol ako naši Kysučania. Vygooglil som si heslo Fašiangová harmonika. Najprv tam boli Turzovčania. Po prvej vydarenej pesničke nastal šok - na východniarsku melódiu urobili maximálne naivnosentimentálny text o Kysuciach. Potom tzv. Kysucký prameň na juhomoravskú melódiu urobil podobne za vlasy pritiahnutý text o Oščadnici ako o peknom mestečku. To už nehovorím o úletoch typu Kysuckú dolinú vodenka preteká alebo Ja som furman z horných Kysúc. Jednoducho zoberú melódiu, ktorú kdesi v rádii začujú a natrepú do každého verša Kysuce. A ja potom začínam mať problém hrdo sa hlásiť k svojmu rodisku a bydlisku. Už čakám že z pesničky Tota Heľpa urobia Tota Čadca alebo z Na tej Detve studňa murovaná V Oščadnici drevenica murovaná ... Čítal som tu kedysi že medzi heligónkovými pesničkami je čím ďalej tým viac brakov a mal pravdu. S pozdravom a piesňou na perách Okolo Oščdanice hnojovka teče zostáva ešte stále hrdý Čadčan. Dokedy ?
Juraj18. Júl 2010
Miro, dakujem, Cadcan: ano mas pravdu, poznam ju velmi dobre i v liptovskom i polskom (goralskom prevedeni) a pocul som ju veru uz i na Povazi okolo Trencina a urcite aj ako pises niekde inde, ale tento rabcicky text i prevedenie sa mi barzdo paci. Este raz vdaka.
Čadčan18. Júl 2010
Tá pieseň sa spieva na celom severnom Slovensku ( napr. Liptov, orava, Kysuce, stredné a horné Považie ) aj v časti Moravy a Poľska. No a samozrejme aj v Rabčiciach.
Miro18. Júl 2010
No, neviem, či toto bude práve originálny zápis pesničky - čo goralská obec, to aspoň troška odlišná výslovnosť.
Ja by som to však zapísal nejako takto (no y nečítať - spomeňte si, ako ste sa učili v prvej triede čítať - malé písané d, veľké písane D - a takto čítajte to d, keď je za nim y - napr. dysc - prečítajte (male písané) "d" a pridajte k tomu to "sc" = dsc - zapísané dysc - a to by mohla byť aj tá správna výslovnosť:-)
A teraz pesnička:

V rabcyckim poľu
1.
V rabcyckim poľu, v rabcyckim poľu tři lipki,
[:rabcycki chlopcy bardzo sykovni do bitki.:]
2.
Bjyli še oni v sobote vjecor do raňa,
[:při kazdym stoľe frajerka vjerno plakala.:]
3.
Keby še bili, keby še bili ryncami
[:aľe še bijo, aj še řezajo nozami.:]
4.
Ňebi še, Janku, moje šerdecko, ňebi še,
[:tu mos vinecko, tu mos pivecko, napi še.:]
5.
Ňekce vinecko ani pivecko, gořke je
[:pře čebje mila, frajerka vjerna bitka je.:]
Kontakt: pesnicky@orava.sk