Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
...29. Júl 2011
... chudaci vychodniari opat obstanu najhorsie, lebo neviem, zeby tam byval nejaky vyrobca heligoniek. Oravaci budu a musia hrat iba na durajovych, podpolianci na krahulcovych, zapadniari na stancekovych, cesi maju tiez svojich vyrobcov... no a vy vychodniari musite prestat hrat na cudzich heligonkach, lebo nepasuju k vasmu regionu !!!!!!!!!!
isao29. Júl 2011
čadčan má pravdu, hoci jenekompromisný vo vyjadrovaní je slušný. Iste mu ako odborníkovi vadia polovičaté veci a dáva to aj najavo. Sám by som bol v pomykove ,keby prišiel na pódium- na vrcholnom podujatí heligonkárov heligonkár v perfeknom chodskom kroji sťa Ján Sladký-Kozina a začal s rusínskymi skladbami... iste by som to považoval za schizofréniu...
Čadčan 29. Júl 2011
Básnik
Okrem pôvodného repertoáru má Bratislava ( Vajnory, Rača, Devínska Nová Ves ...) aj svoj variant kroja. Takže ak si náhodou heligónkar z Bratislavy, máš na čom stavať a v prípade záujmu sa posúvať dopredu.
A ešte - už som tu hádam trikrát napísal, že mi nijako na podujatiach neprekážajú heligónkari v rifliach a svetri, ktorí priznajú farbu o tom, čo budú hrať. Skôr je to horšie s prvoplánovými hráčmi iného razenia. A o tých som tu už popísal veľa.
chachar29. Júl 2011
bodka - opět jsi to nepochopil ,hraj si co chceš i horehronské ale nevystupuj v kroji jiného regionu než jakého hraješ písně. Vyjdi na podium v riflích a triku a hraj co ti napadne
Fero29. Júl 2011
Čadčan este zabudol napisat, ze v Grasalkovicovom palaci v BA posobil Jozef Haydn, ako dvorny kapelnik,

clenovia kapely boli tam zamestnani ako sluzobnictvo,

skoda, ze skladatel Haydn nehral na heligonke,
mozno terajsi domaci pan by nehral na fujare, ale na heligonke
.29. Júl 2011
jezismarja cadcan uz prestan s tymi demagogiami. zijem v BA, dychovku nemam rad, pacia sa mi horehronske piesne, dovolis mi hrat ich alebo sa mam najprv prestahovat do Helpy? Taki ako vy v stredoveku asi palili carodejnice
Básnik29. Júl 2011
Čadčan,
znova si sa netrafil, to čo píšej je nám už dávno všetkým známe, že je tam dychová hudba Vajnoranka, že v kaviarniach sa hrali rôzne evrglíny, tanečná hudba, cimbalová muzika pod viechami, muziku predvádzali cigáni, rakušania, maďari a kto vie ešte kto.
Ale hlavne ty prezentuješ heligonku a folklór, tak čo má hrať človek z Bsratislavy, keď má heligonku ? Já to odpoviem bez mudrovania " VŠETKO " čo sa mu páči a čo mu slina donesie na jazyk. No vidíš a tu skončilo mudrovanie, nakoľko tam niet kroj, a pod.
Kto býva v Bratislave je Bratislavčan bez toho odkiaľ sa tam dosťahoval, alebo chceš aj Bsratislavu deliť na časti " detva lebo sú tm aj detvanci, Osrava, lebo sú tam aj oravci, Kysudce lebo sú tam aj kysudčania, Turiaec, lebo sú tam aj Martinčania, Šariš lebo sú tam aj šarišania, Spiš lebo sú tam aj spišiaci, atdˇ???????????
Čadčan29. Júl 2011
Vajnory ( časť Bratislavy ) majú vynikajúcu dychovú hudbu, ktorá prezentuje starodávne vajnorské piesne. Okrem toho napr. Karel Plicka textovo a hudobne zaznamenal ( aj nafotil ) viacero ľudových zvykov z územia dnešnej Bratislavy - dožinky, vynášanie letečka ... A keby sa už niekomu pátrať nechcelo, máme tu piesne Pri Prešporku kraj Dunaja, Prešporská kasáreň ....

Problém súčasnej Bratislavy skôr spočíva v tom, že je to mesto prisťahovalcov a máloktorý Bratislavčan môže povedať, že z Bratislavy pochádzajú aspoň tri generácie jeho predkov. Kedysi tam žila významná maďarská, rakúska a v Devínskej Novej Vsi aj chorvátska menšina. Ešte v medzivojnovom období rómske kaviarenske kapely hrávali okrem vtedajších módnych šlágrov aj staré ˝prešpurácke˝ piesne. Niekoľko ich z bratislavských viech zaznamenali svojho času aj štúrovci.
básnik29. Júl 2011
pre anglického Janka hraška,
iné nič, len povedz mi aký folklor má Bratislava, ked sa tam niekto narodil a aj tam žije. nie je to malé mesto cca 500.000 obyvateľov , viac ako horehronie. Dá sa povedať, že je to kultúrne centrum Slovbenska.Tak čo má hrať tento človek ?
?29. Júl 2011
A kedy presne je to teda ta Rabcicka heligonka? aby sa tu konecne aj nieco uzitocne vyriesilo.... vdaka
Piťo29. Júl 2011
- to patrilo tym, co nemaju argumenty a hned su agresivny, utocia a spinia
johnypeas29. Júl 2011
Piťo - hej, hej, bohužiaľ.......... :/
29. Júl 2011
- to patrilo tym, co nemaju argumenty a hned su agresivny, utocia a spinia
johnypeas29. Júl 2011
a k môjmu nicku: chcel som si dať "jankohraško" ale nakoľko už je používaný, tak som ho napísal po anglicky...........
Piťo29. Júl 2011
a toto je bohuzial obraz Slovaka
johnypeas29. Júl 2011
Súhlasím s Mišom a Čadčanom...... básnik, poviem ti tak, o inteligencii, charaktere a temperamente osobnosti hovorí sama o sebe aj reč daného človeka, prečo potom ty používaš vulgarizmy a kruté narážky? jednoduchá odpoveď - viež že nemáš pravdu, no aj tak chceš svoju nepravdu presadiť. Básnické črevo nenosí v sebe každý, ja som animátor na detských táboroch, a predstav si, deti ktoré sú najkreatívnejšie (niektoré) často nevedia skomoliť dve vety, kdežto iné by písali básne od rána do večera - to chce talent. Nikto tu neškatuľkuje, ale uvedom si, čo hovoríš. Ja som bol na vystúpení a spievali sme medzi ľuďmi, opýtal som sa náhodnej diváčky: "Čo si prajete aby sme zahrali? Niečo čo si aj vy zaspeivate?" - SAMA mi povedala: "Niečo Vaše. Niečo čo nepoznám, nebaví ma stále počúvať to čo poznám..." a čítaj pozorne - OPAKUJEM: "Nie je škaredé keď niekto hrá cudzie pesničky, môže to hrať aj lepšie než originál, ale načo, keď si to zaspieva/zahrá i sám?" Ja chodím na vystúpenia s tým že si vypočujem nové piesne, nové variácie melodické a spoznám nových ľudí. Ale ak by tam mal niekto zahrať napríklad Na Orave dobre a je to moravák, rovno sa otočím a idem domov, veď to si zahrám i sám..... A predpokladám že i ľudia, ktorí majú doma haldy CDčiek moravanky a slovenských ľudových piesní nechodia na vystúpenia (drobné heligonkárske stretnutia) s cieľom zaspievať si piesne čo poznajú. Sú takí, veď čo človek, to iný názor. Preto medzi ľuďmi hrajme čokoľvek, aj Sedemdesiat sukien mala, ale keď výjdeš na pódium, je to určitá zodpovednosť, že sa ideš ukázať s niečám vlastným. Tak nehraj cudzie. Medzi ľudmi áno, na pódium nie. Je iné keď som napríklad chodil na hudobnú školu a hral som etudy od rakúskych vurtózov, ale keď sa niekam ide na heligonkárske vystúpenie, malo by to byť o inom. Veď predstav si, už sa opakujem ale už neviem ako ti to vysvetliť, predstav si že je heligonkárske vystúpenie a ja ti tam začnem hrať koledu...... a čo si povieš? "Toto sem nepatrí".........tak si uvedom čo na javisko-pódium patrí a čo nie......prirovnal som to k vianočnej piesni len aby si to pochopil, prosím nerozoberaj to tu, lebo ty si toho schopný. To je také ťažké popátať sa spoluobčanov na staré piesne? To chce trochu "nelenivosti" a ochoty, a nie len napočúvať cudzie a spievať......... a uvidíš, i DIVÁK to viac ocení...
Mišo29. Júl 2011
pre tajný: to som veľmi nepochopil, že Tono je obmedzený len preto, že napísal, že je spod Poľany? teraz ti s úsmevom píšem, že to si môžeš dovoliť povedať skutočne len cez net - skús to povedať nejakému Detvancovi priamo do očí... :-)

pre básnik: podľa môjho názoru Čadčan určite nekritizije všetko a všetkých - v jeho príspevkoch je veľa rozumných názorov. Jediný rozdiel je v tom, že sa zastáva folkloru, tradícií a nepáči sa mu, ked niekto tie tradície hanobí. A vyhovárať sa na to, že teraz je iná, moderná doba a že sa s tým má zmieriť je dosť scestné. Čadčan sa vždy baví slušne, bez extrémnych emócií, to len jeho kritikom dochádzajú často argumenty, sú nervozni, dotknutí a uchýlia sa následne k urážkam.
Quido29. Júl 2011
Kritika, alebo iný názor je podľa teba osratie?
básnik29. Júl 2011
Milý čadčan, ---ako sa do hory vola , tak sa z neho ozýva-bonton musí byť.

prosím Ťa nebuď múdry ako rádio, nechci mať pravdu za každú cenu, lebo ju z polovice nemáš, nepreinakšuj svet lebo je to na prd nedokážeš to, zmier sa s tým čo v súčastnosti je a aké aj to je. Mojho slepáka anechaj na pokoji mňa netrápy, tak nech ani teba. Básnické črevo nosí v nás každý človek, len ty si to asi ešte neobjavil, lebo stále len chceš mudrovať, dirigovať, usmerňovať a ešte bohvie čo.
Pokiaľ sa týka publika tak čítaj ved asi čítať vieš, ale nečítaš to čo treba lebo s tebou trepú emócie a rozmýšlaš nad nejakými hovädinami. Pozri si príspevok tvojho súkmeňovaca nejaký johnypeas a a jemu podobné a uvidíš. Vieš aj niečo o heligonkách ich štruktúre, technickej vyspelosti, vylepšení, ak hlasov tak aj dizajnu a pod. tak začni tam bude to osožnejšie.
Ja proti tebe nemám nič ani dobré a ani zlé si pre mňa zatial len neznáma figura ktorá všetko teraz ti poviem irečito slovenský " osere ".
tajný29. Júl 2011
Tono prečo sa škatulkuješ, že si Podpolanec. To si taký obmedzenec ? Ved to je úplne jedno či si Čech, Detvanec, Východniar, Rus atd. Len sa vybíjaj v názoroch dalej.