Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
Mato17. Máj 2012
kazdy vie co ma kde hrat a tiez si myslím, ze sustredovat sa vyhradne na svoj region nieje nutné, slovensko ma mnoho krasnych piesni, tak preco sa o ne ochudobnit ?? ja tiez patrím medzi tych skusenejsích helgonkárov, ale nikdy som nikoho neobvinoval za to co hra...samozrejme ze je to na kazdeho uvazení. - je pravda ze nebudem hrat na goralskych slavnostiach goralske piesne ak nie som goral, ale preco nezahrat piesen napr. z vychodu- ak je pekná a stoji za to sa snou ukazat....
...17. Máj 2012
a ked pochádzam zo zapadu ale viac sa mi pacia pesnický z vychodu tak co?? nemozem ich hrat...to prd bacov :P :D zahram si piesen aku uznam za vhodne a na hocakom vystupeni :P :D
33317. Máj 2012
pre Ale

uz ako tu niekto spomínal.... treba vediet co a kde zahrat to som napísal....ale je hanbou, ze tu druhych zhadzuju za to co hraju, nech si hraju co chcu...ci je to vychod , stred alebo zapad ...mne sa nepaci ked hra niekto vylucne len piesne zo svojho regionu

...a ano...so svojim stylom hry a pesnicku si vyberam na mojom uvazení
Ján z Kríža17. Máj 2012
Súhlasím - na pódium vyjdem s reprezentatívnym repertoárom svojho kraja, po vystúpení popíjam borovičku a hrám zmes odrhovačiek spolu s ostatnými.
rychlík17. Máj 2012
a ci si profik a zahras hocico mozes ukazat medzi partiou po vystupeni. Ci poznas iba tie svoje piesne, alebo aj cudzie.............Ano, tam ukaz co vies hraj si co chces a ako chces....... Zo skusenosti este poviem, ze pri spolocnej hre po vystupeni nikomu neide o nejaku sutazivost alebo vysmech toho druheho ak nevie tak ako ja......... Vsade je to o kamaratstve a spolocnom stretnuti
Ale17. Máj 2012
Ale nerozumies, alebo si nechapavec? Vacsina diskutujucich sa uz tu zhodla na tom, ze nech nech si kazdy vyhrava co chce, ako dlho chce, hoc aj same odtrhovacky - ALE NIE NA PODIU. Nikto nikomu nevnucuje ze co ma hrat ked je to mimo podia. Na oficialnom vystupeni vsak by uz mal byt prisnejsi vyber toho co zahras. Na podiu sa asi nechces pysit cudzim perim, nie? Tam radsej vystupim so svojim stylom hry a s piesnami ktore som dostal do vienka v koliske. Myslim si, ze uz vacsina rozpravame rovnakym jazykom, preto uz nechajme tuto temu.
33317. Máj 2012
ze ake diskusie.... profík je ten, co zahrá hoci co.... ja tiez nehravam len peisne od nás.. a hravam uz vela rokov, presiel com cele slovensko, cesko, polsko , srbsko a ine krajiny...nech kazdy ukaze co vie
johnypeas17. Máj 2012
Rýchlik to vystihol...... aspoň niektorí ma tu pochopili..... Hrajte svoje, budťe originálni, budťe zaujímaví, nebudťte plagiátori kvality ale aj nekvality folklórnych piesní......... a ten čo tu písal že hrá aj dve hodiny, áno to hrávame aj my, ale pod pódiom a hráme kadečo, ale kto by sa už zaujímal o hráča ktorý hrá naozaj len samé odrhovačky, ja to volám "folklórne evergreeny", a 2 hodiny? Po 10 minutách by ma to znudilo, samozrejme, ÁNO, dávam ti za pravdu, ak ste kapela na štýl Senzus, Progress, Kortina atď..... tak hráte aj celú noc, a len odrhovačky, a na pódium, ale to je úúúúúplne iná kategória..... hovorím, iba ak ste... :D treba si zachovávať svoje .... jednoducho - ale presne vystihnuté....
johnypeas17. Máj 2012
pre "+++":

Nie do Dežeríc nejdem, nik ma nepozval :D Čo sa týka hry tak sa len učím, ale zato poznám niekoľko vynikajúcich heligonkárov, čo to si už na tej heligónke všímam, načo ti bude moja nahrávka? Ja spievam len autentické piesne a je ich dosť a nebudem tu vycapovať odkazy, aby sa to šírilo a už to nebude autentické ale niekto to bdue prespievavať.... to odo mňa nečakaj, všetko si nechávame (spolu so súborom) na vystúpenie kde chceme tým svojím prekvapiť, zaujať, zabaviť....


Pre "Roberto":

čo dodať, vidieť že som to nehovoril zbytočne, vravím, všetko má svoje plusy aj mínusy... :D


Pre "....":

Práve to že spievaš svoje a nikto to nepozná - práve tým folklórista NAJVIAC zaujme.... nechaj sa viesť skúsenosťami iných a sám uvidíš že je to tak....
...17. Máj 2012
to som uz komentoval.... treba si uvedomit co a kde hravame, ale neznamena to , ze musím hrat vylucne piesne z regionu, ktoreho pochádzam
rychlík17. Máj 2012
ved o to ide............. v krcme, na chodbe, medzi ludmi si hrajme co kto xceme, tu nikto nikomu nenariaduje co ma spievat, ale podium je podium. tu by to nemalo byt az take zivelne ako sa to niektori snazia presadit
...---...17. Máj 2012
Súhlasím. Nerobme z pódia krčmu.
rychlík17. Máj 2012
Jan z Kriza - mas pravdu!
...17. Máj 2012
tak to hravas len na nejakych prehliadkach a to nieje nic....
Ján z Kríža17. Máj 2012
Na ktorom zraze heligónkarov si diváci sami určujú, čo im majú účinkujúci hrať? Pobehal som ich už viacero, všade som hral iba naše piesne, na zraze mimo nášho regiónu ich diváci nepoznali a predsa boli spokojní. Hlavným merítkom uznania heligónkara predsa nemôže byť predháňanie sa v hraní čo najznámejších odrhovačiek, aby ich publikum spievalo spolu so mnou. To by bolo veľké podliezanie latky. Touto zjednodušenou cestou nejdú k sebe náročnejší hráči.
Jozef D.17. Máj 2012
kamarat ma ich 7 CD - Kysucky pramen z Oscadnice a Martin Cernansky - hra na heligonku je penka, p. Cernansky je naozaj majster, ale to cd je take zvlastne, nepaci sa mi hlavne ten zensky hlas, pani co to spieva zjavne nevládze, je to pre nu vysoko
nasiel som ich aj na youtubehttp://www.youtube.com/watch?v=i3dy1mfycao
---17. Máj 2012
Presne tak ked im budeš hrať pesničky tvojho regionu ktore nikdy nepočuli zostanu pasívny ale ked im hodíš na notu tú ich čo poznaju je to ine.Jasne že može hrať aj zo svojho regionu aby vedeli ake sa u nich hrajú. Inak si pesničky pýtaju sami ktore chu počuť.Akurat ten s toho kríža to furt nechápe...
...17. Máj 2012
hrám aj zo svojho regionu, lenze tych ludí treba niecom zabavit...a povacsine si oni pytaju pesnicky, ktoré mam zahrat....musím prezradit, ze aj ked sme hrali v polsku sumi javor sumi, mysleli sme si ze to nebude dobry napad, ale bol... ludia sa postavili zo stoliciek a tlieskali asi 15 minut...ocenili to, ze sme zahrali aj nieco od nich a pviem vam, ze kazdy do jedneho spieval...bol to krasny pocit - po vystupeni si to vyziadali este raz :D
Ján z Kríža17. Máj 2012
A to má byť smerodajné, že pieseň ˝A na hure oveš pokošený˝ hrá nejaký vraj Kysucký prameň? Každý folklorista vie, že je to pieseň východniarska.

Aj vtedy, keď ideš hrať na opačný koniec Slovenska, hraj piesne zo svojho regiónu. Budeš vzácny, jedinečný a donesieš im kus svojho kraja.
Jozef D.17. Máj 2012
pre Jan z Kríza
piesen co spieva v seredi - a na hure- som pocul spievat aj Kysucky pramen