Dano | 31. Máj 2012 |
he, šak keď je niekto profík, tak by mal vediet ako sa spieva, sa musí trocha počuť, nie ??!! | |
++ | 31. Máj 2012 |
Neni niekde video s tej oščadnickej heligonky? | |
pre Juliu | 30. Máj 2012 |
ukaz nam ako sa ma spievat... | |
Janko K | 30. Máj 2012 |
Zuzana aj históriu... | |
Janko K | 30. Máj 2012 |
Zuzana, klikni si na FAQ na ľavej strane obrazovky, tam je to vysvetlené...pekný večer :)) | |
no toto | 30. Máj 2012 |
.. aj mne sa 2-rady viac lubia. Su proste sympatickejsie. No dnes som sa presvedcil o vyuziti 3-radovky. Mam b-es-as a vacsinou hram ked spievam ja a s chalanmi okolo mna tak v As-dure a F-mole. Ozaj drvivu vacsinu piesni tak. No dnes som mal pri hre same dievky... a tak som jednoducho musel hrat v Es-dure a C-mole. A spievalo sa fajnovo ;) Co mna vsak odradzalo este od trojradovky bola velkost.. No moj hlavacek je len dvojhlas a jeho velkost je len cca 33x20cm (o 3cm vacsia ako favorika :D) P.S. Dlzku od hrany diskantu po basovu stranu som neuvadzal, teda len rozmer skrinky. Kolko ludi tolko chuti. U nas taka pripovidka. Kazdy pop ma svoj tipik a kazda sestricka svoju pesnicku (teda kazdy knaz sluzi trosku po svojom a kazda sestricka spieva svoje) :) | |
zuzana | 30. Máj 2012 |
som laik, vbysvetlite mi prosim rozdiel medzu heligonkou a harmonikou | |
Kontakt: zuzanabubeliniova@azet.sk |
Julia | 30. Máj 2012 |
Dobrý deň, tiež som počula hrať Kysucký prameň z Oščadnice na Oščadnickej heligonke, prišli sme tam až z Trenčína, nakoľko máme v Oščadnici rodinu. Mám asi všetky ich cedečka, ale to nove sa mi moc nepáči, teda nie tak , ako tie predošle a taktiež ich vystupenie bolo slabe. Dievčatka, ktoré snimi hraju nespievaju pekne a dosť falošne. Nechcem ich uraziť, ale speváčky by potrebovali vymeniť. | |
Ameno | 30. Máj 2012 |
Ano, hra p. Čerňanského je naozaj fenomenálna, zbožňujem tohoto majstra - heligonkára, ale ja som len nazčil, že som videl zopar cifrovaní, ale moc ma to nezaujalo, nie ze by som tým chcel niekoho urazit- to nie. No je pravda, ze ked to zahra niekto dobre- tak to aj dobre vyznie, inak je to katastrofa. Ale aj tak mam radsej normalne zahranu piesen aj s vyhravkami. Cifrovanie sa mi tiez paci ale ked ich je tam viac a cifruje len niekto- dodava to smrnc- ked to vie ovsem pekne podat. | |
Peter | 30. Máj 2012 |
pre Petra 2, V pohode, veď nič zlého sa nestalo :-) | |
Kontakt: peter@seman.sk |
Milan - Hornokysuckí heligonkári | 30. Máj 2012 |
Marcel-v žiadnom prípade sa nechcem a neobúvam do tvojej osoby.Nie je to mojim zvykom a sám to neuznávam.Iba som ti slušne odpísal.Dobre si to prečítaj,čo som napísal .Ak ťa to urazilo tak prepáč.Bol to tiež môj osobný názor a odpovedal som predovšetkým Ondrejovi.Nikoho nepreferujem a nikoho ani nezatracujem.Tiež som napísal, že Stančekové a Koblížkové heligonky sú po technickej stránke kvalitnejšie.Mal som tu možnosť si zahrať na všetkých od každého výrobcu.Preto je to iba môj osobný názor a môžem sa mýliť. | |
Peter 2 | 30. Máj 2012 |
Pardon, neuvedomil som si, že aj admin sa podpisuje ako Peter. Takže sa budem snažiť podpisovať ako Peter 2. prepáčte, ak na to občas pozabudnem :-) | |
Peter | 30. Máj 2012 |
... a tu je už o niečo starší: http://www.youtube.com/watch?v=kFE9VNt72l4&feature=related | |
Kontakt: peter@seman.sk |
Peter | 30. Máj 2012 |
Ja osobne som zástanca 2-radových heligóniek. Toto je názorná ukážka aké pekné basové prechody sa dajú zahrať i na tých zopár basových gombíkoch. Pekne to chlapec zahral, veru. | |
Kontakt: peter@seman.sk |
no toto | 30. Máj 2012 |
ja len tak, zase na naladu dajeke videjko :) http://www.youtube.com/watch?v=stiwK56Rqf4&feature=g-like trochu starsie, ale fajnovovo sa to pocuva ;) | |
Oňo | 30. Máj 2012 |
Pre J.M Kontakt na pána Číka je 0908177009 ,presnú cenu Ti povie len on. | |
++ | 30. Máj 2012 |
Marcel aj Miro suhlas s vami. | |
Miro S. | 30. Máj 2012 |
Niečo ku tým hmatníkom na heligónkach. Starí majstri robili hmatníky účelne a nie len tak, ako ich napadlo. Aby nebola skrinka heligónky zbytočne veľká a tým aj ťažšia a drahšia, tak sa šetrilo miestom v heligónke. Kobylky sú čo najtesnejšie vedľa seba, tak aby ventilky na hláskoch nezasahovali do inej kobylky. Z tohto sa tiež odvíja umiestnenie hmatníka. Mohol by byť aj na kraji skrinky ako je to na dnešných heligónkach, ale kedže mechanika je konštruovaná tak, že v drevených hranolkoch je nalisovaný drôt, na ktorom sú priletované tesniace klapky a aby ten drôt nebol zbytočne dlhý a nekmital, tak sa hmatník umiestňoval čo najbližšie ku prvým otvorom v ozvučnici. Dnes, keď existujú veľmi vylepšené mechaniky, tak môže byť hmatník umiestnený na úplnom okraji skrinky a zahnutý ku telu hráča čo zlepšuje hranie pravou rukou a tiež stabilizuje harmoniku na tele. Kedže máme na jednej ruke päť prstov, tak je logické, že pri hre by sme ich mali všetky využiť - ľahšie a krajšie sa dá zahrať. V dobách keď heligónky a harmoniky vôbec začinali, tak každý hral ako vedel, ako sa naučil, preto si zrejme nerobili ťažkú hlavu s toho či bude palec pod hmatníkom, alebo na hmatníku. Aj dnes niektorí hráči hrajú dobre s palcom pod hmatníkom a iní ho majú opretý o hranu hmatníka, pretože ho občas používajú pri hre. To sú moje postrehy získané pri opravách harmoník a dá sa o tom písať aj viacej. | |
J.M | 30. Máj 2012 |
ma niekto číslo na pána Číka? alebo neviete niekto kolko cca stoji antikorovy plech na pravu stranu heligonky na 21 gombikovu trojhlasku? | |
Peter | 30. Máj 2012 |
Asi tak ako si povedal: Každý hrá, ako hrá... Je v podstate aj jedno, či mu heligónka "lieta", alebo nie, alebo ako napr. rozťahuje mechy... Najdôležitejší je výsledný hudobný efekt zahranej piesne, alebo aj miera zabavenia publika... | |
Kontakt: peter@seman.sk |