Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
Šimon8. Máj 2013
Jano Murín je mladý chlap ale starý heligonkářský matador.
Nejen že skvěle hraje, ale na pódiu vypadá vždy přirozeně, lehce, vždy má dobrý kontakt s publikem a dovede pobavit. To je druhá polovina vystoupení hráče, to není každému dáno. Vždy se na jeho vystoupení těším a obdivuji jeho lehkost a přirozenost v celém projevu.
JanK8. Máj 2013
Som rád že som mohol spoznať ďaľšieho vynikajúceho heligonkára ktorý sa tu zapája do debaty, aj keď len cez video. Janči Murín klobúk dolu pred Tebou :-)
rasto7. Máj 2013
Miro S., vďaka za túto peknú kolekciu. Všetci tí chlapíci sa veľmi dobre počúvajú aj pozerajú. My, čo ideme po pôvodnom ako po údenom, máme toto radi.

Pre mňa je zaujímavý napr. aj ten Trenčín, lebo to sa tak často nevidí, akým spôsobom sa tam hrá.
Miro S.7. Máj 2013
Ďalšie videá z Podstavekovej heligónky v roku 2005 som umiestnil na Youtube. (SMiro47)
jano z DT6. Máj 2013
...pre "Mira S".
No v garáži sa to sem - tam riadne roztočí - a ani neviem či vy všetky pesničky boli k uverejneniu ! :-D

...pre "Jopova"
Neviem či sa to dá zapísať - ja noty vôbec nepoznám a ani spôsob ako to zapísať cifry. Už som pozeral nejaké zápisy-avšak jednoduchá "holá" melódia je niečo inšie ako cifra. Ono ja ani sám neviem čo všetko stláčam keď hrám ! :-D A čo sa týka textu v tom odstavci - tak sa spieva : "môžeš ty diovčatko teraz len smutnô byť - mala si frajera , nebude viac chodiť" A ten rým má byť po správnosti " veď sa na tej detve vysokie podsteny (nie postele) - na nich sedávajú radorečnie ženy".
Inak sa mi marí že túto pesničku som už raz písal aj na facebooku v rozkazovačkách ako dokument pod názvom kone. V prípade potreby ju môžem poslať mailom - po prípade na nejakom zraze naučiť ! :-)
Kontakt: murin.heligon@zoznam.sk
jopova6. Máj 2013
Je to veľmi pekné vystúpenie. Páči sa mi pesnička Keď mesiačik vyjde na nebi vysoko...skúsim si to odpočuť, cifry sa nechytám, ale bez nich asi zahrám....Dajú sa aj tie cifry spraviť ako zápis?
Len nerozumiem v odstavci Môžeš ty dievčatko, teraz....dáke asi dve slová...
No, a potom v poslednom odstavci sa mi akosi nezdá rým na vysokie postele a k tomu radorečnie ženy....nie je to inak? Tak, aby bol rým ako je v tej pesničke všade inde? Ďakujem za doplnenie.
...6. Máj 2013
dakujem za krasne video. je to vzdy prijemne ked si clovek aspon takto na dialku spoji prezyvku s konkretnym zahranym prejavom. a toto je ozaj krasne, aspon podla mna.
Miro S.6. Máj 2013
Janko Murín mám ešte aj ďalšie videá. Postupne ich zavesím na Youtube. Mám niečo aj z Berčíkovej garáže - veľmi dobrá zábava. To sa ale nechystám zverejňovať.
jano z DT6. Máj 2013
Miro.S . - ďakujem za video - http://www.youtube.com/watch?v=_aMgoF6cVxo&feature=share&list=UUNy_MI7UIqiSoDV0bH_lDcg´

...ani som netušil, že to niekto tak parádne zdokumetoval !!
Vtedy sme mali akurát výročie v súbore, tak som odohral svoju rundu v Detve a v mojej starej škodovke uháňal do Brezna. Už som ani nedúfal , že to stihnem - ale na koniec som prišiel v poslednej chvíli. A som rád že som aspoň ako-tak zahral..
Kontakt: murin.heligon@zoznam.sk
Rogi6. Máj 2013
mirec - na začiatku je problém so všetkým, čo k hraniu na heligónke patrí. S ťahaním mechov, prstokladom, daním do súladu melodickej a basovej strany, s dodržaním rytmu..... To je skrátka normálne. Bohužiaľ u teba je problém aj s gramatikou
Miro S.6. Máj 2013
Janko Murín na Youtube. (SMiro47)
Šimon6. Máj 2013
pro mirec-zač.
já s tím mám problémy taky, pořád utíkám dopředu. Je to zajímavé že mě tak zlobí jen heligonka, hraji v kapele 35 let kontrabas a nemám s rytmem problémy, nevím čím to je.
Ta noha ti asi moc nepomůže, pokud ten rytmus nemáš v sobě tak tě to asi taky rozhodí. Jsme zvyklí v kapele před natáčením hrát na metronom a tak s ním cvičím i na heligonku. Někomu se to možná bude zdát divné, ale metronom funguje, ale není jednoduché s ním hrát, chce to trochu cviku.
X5. Máj 2013
...a pritom si opakovať vybrané slová po V:))
Marek5. Máj 2013
pre Mirec-sku si klepkat nohou do rytmu..je to normalne ze zmeniš rytmus stane sa to aj heligonkarom čo hraju dlhe roky tak ze je to v pohode.
mirec-zaciatocnik5. Máj 2013
pekny den vam prajem :)....... otazocku mam ze ci ste aj vi v zaciatkoch mali problem udrzat staly rytmus??? lebo ja na zaciatku zacnem pomaly a niekedy trosku zrychlim...... neviete poradiz ze ako by som si to odvikol??? ci to treba len neustalim hranim vicibrit????
isao4. Máj 2013
pred chvíľou som sa vrátil z Preselian, Veľmi príjemne prežité popoludnie, organizácia perfektná konferencierka vtipná, milá, výkony výnimočné,, menší - rodinný amfiteáter,bufet blízko, ale nerušil, počasie vyšlo pre " suchý variant" ďakujem organizátorom i vystupujúcim za to, že mi umožnili prežiť kúzelné popoludnie. ..
rasto4. Máj 2013
Jano, to je jasné, že ťa poznajú. To ohľadom terchovcov som nepísal ja, to som citoval Miša.

A ešte dopíšem jednu vetu, aby nebola zle pochopená "urobiť taký veľký posun – a pritom neuhnúť, nechybiť ani o milimeter... - ako sa to podarilo práve na spomínanom CD"...
Jano z DT4. Máj 2013
...aj ja som sa chcel učiť nejaké "jackuliakoviny" aby som bol "in" pred rokmi keď som začínal. Bol som aj u Jara doma aby mi niečo ukázal, ale ma kamarátsky vysmial , že ja sa také veci nepotrebujem učiť. Dodnes neviem ako môže niektoré veci vyhrať, ale netrápi ma to - pretože možno aj vďaka tomu mám svoj štýl podľa ktorého ma moji známi poznajú. (aj žena keď ma chce na slávnostiach v ožranisku dentifikovať medzi davom ). Nebol som - a ani nikdy nebudem nejaký boss v hre na heligonku, ale pre mňa to stačí.

Môj postreh v poslednej dobe je taký že väčšina chce hrať podobne ako práve Jaro, alebo aspoň sa priblížiť (keď už nie basami) , tak aspoň prednou stranou kontrovaním (akordami) ako to hrá on. Na jednej strane je to dobré - pretože sa človek učí nové veci, no na druhej to možno smeruje k tomu že z toho vznikne jeden štýl ako už písal rasťo ohľadom terchovcov.

No každopádne si myslím že práve lazy na Detve, Hriňovej a vôbec podpoľaní sú ešte stále typické tým, že hráči majú rozdielne herné štýly - aspoň tie odľahlejšie kúty, kde ešte neprenikla " ruka techniky" a pri hre sa nemajú kde ponáhľať, nemusia nikomu bravúrne cifrovať - stačí keď dedovi, susedovi, otcovi atď. zahrajú ako kedysi a nie ako pred publikom na "ostro" pred divkákmi.
Kontakt: murin.heligon@zoznam.sk
rasto3. Máj 2013
K príspevku od Miša dole: „Prečo napr. Terchovci majú stále svoj rovnaký štýl hrania po stáročia“ – nemysli si, Mišo, že niekde niekomu nejaký štýl raz spadol z neba a úlohou všetkých ostatných bolo a je ho udržiavať a konzervovať ako „to jediné pravé“. Všetko sa vyvíja a vždy sa vyvíjalo. Sám píšeš „rozdiely medzi Hriňovou, Detvou, Očovou“ – keby si bol žil v dobe, keď sa tie rozdiely vytvárali, kričal by si, že niekto kazí osvedčený štýl.
To, ako sa hra na Podpoľaní mení, je najlepším dôkazom toho, že tamojšia muzika a pieseň nie je mŕtvym muzeálnym kusom pre turistov, ani mumifikovaným kultom, ktorému sa treba klaňať, ale že ide o živú muziku. Mám ju rád v podaní všetkých tamojších majstrov, ktorých som mal možnosť počuť, starších i mladších, známych i menej známych. Ale
pánovo Jackuliakovo CD Heligonkári 14, odkedy sa mi asi pred troma rokmi dostalo do rúk, považujem za ozajstný míľnik podpolianskej heligónkovej hry. Máš pravdu, keď píšeš, že niečo je tam úplne ináč. Ale urobiť taký veľký posun – a pritom neuhnúť, nechybiť ani o milimeter... ale nejdem ďalej chváliť, dobré sa chváli samo, a ani na tieto stránky by to moc nepasovalo :-). To CD sa mi dodnes neopočúvalo... Že bude mať pán Jackuliak veľa dedičov, je jasné už teraz, a že sa strácajú rozdiely medzi dedinami – nuž, sú veci, ktorým sa nedá zabrániť, tak sa nad tým netrápme, hádam sa to dobré nejako transformuje a nejakým spôsobom niekde zachováva, len to nevidíme. Len nechcime klásť hranice a nejako umelo niekde niečo školiť – nechajme tomu voľný vývoj.
miro .o3. Máj 2013
no raz darmo kto nebyva na podpolani nech zahodi kozi mech harmonika by mala prinasat radost nielen hrou ale aj atmosferou okolo a kopirovat niekoho sa mi zda no take nezdrave sa stale s niekym porovnavať všetci najlepši byť nemožme aj ked pred majstrom treba klobuk dolu sklopiť .a hrat setci jak jeden by pre zachovanie tradicie nebolo spravne je treba priznat ze su majstri ktorym aj organ sotva stači ci uz v takom alebo onakom zmysle aci este niečo su aj taki ludia ktorych by sme na internete marne hladali nestoja o verejne producie ale mašinku ovladaju skvele a tym bysom chcel vzdat hold len škoda ze ja k nim s mojim jednoradovym vrzganim nepatrim dobru noc heligonkarom zdar